Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.
Казвам се Валентин Кунторов и през последната година усилено работя по проект за създаване на 3rd party маркетплейс от ново поколение, с доста атрактивни условия към търговците - Merkato. Амбицията е платформата да стартира първо в България и след това максимално бързо да покрие територията на Европейската икономическа зона, там където около 150 000 търговци вече ползват услугите на myPOS - основен партньор в проекта. Преди това съм ръководил Емаг маркетплейс за България и съм пряко отговорен за увеличаването на търговците на платформата от около 800 на 5000. Цялата ми професионална кариера е свързана със създаването и управлението на успешни селс екипи в телеком и ритейл сектора.
Кои са най-често използваните начини на плащане?
За България все още cash on delivery, но картовите плащания постепенно увеличават своя дял. Вярвам, че в краткосрочен план двата начина на плащане ще изравнят дяловете си, а в дългосрочен - ще се обърнат огледално на сегашното съотношение 70/30
Важно ли е потребителят да бъде уведомен за завършването на поръчката и начина за доставка на стоката?
Не важно, а задължително ! Бързината на обработване и доставката на поръчката за клиентите вече е равносилна по тежест с цената на продукта.
Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?
Наблюдавам какво се случва в пазарите със силно развита онлайн търговия / Америка и Западна Европа/, основни и новопоявили се играчи. Естествено, при възможност посещавам събитията на eCommerce Academy, където винаги участват интересни и качествени професионалисти с доказан опит.
Защо приехте поканата на Никола Илчев да бъдете жури в конкурса?
Убеден съм, че ще бъде стойностно събитие, каквото до момента не се е провеждало и имам честта да бъда в журито на първите Awards. Ще е полезно за бранша, защото ще се покажат добри практики и всеки ще може да си “свери часовника” как е спрямо най-добрите в бранша. И не на последно място, в едно интервю г-н Илчев споменава двата основни критерия за подбор на журито - висок морал и доказани професионалисти.
Кои са най-важните критерии, за които ще следите? Какво трябва да има всеки проект?
Цялостно клиентско изживяване по време на целия процес - от регистрация, избор на продукт, поръчка, плащане, комуникация с магазина, доставка, евентуално връщане. За мен фокусът към клиента е основен, без да омаловажавам всички останали компоненти, без които един магазин не може да функционира - технология, маркетинг и т.н.
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/
Казвам се Валентин Кунторов и през последната година усилено работя по проект за създаване на 3rd party маркетплейс от ново поколение, с доста атрактивни условия към търговците - Merkato. Амбицията е платформата да стартира първо в България и след това максимално бързо да покрие територията на Европейската икономическа зона, там където около 150 000 търговци вече ползват услугите на myPOS - основен партньор в проекта. Преди това съм ръководил Емаг маркетплейс за България и съм пряко отговорен за увеличаването на търговците на платформата от около 800 на 5000. Цялата ми професионална кариера е свързана със създаването и управлението на успешни селс екипи в телеком и ритейл сектора.
Кои са най-често използваните начини на плащане?
За България все още cash on delivery, но картовите плащания постепенно увеличават своя дял. Вярвам, че в краткосрочен план двата начина на плащане ще изравнят дяловете си, а в дългосрочен - ще се обърнат огледално на сегашното съотношение 70/30
Важно ли е потребителят да бъде уведомен за завършването на поръчката и начина за доставка на стоката?
Не важно, а задължително ! Бързината на обработване и доставката на поръчката за клиентите вече е равносилна по тежест с цената на продукта.
Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?
Наблюдавам какво се случва в пазарите със силно развита онлайн търговия / Америка и Западна Европа/, основни и новопоявили се играчи. Естествено, при възможност посещавам събитията на eCommerce Academy, където винаги участват интересни и качествени професионалисти с доказан опит.
Защо приехте поканата на Никола Илчев да бъдете жури в конкурса?
Убеден съм, че ще бъде стойностно събитие, каквото до момента не се е провеждало и имам честта да бъда в журито на първите Awards. Ще е полезно за бранша, защото ще се покажат добри практики и всеки ще може да си “свери часовника” как е спрямо най-добрите в бранша. И не на последно място, в едно интервю г-н Илчев споменава двата основни критерия за подбор на журито - висок морал и доказани професионалисти.
Кои са най-важните критерии, за които ще следите? Какво трябва да има всеки проект?
Цялостно клиентско изживяване по време на целия процес - от регистрация, избор на продукт, поръчка, плащане, комуникация с магазина, доставка, евентуално връщане. За мен фокусът към клиента е основен, без да омаловажавам всички останали компоненти, без които един магазин не може да функционира - технология, маркетинг и т.н.
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/