Ростислав Георгиев, Gloross Shopify Experts
1. Как дойде идеята за създаването на Gloross Shopify Experts?
Идеята за създаването на Gloross като агенция произтича от моята страст към технологиите, дизайна и предприемачеството заедно с нараствaщото търсене и потенциал в индустрията за електронна търговия и специално с Shopify платформата.
През по-ранния ми професионален път, наблюдавах многото и нарастващи собственици на Shopify магазини, които се сблъскваха с редица предизвикателства при оптимизирането на сайтовете си с цел по-добра производителност и увеличаване на продажбите. Най-често срещаните им проблеми бяха насочени около сложността на платформите за електронна търговия и как да се ориентират в тях.
Поради тези причини се пробуди идеята за създаването на Gloross като агенция за електронна търговия фокусирайки се изцяло върху Shopify като платформа и екосистема. Исках да създам решение предоставено от специализиран екип, който може да се погрижи за специфичните нужди на собствениците на онлайн магазини предлагайки услуги за подобряването на техните сайтове и растеж на бизнеса.
Съчетавайки моя технически опит, творчески усет и страст да помагам за оптимизирането на бизнесите, се заех да създам Shopify агенция, която да служи като стратегически партньор на предприемачи в електронната търговия.
2. Какви цели трябва да си поставя един онлайн търговец за да бъде онлайн магазина му успешен?
На първо място трябва да предлага качествен продукт и/или услуга.
Онлайн магазинът трябва да е лесен за навигиране и да предоставя невъзпрепятствано преживяване на потребителя от момента на посещение на сайта до получаване на самата поръчка включително и клиентското обслужване през цялостния процес.
В допълнение сайтът трябва да генерира достатъчно трафик насочен към точната целева аудитория, за да може да продава. За по-голяма устойчивост е важно трафикът да идва от различни канали, като например: платена реклама, SEO, различен тип партньорства, маркетинг (особено email и sms), програми за лоялност и прочие.
Не на последно място по важност е собственикът да проявява търпение, да следи как се развива бизнеса и инвестира в него. Също така да определя ясни и постижими цели в краткосрочен и дългосрочен план, които да му позволяват да взема най-добрите решения спрямо динамичната бизнес среда.
3. Какво е CRO и как тя помага на онлайн магазините?
CRO е абревиатура за Conversion Rate Optimization или още познато на български като оптимизация на коефициента на конверсия. Най-често тези конверсии са именно продажбите. Този показател измерва процента от хората достигнали до сайта, които са предприели търсеното от бизнеса действие.
Ръстът на този коефициент показва повишаване на броя важни за бизнеса действия, които са изпълнени на сайта. По този начин собствениците на онлайн магазини могат да сравнят ефективността на различните канали, от които получават трафик. Това им дава възможност да реагират на промените на платформите и поведението на потребителите.
В обобщение, CRO процесът включва на първо място анализирането на потребителското поведение, установяването на проблемни зони и потенциални аспекти за подобрение в сайта. След което, отстраняване на тези проблеми и имплементиране на подобренията с цел увеличаването на продажбите и повишаването на ефективността на сайта. Това е подход базиран на данни, който разчита на A/B тестване, обратната връзка от клиенти и други аналитични методи за взимане на информирани решения.
4. Кой е основният съвет, който бихте дали на един млад онлайн търговец?
Най-важното за един онлайн търговец е да разбира нуждите на пазара, който е решил да обслужва.
Така той може да:
1. предложи продукти, които наистина да удовлетворяват нуждите на хората
2. да се адаптира към промяната, за да продължава да предоставя на клиентите си това, от което те имат нужда.
След като знае какви нужди трябва да удовлетвори неговия бизнес той ще може много по-правилно да прецени дали използва най-подходящите инструменти за постигането им.
Преминаването от един в друг етап на бизнеса води до промени и различни нужди - осъзнаването и фокусирането върху съответните приоритети са жизненоважни за последващото безпроблемно функциониране и развитие на компанията.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
"да, има, смисъл"
видим в:
● това, което се предлага на посетителите му
● начинът, по който се предлага на посетителите му
Едва тогава и магазинът ще бъде "идеален" и ще има "идеални резултати".
6. Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Спечелването на приз "Звезда на електронна търговия" изисква собствениците на магазини за електронна търговия да се съсредоточат върху предоставянето на изключително потребителско преживяване, демонстриране на иновации и предоставяне на стойност и качество на своите клиенти. Давайки приоритет на изчистения и интуитивен дизайн, удовлетвореността на клиентите и най-новите технологични тенденции, електронните магазини могат да се позиционират като лидери в индустрията и да имат шанса да спечелят престижната награда.
