Green Deli Cafe: защото поемаме ангажимент пред себе си и клиентите

Сергей Стоянов е основател и управляващ веригата кулинарни кафенета Green Deli Cafe. Заведенията са вече 7 в София и са предпочитана локация заради здравословните напитки и храни. В специално интервю за b2b Media той коментира как да успее един мениджър в този бизнес.

Как се роди идеята да създадете Green Deli Cafe?

Идеята се роди още 2002-2003 година, но явно времето не ни беше дошло, за да създадем това, което е Green Deli Café. Бяхме вдъхновени от подобни места в Европа, в градове като Берлин, Копенхаген, Амстердам и Лондон, които липсваха в София, а именно - модерно изглеждащи, уютни и универсални кафенета, в които можеш не само да пиеш кафе, но и вкусно да хапнеш, да си направиш среща или просто да прекараш време със списание или таблет в ръка.

Връщайки се на идеята, преди да стартираме проекта си, винаги сме се чудили защо в София можеш да пиеш 2-3 вида фреш (тогава, типично портокал или грейпфрут), а няма разнообразие от видове. Ние стартирахме с 30 вида фреш, сред които имаше 6 авторски микса, с имена като Имуностимулиращ, Пречистващ, Енергизиращ, които освен че са полезни, са и много вкусни!

Също, се чудехме защо няма интересни супи, като Биск, Гаспачо или Том Ям, които са толкова популярни по света, а у нас в заведенията, се сервират предимно традиционни супи и за да се насладиш на подобно нещо, трябва наистина да отидеш в по-реномиран ресторант и да платиш подобаващо. Ние предлагаме над 40 вида супи, които се сменят в зависимост от сезона, седмицата или деня от седмицата. Така, в една седмица, клиентите ни получават избор от 15 вида супа.

Не на последно място, в София нямаше много места, които да са универсални – или са кафене, но там и да има нещо за хапване е само за цвят, както се казва. Или пък са за хапване, но там някак е неудобно да отидеш и просто да си поръчаш една лимонада или само кафе, а и повечето не стават за срещи.

В Green Deli Café можеш да си поръчаш кафе и да си седиш 2 часа с книжката или лаптопа, необезпокояван. Също така, обаче, ако нямаш време, можеш да хапнеш за 20 минути „първо, второ и трето“, или просто да влезеш и да си купиш храна или напитка, за навън и въобще да не сядаш. Универсални сме.

Наш клиент веднъж ни каза, че сме любимото му място да се зареди и обясни: „Почивам си комфортно, хапвам и пийвам вкусно, зареждам си телефона и таблета, и съм в обкръжение на приятни, енергични и млади хора. Чувствам се истински зареден!“

Ние харесахме това негово наблюдение и го взехме на въоръжение – сега подобно на него обясняваме каква е същността на Green Deli Cafe, а също така, правейки новите заведения или обновявайки съществуващите, създаваме условия и среда да сме „любимо място за зареждане“ на повече хора.

Обобщавайки, дългия отговор от къде възникна идеята – запълваме незапълнени ниши и предлагаме на клиентите си това, което на нас ни е липсвало в подобни заведения.

Защо green? Това само име ли е, послание или ..?

Тук отговорът ще е значително по-къс. От една страна дели кафенета в Западна Европа и по останалата част от света, много, и така, ние не можехме да бъдем просто Deli Cafe , макар и първите и единствени преди три години, трябваше ни име. Избрахме Green. Защо? Защото искахме с една дума хем да опише всички свои зелени практики и насоченост, хем самите ние да поемем ангажимент пред себе си и клиентите си, да отстояваме и налагаме този начин на правене на бизнес, този начин на живот.

За момента Green Deli Cafe е с няколко локации в София. Какво ще открием само при вас?

Green Deli Café има шест локации и седма, което ще бъде открита съвсем скоро. За трите години работа се научихме на много неща – неща от практиката и реалния живот, както се казва.

Ние приготвяме 100% натурални храни без никакви оцветители, подобрители и консерванти. Храна без нищо изкуствено в нея, приготвяна бавно и качествено и без срок на трайност, е нещо, което струва пари. С удоволствие забелязваме, че все повече хора оценяват истинските и качествени неща и са готови да платят някаква цена за тях.

Иначе половината ни асортимент е авторски. Това са лимонади, фрешове, супи, салати или сандвичи, които са или изцяло измислени от нас или адаптации на световни класики, които ние сме преработили, променили и са станали „наши“. Това е много труд, но и е характерна отличителна черта и клиентите ни харесват това. Два примера - каквото и ново да пуснем в заведенията ни, клиентите веднага ни се доверяват и пробват. Така никога не се притесняваме дали новият сандвич или салата ще имат вниманието на клиентите – те винаги се разграбват - толкова много търсене има за нетрадиционни и нови неща. Другият пример за автентичност и какво биха намерили само в Green Deli Café е асортимента ни от супи. Освен, че имат избор от пет различни супи на ден, клиентите ни са единствените, които избират измежду шест различни студени супи в летния сезон, сред които са Гаспачо, Студена супа от авокадо, Салморехо, Студена супа от тиквички и др.

Можем още много да разказваме, но най-добре е тези които не са били при нас, да ни посетят – най-добре е да им покажем и разкажем на място.

Реклама

Още от новини:

  • От 11 ноември започват LEADERS OF INFLUENCE AWARDS 2024 на b2b Media

    Leaders of Influence Awards 2024 са най-новото предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. Годишните награди ще стартират от 11 ноември с кандидатстване, а официалната церемония по награждаване на призьорите във второто издание на конку...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: