Конкурсът „Най-зелените компании в България 2014” е отворен за абсолютно всички компании, независимо с какъв размер са и колко служители работят в тях. Те трябва да са функционирали през цялата 2014 година, тъй като конкурсът оценява техните активности през 2014 година. Това заяви Надя Маринова, председател на журито и основател на b2b Media на пресконференция по повод старта на петото издание на националния конкурс „Най-зелените компании в България 2014”, което е под патронажа на президента на България Росен Плевнелиев, предаде репортер на Агенция "Фокус".
Конкурсът "Най-зелените компании в България 2014" се провежда за пета поредна година, като се включват компании от всички браншове и сектори и всяка година разширяваме и допълваме категориите, в които те кандидатстват. Тази година очакваме компаниите, които ще се включват, да нараснат с около 30%. На базата на това, че сме разширили представителството на секторите в категориите, смятаме, че все повече фирми ще се включат", посочи Надя Маринова.
По думите й, не може да се каже, че в българското законодателство има твърде много изисквания за зелената част за работа на компаниите, а по-скоро нещата са пожелателни и когато една компания има правото да прави такива инвестиции, това е изцяло по нейно желание. "Тъй като това не е задължително, а е нещо, което е важно да се случва, ние искаме чрез този конкурс да насърчим тази част от компаниите в България", обясни Маринова. Тя обяви, че наградите за първите три класирани компании във всяка категория са сертификат, а тази, отличена с първото място, получава и статуетка.
"Десетте категории са: автоиндустрия, транспорт, логистика и телекомуникации; енергетика, технологии и ИТ услуги; индустрия и производствен сектор; рециклираща промишленост, управление на отпадъци; обществени организации, общини и държавни структури; строителство, недвижими имоти, търговски площи, бизнес сгради; туризъм, хотелиерство и развлекателна индустрия; финансови, банкови, счетоводни и правни услуги; био индустрия, зелен бизнес; хранителна индустрия, сектор "услуги", търговия и селско стопанство", уточни Маринова.
Тя подчерта, че една от специалните награди е тази за "Зелена личност", която не се определя от журито, а е отворена и публична награда. "Номинацията за тази награда трябва да бъде обоснована и този, който е номиниран за нея, трябва да има дейност, позиция и по някакъв начин със зелената си позиция да влияе на обществото", уточни Маринова и допълни, че другата специална награда е за журналисти, които са писали на "зелена тема" и всеки журналист може да изпрати материала си на посочен имейл адрес [email protected].