Тренингът „Виртуоз в продажбите“, който бе отличен в конкурса Employer Branding: Битката на талантите представя модел на учене чрез преживяване
Георги Христулев е обучител, предприемач, експерт в областта на комуникационните умения, маркетинга и продажбите. За периода 2014 – 2017 г. повече от 4000 човека от почти 1200 фирми посещават обученията, които води и организира. Георги Христулев е предпочитан експерт в областта на онлайн маркетинга, продажбите и обучителния дизайн. Има издателска дейност и често е канен за лектор в семинари и конференции. Подкрепя и участва в много образователни инициативи за деца и младежи като „Аз Мога Тук и Сега“, „Аз събуждам България“ , „Младежки бизнес клуб към УНСС“ и други.
С тренинга си „Виртуоз в продажбите“ Георги Христулев печели второ място в категорията Excellence in Coaching в първите годишни награди на b2b Media за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд.
В тренинга „Виртуоз в продажбите“ свързваш различни психологически умения, какви са те?
Така е, в този тренинг има основно умения за въздействия, базирани на така наречената „приложна психология“. В тренинга са включени части от NLP (невролингвистично програмиране), коучинг, медиация, психодрама и малка част от телесната психотерапия. Работим основно в нива „професионална роля“ и „личностна роля“, макар и понякога да навлизаме и дълбините на характеровите роли. Изследваме и преминаваме през личните блокажи на участниците, като им предоставяме възможност да преминат отвъд своите ограничения с любопитство.
Това е един модел на учене чрез преживяване. Помага на курсистите в изолирана и напълно сигурна среда, която е максимално близка до реалната ситуация.
Разкажи за най-интересните случаи, които са те впечатлили много като трансформации.
Много са, наистина много. Обратната връзка от участниците е направо изумителна. Има хора, които идват по 2-3 пъти за да оттренират лични умения, споделят, че всяко участие е като първо и успяват да надградят уменията си многократно. Има няколко случая на хора, които освобождават огромно емоционално напрежение чрез плач, има такива, които решават лични проблеми в семействата си повече отколкото в работата си. В залата може да срещнете различни типажи, възрасти и професии. Например имал съм в зала момиче на 18, което се чуди какво да прави с живота си, собственик на бизнес с повече от 60 милиона приходи , брокер с 20 години опит. Може би най-голямата трансформация е в това, че всички се учат един от друг независимо от постиженията си. Сега се сещам за една дама (известен адвокат), която дойде с дъщеря си на 16 години, и двете постигнаха изумително подобрение в общуването помежду си.
За малко повече от три години курсът е посетен от доста хора и всеки човек е уникален и е преживял личната си трансформация!
Към кого е насочен „Виртуоз в продажбите“ – само към търговски екипи ли? Ако – не, защо би бил полезен на други?
Едно голямо училище изпрати хората, които посрещат децата, за да подобрят комуникацията с родителите. Служители от дружество с господстващо положение на пазара (т.е. със законово задължение за плащане от страна на клиентите им) идват, за да могат „по-меко“ да се изразяват, когато става дума за закона и задълженията. Медицински дружества изпращат и хората си от рецепцията, и лекуващите лекари, за да подобрят уменията си. Идват различни екипи от една фирма, за да подобрят общуването между отделите. Разбира се, търговците са си присъстващи. Имам клиенти от буквално всички браншове. Но не е необходимо да има пряк продажбен процес, за да бъде човек на този тренинг. Разбирането на структурата и процеса на продаване и прилагането им е едно и също във всяка сфера на живота. Тук го практикуваме с контекст продажби. Когато усвоиш моделите, е необходимо само да смениш контекста, например на отношения началник–подчинен, мъж–жена, търговец–клиент и т.н., и принципите работят по същия начин в новия контекст.
Как „Виртуоз в продажбите“ може да е инструмент в умението за работа с екип, за създаването на силна работодателска марка или т.нар. Employer Branding?
На въпросът „как“ има много отговори. Най очевидният е, че това е тренинг, който развива уменията за комуникация, общуване, лидерство, върхови постижения в сферата на размяна на стойности. Независимо дали тези стойности са пари, усмивка, привличане на клиенти, задържане или мотивиране на хора.
Съставната част на всеки екип са хората, а характерното и най-човешкото е всеки човек да следва собствените си цели и мечти и да бъде чат от социалната икономика. Какво по-добро от това всеки да открие и развива личното си майсторство и собствената си виртуозност, докато социумът, в който се намира, го подкрепя и му дава поле за развитие.
Ти си сред призьорите на първите годишни награди на b2b Media за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд. Спечели награда в категорията Excellence in Coaching. Какво ти донесе участието в конкурса и мислиш ли, че коучинг програмите все повече ще намират място във вътрешната култура на организациите?
Много ценна оценка за мен. Благодарен съм на много хора, които участват в създаването на този конкурс. Много неща ми донесе, но някак си най-важно ми е това да видя къде се намирам. И да ви кажа, приятно съм изненадан и чувствам призвание за усилията, които полагам. Аз, микрокомпанията, да се видя сред най-големите български компании, сред играчи с по над 2000 човека персонал, сред експертите на банки и световни вериги в областта на търговията, инженерството, финансите е наистина голямо потупване по рамото.
А за това дали коучинг програмите ще намират място в организациите, мисля, че отговорът е ДА и не само в организациите. Според мен първата вълна на естествения подбор на коучинг услугите премина и вече сме свидетели на много качествени програми, изумителни експерти. Виждаме етични кодекси на професията и утвърждаването на тази необходимост от бизнеса.