Ростислав Георгиев e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
1. Как дойде идеята за създаването на Gloross Shopify Experts?
Идеята за създаването на Gloross като агенция произтича от моята страст към технологиите, дизайна и предприемачеството заедно с нараствaщото търсене и потенциал в индустрията за електронна търговия и специално с Shopify платформата.
През по-ранния ми професионален път, наблюдавах многото и нарастващи собственици на Shopify магазини, които се сблъскваха с редица предизвикателства при оптимизирането на сайтовете си с цел по-добра производителност и увеличаване на продажбите. Най-често срещаните им проблеми бяха насочени около сложността на платформите за електронна търговия и как да се ориентират в тях.
Поради тези причини се пробуди идеята за създаването на Gloross като агенция за електронна търговия фокусирайки се изцяло върху Shopify като платформа и екосистема. Исках да създам решение предоставено от специализиран екип, който може да се погрижи за специфичните нужди на собствениците на онлайн магазини предлагайки услуги за подобряването на техните сайтове и растеж на бизнеса.
Съчетавайки моя технически опит, творчески усет и страст да помагам за оптимизирането на бизнесите, се заех да създам Shopify агенция, която да служи като стратегически партньор на предприемачи в електронната търговия.
2. Какви цели трябва да си поставя един онлайн търговец за да бъде онлайн магазина му успешен?
На първо място трябва да предлага качествен продукт и/или услуга.
Онлайн магазинът трябва да е лесен за навигиране и да предоставя невъзпрепятствано преживяване на потребителя от момента на посещение на сайта до получаване на самата поръчка включително и клиентското обслужване през цялостния процес.
В допълнение сайтът трябва да генерира достатъчно трафик насочен към точната целева аудитория, за да може да продава. За по-голяма устойчивост е важно трафикът да идва от различни канали, като например: платена реклама, SEO, различен тип партньорства, маркетинг (особено email и sms), програми за лоялност и прочие.
Не на последно място по важност е собственикът да проявява търпение, да следи как се развива бизнеса и инвестира в него. Също така да определя ясни и постижими цели в краткосрочен и дългосрочен план, които да му позволяват да взема най-добрите решения спрямо динамичната бизнес среда.
3. Какво е CRO и как тя помага на онлайн магазините?
CRO е абревиатура за Conversion Rate Optimization или още познато на български като оптимизация на коефициента на конверсия. Най-често тези конверсии са именно продажбите. Този показател измерва процента от хората достигнали до сайта, които са предприели търсеното от бизнеса действие.
Ръстът на този коефициент показва повишаване на броя важни за бизнеса действия, които са изпълнени на сайта. По този начин собствениците на онлайн магазини могат да сравнят ефективността на различните канали, от които получават трафик. Това им дава възможност да реагират на промените на платформите и поведението на потребителите.
В обобщение, CRO процесът включва на първо място анализирането на потребителското поведение, установяването на проблемни зони и потенциални аспекти за подобрение в сайта. След което, отстраняване на тези проблеми и имплементиране на подобренията с цел увеличаването на продажбите и повишаването на ефективността на сайта. Това е подход базиран на данни, който разчита на A/B тестване, обратната връзка от клиенти и други аналитични методи за взимане на информирани решения.
4. Кой е основният съвет, който бихте дали на един млад онлайн търговец?
Най-важното за един онлайн търговец е да разбира нуждите на пазара, който е решил да обслужва.
Така той може да:
1. предложи продукти, които наистина да удовлетворяват нуждите на хората
2. да се адаптира към промяната, за да продължава да предоставя на клиентите си това, от което те имат нужда.
След като знае какви нужди трябва да удовлетвори неговия бизнес той ще може много по-правилно да прецени дали използва най-подходящите инструменти за постигането им.
Преминаването от един в друг етап на бизнеса води до промени и различни нужди - осъзнаването и фокусирането върху съответните приоритети са жизненоважни за последващото безпроблемно функциониране и развитие на компанията.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
"да, има, смисъл"
видим в:
● това, което се предлага на посетителите му
● начинът, по който се предлага на посетителите му
Едва тогава и магазинът ще бъде "идеален" и ще има "идеални резултати".
6. Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Спечелването на приз "Звезда на електронна търговия" изисква собствениците на магазини за електронна търговия да се съсредоточат върху предоставянето на изключително потребителско преживяване, демонстриране на иновации и предоставяне на стойност и качество на своите клиенти. Давайки приоритет на изчистения и интуитивен дизайн, удовлетвореността на клиентите и най-новите технологични тенденции, електронните магазини могат да се позиционират като лидери в индустрията и да имат шанса да спечелят престижната награда.
Ростислав Георгиев e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.