Новите акценти в работата ни през тази година са чатбот комуникация, видеокомуникация и работата с инфлуенсъри, коментира Мария Гергова-Бенгтсон, изпълнителен директор на Юнайтед Партнърс в специално интервю за b2b Media.
Мария Гергова е основател и собственик на Юнайтед Партнърс – една от водещите специализирани агенции за стратегически комуникации. Компанията е заемала челна позиция в класацията за най-добра агенция в България в няколко поредни години и е регионален партньор на няколко водещи международни вериги за ПР и стратегически комуникации като MSLGROUP, GlobalCom, BondPR, FTI и др.
Мария Герова е заемала позицията Член на борда на директорите на Международната ПР Асоциация /IPRA/ в четири поредни години. През 2009 година Мария е избрана за президент на Международната ПР Асоциация – първият президент представител на Централна и Източна Европа. Мария е била член на борда на Българското дружество за връзки с обществеността и е основател и член на борда на Българската асоциация на ПР агенциите.
Мария и Юнайтед Партнърс (UP) са носители на много национални и международни награди. Агенцията отпразнува 20-я си юбилей в началото на 2017 година.
1. Честит юбилей. United Partners отпразнува 20-тата си годишнина от основаването си. Как се постига дълголетие в комуникациония бизнес и с какво тези 20 г на UP остават в иторията?
Сърдечно благодаря! Празнуването започна на датата на регистрация на UP и ще продължи до 13 октомври с най-различни инициативи. Така че това е само началото. Как се постига дълголетие? Предполагам с много грижи за духа на UP, с много силно желание за успех, любопитство към новото, енергия, стремеж за учене всеки ден, позитивен дух, страхотни клиенти и най-добрия екип.
2. За всички е ясно, че клиентите търсят все повече дигитални решения и използване на нови технологии в комуникацията, но кои са новите моменти в работата ви като агенция?
Нови моменти имаме всеки ден. Част от стратегията ни е търсене на иновативни решения и подходи всеки ден. В момента в който открием нещо полезно, специален екип навлиза в детайл и предава на останалите колеги, за да се интегрира в ежедневната работа. Примерни такива инструменти са datatelling, newsjacking и др. Пак в този дух и по повод 20-годишния юбилей, в рамките на 20 седмици ще тестваме и опишем в нашия сайт 20 иновативни инструмента, които ще направят работата на специалистите по маркетингови и стратегически комуникации по-лесна и ефективна. Първите резултати са вече на страницата ни.
3. Кои ще са най-актуалните и най-търсени услуги през 2017 г. при работа с комуникационна агенция?
Най-търсените и актуални услуги за 2017г. са работа с инфлуенсъри, създаване и разпространение на съдържание (расте и ролярта на видео съдържание), кризисни комуникации и разбира се разработване и реализиране на цялостни интегрирани маркетингови и стратегически решения. Все повече работата на «парче» губи стойност, защото не дава такива резултати, каквито интегрираните стратегии дават.
4. Все повече агенции се стремят да се позиционират като консултанти за цялостна интегрирана комуникация, това ли е пътят към желаните резултати?
Това е пътят към по-добри резултати за клиентите. И понеже нашето съществуване е пряко свързано с непрекъснато подобряване на бизнеса на клиентите ни чрез инструментите на маркетинговите и стратегичестите комуникации, интегрираните решения стават все по-предпочитани. За да демонстрираме и по-ясни резултати сме създали специална методология на базата на Barcelona Principles.
4. Доколко все още будят интерес традиционните PR услуги като организиране на събития и комуникация с медиите?
Традиционните PR услуги остават като част от интегрираните решения, но заемат по-малък дял в сравнение с предходните години. Освен това и те се трансформират, за да обслужват новите модели на консумиране на информация.
5. Пречи ли на комуникаторите законовото ограничение за цитиране на имена на компании и брандове в електронните медии?
Това е една болна тема от много години. Истината е, че в западните медии подобни ограничения не съществуват в тази крайност, в която са в България. Споменаването един път на марка, име на компания или организация в една новина е информация, но ако повториш 5 пъти името – тогава става реклама. В случаите на неспоменаване на имена и марки, когато новината все пак е била определена като такава с новинарска стойност, това се превръща в дезинформация, защото липсва ключов детайл, за да бъде информиран зрителят или читателят. Ролята на медиите е все пак да информират обективно.
6. Кои фактори повлияха на положителния ръст в приходите на United Partners за последната година?
По-добрата организация на работата ни, ясните приоритети и фокус върху четирите ни ключови сфери на бизнеси, които да обслужваме. Също така въвеждането на култура на непрекъснато учене, иновации и позитивно отношение към работата, колегите и живота.
7. Има ли действително сериозен ръст на PR кампаниите в социалните мрежи, както се прогнозираше неотдавна?
Социалните мрежи са един естествен и важен канал, който се използва при реализиране на маркетингови и корпоративни комуникационни кампании. Дотолкова доколкото много хора се информират чрез нюзфийда си, важно е да се интегрират в цялостните комуникационни решения. Разбира се, в зависимост от целевите групи се селектират и използват най-подходящите социални мрежи.
8. Какви са очакванията ви за развитието на пазара през 2017 г?
Вече започна интересно с едно обучение на екипа ни в посока чатбот комуникация, смятам, че ще продължим да интегрираме технологиите в ежедневната си работа. Видеокомуникацията ще бъде също важна част от работата на специалистите по комуникации. Работата с инфлуенсъри ще продължава да расте и като услуга и като начин за достигане на посланията до определени целеви групи по разбираем и достоверен начин.
9. Кои са целите на UP за следващите 20 години?
Да продължим да се развиваме в по-широк план като предоставяме интегрирани комуникационни решения и стратегии – от идеята, през креативните решения, с необходимия набор от инструменти и канали, да помагаме и създаваме здрави и дългострочни връзки между клиентите ни и техните аудитории. Освен това, ще продължим да прекрачваме границите на България и да реализираме все повече международни проекти. Последната ни награда за най-добра в света международна комуникационна кампания ни дава увереност, че ще се справим.
*Снимка: Юлиян Донов