Казвам се Валентин Кичуков и съм съосновател и управител на дигитална агенция Valival. Вече повече от 20 години работя в сферата на дигиталния маркетинг и уеб услуги. Висшето си образование завърших в Габрово, специалност компютърни системи и технологии, след което реших да продължа развитието си в тази сфера.
През 2001 година, заедно с моя приятел и съдружник Валери Терзиев, основахме нашата първа фирма „Валентин Кичуков – Уеб Фюжън“ и това се оказа само началото. През 2003 година успешно бял свят видя нашият първи онлайн магазин, като се гордеем, че с този клиент работим и до ден днешен.
Valival продължава да се развива и в направления като разработка на уеб базиран софтуер, дигитален маркетинг, SEO оптимизация, съпътстващи услуги за дигиталното развитие на нашите клиенти, както и за разширяване на нашия екип.
Нашият бранд предлага цялостно дигитално обслужване и ecommerce решения на своите клиенти.
Имаме над 300 клиента и повече от 500 проекта, част от които са изключително големи и сложни и които продължаваме да развиваме и до днес.
Смело можем да твърдим, че над 70% от българските интернет потребители са попадали на наш сайт.
Към днешна дата най-голямото ни богатство и най-важната част за Valival е нашият екип от специалисти, които успешно развиват проектите на нашите клиенти.Гордеем се, че с по-голямата част от нашите клиенти работим вече повече от 19 години.
Според вас коя е “добрата” йерархична структура за един онлайн магазин?
За всяка пазарна ниша съществува различна йерархична структура. Но независимо от това, за да бъде тя наистина добра, най-важното е клиентът да се ориентира максимално бързо и лесно в онлайн магазина. Да няма объркване за клиента и той да е принуден да се лута твърде дълго време. Подобна практика по-скоро би го отказала изобщо да купува, отколкото да му достави удоволствие от самото пазаруване.
Добрата структура на магазина не само ще улесни потребителите в действията, които те ще извършват по време на своето посещение, но и ще спомогне за по-доброто индексиране на страниците. Това е особено важно да се постигне и за по-големите и тежки сайтове. По-доброто класиране в търсачките ще доведе и до повече трафик към вашия магазин.
Какви базисни функционалности трябва да има всеки онлайн магазин?
За да може потребителят лесно да работи с един онлайн магазин, той трябва изключително бързо и без никакви затруднения да може да се ориентира в него.
Започваме от началната страница – тя трябва да бъде много добре структурирана, ясно да се виждат и достъпват важните раздели.
Следващото важно нещо е платформата да е логично подредена и да има базова функционалност за структуриране на каталога. Категории с подкатегории, марки, атрибути и прилична търсачка.
Преди обаче клиентът изобщо да „влезе“ в магазина, той трябва да го открие в търсачките. Именно това е моментът магазинът да спазва всички базови SEO изисквания от търсачките, както и базовите инструменти, поддържащи поне мета атрибути за разделите, с помощта на които онлайн магазинът има шанс за по-предни позиции.
Добрата страница за преглед на продукта е тази, която дава възможност за лесна ориентация, информираност за продукта и добавянето му в количката.
Завършването на поръчката не е момент за подценяване. Много клиенти се отказват да финализират поръчката си, ако този процес е твърде тромав. Функционалността на количката трябва да бъде с възможно най-малко стъпки и изключително интуитивна.
Друга базова функционалност на магазина е да предлага поне една опция за електронно плащане, препоръчително с карта.
Самата доставка трябва да бъде ясно формулирана.
След финализирането на поръчката, клиентът трябва да получи имейл за направената поръчка, както и за изпратена такава. След това той да има възможност за проследяване на пратката.
Не на последно място, всеки един онлайн магазин трябва да има задължително контактна форма, както и ясно да бъде посочено коя организация стои зад този онлайн магазин. Липсата на тази информация по-скоро би притеснила клиента и би го накарала да се съмнява в надеждността на този търговец.
За да пазарува свободно, един клиент трябва да бъде спокоен, сигурен и да не изпитва затруднения в цялостния процес на покупката.
Откъде черпите вдъхновение, което да прилагате в работата си?
Аз, както и целият екип, черпим вдъхновение от това, че ежедневно създаваме проекти, които помагат на търговците да развиват своите онлайн бизнеси, да контактуват правилно и свободно със своите потребители и всички те да бъдат доволни от съвместното си взаимодействие. Именно това чувство, да бъдем здрав мост между търговците и техните клиенти, е най-голямата награда за всички нас.
Защо приехте да бъдете да част от журито на конкурса?
Не крия, че с голямо вълнение приех да участвам в конкурса. Това е изключително значимо събитие, което ще събере на едно място много и сериозни търговци с онлайн магазини и ще бъде наистина интересно кой ще стане най-добрият онлайн магазин за дадена категория.
Две са нещата, които ме подтикнаха да се включа. Първото е да бъда максимално полезен на търговците, които участват в конкурса, като одитирам технически проектите им и да им дам предложения за подобрение, ако и където се налага.
Втората причина е, че аз лично имам голямо желание, както може би и колегите, които са част от това събитие, да поставим началото на единен стандарт в ecommerce услугите, към който всеки онлайн търговец да се стреми и този еталон да стане препоръчителен за всички.
Кое цените най-много в един онлайн магазин?
Естествено всичко гореспоменато е важно, за да бъде един онлайн магазин качествен и на достатъчно високо ниво, за да привлича потребителите към себе си. Но ако трябва да селектирам няколко ключови елемента, те биха били следните:
– Магазинът да работи коректно, да бъде удобен и лесен за използване, да има необходимата бързина за зареждане на страниците и потребителят максимално бързо да достига до търсените артикули.
– На второ място е търговецът ясно да застане зад своя онлайн магазин, като дава достатъчна и достъпна информация за себе си.
– И не на последно място – артикулите, които са обявени за продажба, да бъдат налични, клиентът да ги получава в указаното време без забавяния и като цяло клиентското обслужване да бъде на едно много високо ниво.
В крайна сметка целта е винаги клиентът да остава доволен.
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/