Според специализираната в сфелата на антитероризма фондация „Куилиъм” във Великобритания, пропагандната машина на „Ислямска държава“ се разраства постоянно.Не може да се игнорира факта, че тази организация превъзхожда всички останали джихадистки групи, които са далеч от стандартите на големите западни медии. Именно професионализмът на пропагандата ДАИШ прави тази „държава“ особено опасна.
Изследване на експерта по тероризма Чарли Уинтър показва, че използването на виртуални средства за въздействие върху потенциалната аудитория на ДАИШ допринася за ефикасната защита на тази организация от действията на съответните държави и правителства, които имат специализирани структури за пресичане на джихадистката пропаганда.В повечето случаи за поддържането на електронните платформи и разпространяването на официалните позиции ДАИШ използва доброволци, които формално не са част от структурите ѝ. Според Уинтър, във всички случаи организацията поддържа структурирана и централизирана пропаганда, която следва определена тактика. Самият пропаганден модел цели цялостната индоктринация на индивида, като се използва първоначалната му идейна диспозиция. В крайна сметка се заличава границата между официалната линия на ДАИШ и индивидуалното възприятие на събитията. Това е същевременно процес на изолиране на вербования по такъв начин индивид от неговата среда, но и от действителността. Постигането на целта води и до тясната му обвързаност с организацията.
Според специализираната в сфелата на антитероризма фондация „Куилиъм” във Великобритания, пропагандната машина на „Ислямска държава“ се разраства постоянно.Не може да се игнорира факта, че тази организация превъзхожда всички останали джихадистки групи, които са далеч от стандартите на големите западни медии. Именно професионализмът на пропагандата ДАИШ прави тази „държава“ особено опасна.
Изследване на експерта по тероризма Чарли Уинтър показва, че използването на виртуални средства за въздействие върху потенциалната аудитория на ДАИШ допринася за ефикасната защита на тази организация от действията на съответните държави и правителства, които имат специализирани структури за пресичане на джихадистката пропаганда.В повечето случаи за поддържането на електронните платформи и разпространяването на официалните позиции ДАИШ използва доброволци, които формално не са част от структурите ѝ. Според Уинтър, във всички случаи организацията поддържа структурирана и централизирана пропаганда, която следва определена тактика. Самият пропаганден модел цели цялостната индоктринация на индивида, като се използва първоначалната му идейна диспозиция. В крайна сметка се заличава границата между официалната линия на ДАИШ и индивидуалното възприятие на събитията. Това е същевременно процес на изолиране на вербования по такъв начин индивид от неговата среда, но и от действителността. Постигането на целта води и до тясната му обвързаност с организацията.