Вече имаме успешни партньорства с големи корпорации, които виждат потенциал в това да се свързват с техните клиенти посредством Viber, казва Момчил Еленков, Global Telecom Partnerships Manager, Viber в интервю за b2b Media.
Момчил Еленков отговаря за стратегическите търговски партньорства на Viber с мобилни оператори както на групово ниво, така и в отделни пазари в световен мащаб. В правомощията му влизат и проектите, свързани B2B и B2C-комуникация от страна на корпоративни партньори, в това число банкови и финансови институции, към техните потребители с помощта на Viber-екосистемата. Момчил е натрупал опит в 2 от най-големите мобилни оператори в България, където в различни периоди ръководи развитието на мобилните продукти и услуги и планирането на CRM-стратегии и активности.
Нарастват тревогите, че апликациите и различните платформи ни следят, как стои при вас въпросът със сигурността на данните?
Особено през последната 1 година този въпрос наистина стана доста актуален по няколко конкретни повода. Точно за това, отделяме специално внимание на темата. Viber използва т.нар. end-to-end security encryption. Накратко, този механизъм дава гаранция, че само 2-мата комуникиращи потребители могат да прочетат или чуят разговора си. За целта крайните устройства преобразуват потока от данни в секретен код. Той може да бъде дешифриран само от изпращащия и получаващия смартфон. По този начин никоя трета страна, дори Viber, не може да прочете и разбере кода.
Какво по-ново и иновативно могат да очакват в близко бъдеще клиентите и потребителите от развойната дейност на Viber?
Стратегията на компанията е да въвежда функционалностите, които са свързани с водещи тенденции на ОТТ messaging-пазара. R&D екипът ни работи върху дълъг списък от нови концептуални идеи, в това число интерактивни услуги за бизнеса, нови функции в публичните чатове, както и редица подобрения в начина на изпращане на съдържание като снимки и видео.
Какво представлява новата CRM платформа?
Вече имаме успешни партньорства с големи корпорации, които виждат потенциал в това да се свързват с техните клиенти посредством Viber. Повече детайли за всички CRM-функционалности можете да очаквате в съвсем близкото бъдеще.
Очаквате ли Viber да се настани сред най-големите и най-ефективни платформи за дигитален маркетинг?
Със сигурност Viber се налага като ефективен канал за дигитален маркетинг, най-вече в следствие на прецизното таргетиране, локализирания подход и виралното съдържание. Добър пример са стотиците партньорства с едни от най-големите брандове, които изградихме в централна и източна Европа.
Кога Viber успя да се "помири" с големите телеком оператори, така че конкуренцията вече да не е толкова ожесточена, а напротив, да си сътрудничите?
С широкото навлизане на мобилните мрежи от 4то поколение, фокусът на телекомите в развиващите се и развитите икономики вече се измества от гласовите услуги върху мобилния интернет. В пазари като българския, броят национални минути и МВ, включени в тарифните планове, се доближава до flat-fee концепцията и тук Viber не се възприема като съперник. Напротив, операторите търсят начини да дадат повече добавена стойност за абонатите си и да се диференцират от пряката им конкуренция. Viber e подходяща платформа в това отношение и на практика подпомага привличането и запазването на абонати и дори подобрява имиджа на телекомите в очите на потребителите.