Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.
Казвам се Георги Стефанов и съм създател на "Ganbox - лесно откриване на вашия сайт", една от първите SEO агенции в България. Сайтът https://ganbox.com е създаден през 2006 г.
Аз съм Магистър по информатика и се занимавам с компютри от 1988 г., професионално с програмиране от 1998 г., а с уеб технологии от 2002 г. Работя вече 14 години като backend програмист във водеща телекомуникационна компания. Имам богат опит при оптимизиране на бизнес сайтове. Работя по проекти, свързани с изграждане на мащабни уеб услуги и приложения за известни брандове като A1, Орбител, СпектърНет и като маркетинг консултант в международната компания ActivTrades.
Един от топ SEO експертите в България съм, а заедно с моя SEO екип извършваме технически SEO одит на стотици сайтове. Повече от 16 години развивам успешно свои уеб проекти и работя с български и международни компании за постоянно подобряване на техните сайтове и увеличаване на онлайн продажбите.
Водя и онлайн SEO курсове и често съм канен като лектор на различни маркетинг конференции.
Кои са водещите тенденциите в SEO - то през 2022?
Няма много нови неща спрямо изминалата година. Все така най-важни са линковете към сайта, текстовото съдържание и техническото състояние на сайта, като тук влизат много неща от скорост на зареждане, през структурирани данни, до удобство за ползване. Това, което Google започва да акцентира с последните ъпдейти на алгоритмите си, е богатото текстово съдържание в продуктови страници. Това пряко засяга собственици на онлайн магазини, които са свикнали да копират наготово технически характеристики на продукти, без да се постараят да осигурят достатъчно описания и адекватно представяне на продуктите си.
Другата новост е скоростта на сайта и по-точно нов и по-точен начин на измерване на скоростта на всички страници на един сайт. Може да прочетете повече за Core Web Vitals в тази моя публикация, която е най-подробния източник на български по темата https://ganbox.com/blog/cwv/
Доколко е важна скоростта на зареждане на сайта, за да остане потребителя на него?
От изключителна важност е, особено за онлайн магазини, защото отдавна е доказано тестово, че всяка забавена секунда представлява определен брой загубени потенциални клиенти, които просто затварят сайта и влизат в конкурентен сайт.
Oткъде черпите вдъхновение, което да прилагате в работата си?
Още от 2002 година, разбрах, че всичко свързано с уеб сайтове и системи е моя слабост и много ми харесва да разработвам и подобрявам такива. Вдъхновявам се от решаването на сложни казуси в сайтове, които обикновено не могат да бъдат разрешени от всеки.
Вярвам, че моята работа и работата на моя екип за постоянно подобряване и оптимизиране на сайтове, води до един по-добър уеб, което е в полза на хората.
Защо приехте поканата на Никола Илчев да се включите в конкурса?
Харесвам енергията и професионализма, с които Никола организира своите събития. Напълно му се доверявам, че ще направи едно стойностно събитие, което ще бъде полезно за собственици на онлайн магазини и техните клиенти.
Какво трябва да има един електронен магазин, за да получи приза “Звезда на онлайн търговията”?
Критериите за оценка на журито са много и трябва онлайн магазинът да покрива максимално повече от тях. Друг вариант е да е предложил за своите клиенти уникална функционалност и удобство, която все още не сме виждали в български сайтове. Има достатъчно много добри примери по света.
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/.
Казвам се Георги Стефанов и съм създател на "Ganbox - лесно откриване на вашия сайт", една от първите SEO агенции в България. Сайтът https://ganbox.com е създаден през 2006 г.
Аз съм Магистър по информатика и се занимавам с компютри от 1988 г., професионално с програмиране от 1998 г., а с уеб технологии от 2002 г. Работя вече 14 години като backend програмист във водеща телекомуникационна компания. Имам богат опит при оптимизиране на бизнес сайтове. Работя по проекти, свързани с изграждане на мащабни уеб услуги и приложения за известни брандове като A1, Орбител, СпектърНет и като маркетинг консултант в международната компания ActivTrades.
Един от топ SEO експертите в България съм, а заедно с моя SEO екип извършваме технически SEO одит на стотици сайтове. Повече от 16 години развивам успешно свои уеб проекти и работя с български и международни компании за постоянно подобряване на техните сайтове и увеличаване на онлайн продажбите.
Водя и онлайн SEO курсове и често съм канен като лектор на различни маркетинг конференции.
Кои са водещите тенденциите в SEO - то през 2022?
Няма много нови неща спрямо изминалата година. Все така най-важни са линковете към сайта, текстовото съдържание и техническото състояние на сайта, като тук влизат много неща от скорост на зареждане, през структурирани данни, до удобство за ползване. Това, което Google започва да акцентира с последните ъпдейти на алгоритмите си, е богатото текстово съдържание в продуктови страници. Това пряко засяга собственици на онлайн магазини, които са свикнали да копират наготово технически характеристики на продукти, без да се постараят да осигурят достатъчно описания и адекватно представяне на продуктите си.
Другата новост е скоростта на сайта и по-точно нов и по-точен начин на измерване на скоростта на всички страници на един сайт. Може да прочетете повече за Core Web Vitals в тази моя публикация, която е най-подробния източник на български по темата https://ganbox.com/blog/cwv/
Доколко е важна скоростта на зареждане на сайта, за да остане потребителя на него?
От изключителна важност е, особено за онлайн магазини, защото отдавна е доказано тестово, че всяка забавена секунда представлява определен брой загубени потенциални клиенти, които просто затварят сайта и влизат в конкурентен сайт.
Oткъде черпите вдъхновение, което да прилагате в работата си?
Още от 2002 година, разбрах, че всичко свързано с уеб сайтове и системи е моя слабост и много ми харесва да разработвам и подобрявам такива. Вдъхновявам се от решаването на сложни казуси в сайтове, които обикновено не могат да бъдат разрешени от всеки.
Вярвам, че моята работа и работата на моя екип за постоянно подобряване и оптимизиране на сайтове, води до един по-добър уеб, което е в полза на хората.
Защо приехте поканата на Никола Илчев да се включите в конкурса?
Харесвам енергията и професионализма, с които Никола организира своите събития. Напълно му се доверявам, че ще направи едно стойностно събитие, което ще бъде полезно за собственици на онлайн магазини и техните клиенти.
Какво трябва да има един електронен магазин, за да получи приза “Звезда на онлайн търговията”?
Критериите за оценка на журито са много и трябва онлайн магазинът да покрива максимално повече от тях. Друг вариант е да е предложил за своите клиенти уникална функционалност и удобство, която все още не сме виждали в български сайтове. Има достатъчно много добри примери по света.
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/.