Икономическите оптимисти от Индия бързат да съобщят, че средната класа в Индия е повече от цялото население на Съединените щати, но едно просто проучване показва, че тези клиенти не отговарят на очакванията.
Истина е, че има няколко успешни търговски центрове в Мумбай, Делхи и други големи градове, но повечето от построените 300 сгради през последните 15 години изпитват трудности с високите нива на незаети търговски площи и постоянно спадащите цени на наемите. Причина за това е липсата на клиенти.
Изводът за потреблението в Индия е, че има стотици милиони хора с увеличаващи се доходи спрямо 1990 г., но малка част от тях са склонни да купуват световни марки докато се разхлаждат в търговските центрове.
“Налице е голямо разминаване. Това от което се нуждаят потребителите и търговците и това, което собствениците на търговските центрове са си мислили че техните наематели и клиенти се нуждаят са две различни неща.” коментира Пауан Абби, вице президент на строителния предприемач JMD Ltd., която е строяла търговски центрове по време на строителния бум.
Строителството на търговски центрове достигна до най-ниското си ниво за последните 10 години, казват от Cushman & Wakefield, фирма за недвижими имоти. Предприемачите са спрели да строят търговски площи от подобен вид. Много от тях все още се опитват да разрешат проблемната ситуация с вече построените търговски площи.
Много от затруднените собственици на търговски центрове се опитват да предоставят нови услуги за да се спасят от фалита. Специализират се в мебелна индустрия, спа услуги, сватбени салони и дори алкохол. Някои предприемачи стигат до това да съборят построените центрове, от които губят пари.