IT индустрията се трансформира

Това, което ми се иска да видя в близките години, са едни модерни университети, където младите програмисти да имат свободата да творят, а не само да наизустяват езици и кодове, коментира Димитър Димитров, изп. директор на  ALLTERCO в специално интервю за b2b Media.

Димитър Димитров е изпълнителен директор на ALLTERCO - българска компания, предоставяща мобилни разплащания и мобилна свързаност по цял свят повече от десетилетие. След години, посветени на развиването на SMS и гласовите услуги като водещ разплащателен метод - SMS паркиране, дарения чрез SMS и гласово набиране, мобилен маркетинг -  днес Димитър Димитров е изцяло отдаден на последния проект на компанията - SHE.

ALLTERCO е изцяло българска компания, която работи на три континента. Конкуренцията в IT бранша в световен мащаб е сериозна. Разкажете кои според Вас са ключoвите фактори една българска компанията да успее на чуждите пазари.

Ако трябва да обобщя, бих казал, че основният фактор е мотивацията. Мотивацията съдържа в себе си желание, вдъхновение, потенциал, подготовка и най-важното – вяра в успеха. Подходихме противно на типичния български манталитет – с недоверие, несигурност и оправдания, че все някой друг е виновен. Напротив – заредихме се с ентусиазъм и идеи и просто си запретнахме здраво ръкавите.

Що се отнася до конкуренцията, е важно да подчертаем, че IT вече е доста широко като понятие и обхваща огромни сегменти в модерната индустрия. Нашият бранш се занимава с мобилни разплащания и мобилна свързаност в целия свят и бих казал, че ние сме толкова тясно профилирани и доказали се на пазара, че конкуренцията при нас е един здравословен стимул да се развиваме и усъвършенстваме.

Какви са плановете Ви за развитие на компанията в България и по света? Какви ще са новите тенденции и трудности в  IT бранша ?
В този динамичен пазар и бум на иновации е трудно да се планира дългосрочно, но това, което знаем със сигурност, е че фокусът ни остава напълно върху бизнеса и стабилните партньорски отношения, които сме изградили с компании с огромни мащаби – мобилни оператори, световни брандове и развиващи се корпорации.

Тенденциите до 2020 г. като че ли вече се оформиха и те определно се въртят около IoT- Internet of things или т.н. “интернет на нещата”. Това са всички проекти, които се стремят да синхронизират възможно по-голям брой устройства посредством интернет мрежата. На тази тенденция е посветен и нашият последен продукт – SHE.

Разкажете малко повече за SHE.
SHE е първата високотехнологична система за автоматизация на дома, създадена от българска компания. И не само, че ще се предлага на достъпни цени, но и самата тя ще спестява много разходи. Всичко това е факт, вследствие на уникалната разработка, с която за пръв път в световен мащаб успяхме да  интегрираме заедно: сензор за осветеност, с който светвате и изгасяте лампите, когато вие пожелаете; сензор за температура, с който пускате отоплението един час преди да се приберат всички и пестите до 30% от месечната сметка за ток и парно; сензор за влажност и чистота на въздуха по 18 критерия; сензор за движение; интернет приемник; RF трансмитер и IR трансмитер за контрол над всички дистанционни управления, които работят с инфрачервени лъчи или радиочестотни вълни – телевизор, климатик, гаражна врата  и др.

И последно, но не и по важност - за пръв път в света се поставя слот за 3G SIM карта, с който дори да нямате достъп до интернет, системата ви държи в течение за всичко, което се слува в дома ви.

От 2-ри до 5-ти юни представихме SHE на най-голямото технологично изложение в Азия, което се проведе Сингапур. Интерес към системата проявиха над 400 компании от цял свят. Предстои много скоро да представим SHE в целия й блясък и на българския пазар.

Какви са наблюденията Ви относно нивото на подготовка на IT кадрите в България?
Факт е, че през последното десетилетие, търсенето на IT  кадри се увеличи многократно. Подобно на пазарния принцип, че търсенето определя предлагането, и в този сектор обстоятелствата се трансформираха през годините. Наблюдават се все повече младежи на по 15-16 години, които имат знанията на своите 25-годишни колеги. Но пък тези кадри трудно се задържат и обикновено заминават за чужбина да учат, а от там директно ги наемат в някои от най-големите световни компании. Подготовката на теоретично ниво определено не е добра, но пък технологиите и разпространението на информация са толкова напреднали, че всеки, който има желание би могъл да се самоусъвършенства и практикува дори и по време на образованието си.

IT бизнесът вижда потенциал за развитие на бранша в България. Какви препоръки бихте дали за повишаване нивото образование на младите хора – в училище и в университетите?
Това, което ми се иска да видя в близките години, са едни модерни университети, където младите програмисти да имат свободата да творят, а не само да наизустяват езици и кодове. Представям си нещо средно между кампусите на университети в чужбина и стартъп обществата по света. В тези затворени кръгове непрекъснато тече градивна енергия, която вдъхновява младите хора, кара ги да мечтаят и по-важното – дава им вяра и сили да осъщестяват мечтите си.

Реклама

Още от новини:

  • От 11 ноември започват LEADERS OF INFLUENCE AWARDS 2024 на b2b Media

    Leaders of Influence Awards 2024 са най-новото предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. Годишните награди ще стартират от 11 ноември с кандидатстване, а официалната церемония по награждаване на призьорите във второто издание на конку...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: