3 стъпки за устойчив бизнес растеж

Странни неща се случват по пътя към успеха. Често стремежът към просперитет измества способността на бизнеса да поддържа устойчив и постоянен темп. Това най-често се случва, когато успехът е дошъл твърде бързо и растежът не е планиран.

Да си представим, че започваме да произвеждаме нов продукт. Позиционираме го добре, приема се още по- добре от клиентите. Започваме да получаваме приходи. Дотук добре. Започваме да рекламираме продукта повече и пред различни групи, можем дори да диверсифицираме продукта, да добавим екстри и различни варианти и да увеличим таргета си още повече. Започваме да получаваме много приходи. Отново инвестираме в реклама и диверсификация и отново парите ни се връщат няколкократно. Кръговратът продължава.

Един ден получаваме притеснителна бележка от счетоводството. Оказва се, че бизнесът губи пари - не много и не драстично, но бавно и сигурно ги губи. Въпреки факта, че привличаме повече пари отколкото някога сме очаквали, има малка пробойна във финансите, която причинява разходите да надхвърлят приходите. „Разбира се, това е невъзможно“, казваме ние. „Имаме нов продукт за следващия месец, приходите са се утроили в рамките на последната година и се очаква да се удвоят през следващата... Но цифрите не лъжат, пробойната е факт.

Често предприемачите се фокусират изцяло върху осъществяването на продукта, рекламата и продажбите и забравят да поглеждат бизнеса от високо. В резултат, докато постигат невероятен растеж в продажбите, дългосрочната стратегия за успех остава на заден план и се получава разминаване между бъдещото очаквано положение и бъдещото реално такова; откриват се пропуски в управленските системи; качественият контрол не е в синхрон с ръста. В крайна сметка е достигната повратната точка, в която провалът на бизнеса да гради своята инфраструктура в същото темпо, с което гради продажбите и рекламата, води до сриване на системата.

Как можем да се предпазим от подобен неуспех? Има няколко основни методи за превенция.

1. Създайте устойчив бизнес модел
Докато бизнесът ви расте трябва да създадете устойчив модел и система за контрол на качеството. Докато в началото всичко е било ясно, малкото служители са знаели точно отговорностите и ролята си, то заедно с напредъка расте и сегментацията на новите служители. Организационната структура трябва да се оптимизира и актуализира своевременно.

2. Дефинирайте система за контрол на качеството
Растежът не трябва да е причина за компромис в качеството на продукта или услугите, които предлагате. Трябва да определите точно какви елементи ще има във вашата система за контрол на качеството и да се уверявате непрестанно в нейната ефективност.

3. Обръщайте внимание на цифрите
Не на последно място, след като сте създали устойчив бизнес модел с дългосрочна стратегия и визия, дефинирали сте ефективна система за контрол на качеството, следва да следите цифрите. Ако успявате да ги разчитате правилно, те могат да покажат къде са необходими допълнителен надзор или промени, за да се повиши ефективността, продажбите и качеството.

Реклама

Inspiration Hub

 
  • Първа помощ при чревна инфекция през лятото

    Д-р Теа Александрова: По-голяма част от стомашно-чревните инфекции се причиняват от вируси.Д-р Теа Александрова завършва медицина с отличие през 2018 г. Работи в отделението по педиатрия и в спешения педиатричен кабинет към УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов“ ...

Коментари

Реклама

Още анализи:

Още новини: