Историята на неврохирурга д-р Стивън Стрейндж, чийто живот се променя, след като след ужасяваща автомобилна катастрофа и не може да използва ръцете си, е вече в кината.
Когато традиционната медицина го предава, той търси изцеление и надежда на необичайно място на име Камар-Тадж. Стивън бързо разбира, че това не е просто център за лечение, но също и фронтовата линия на битката срещу невидими зли сили, които искат да унищожат нашата реалност.
Скоро Стрейндж – въоръжен с новопридобити магически сили – трябва да избере дали да се завърне към охолния си живот или да загърби всичко, за да защитава света като най-могъщия жив магьосник.
“Доктор Стрейндж” е с участието на Бенедикт Къмбърбач, Чуетел Еджиофор, Рейчъл Макадамс, Бенедикт Уонг, Майкъл Щулбарг, Скот Аткинс, Бенджамин Брат с Мадс Микелсен и Тилда Суинтън.
Режисьор е Скот Дериксън с продуцент Кевин Файги.
Ето и някои любопитни факти:
„Доктор Стрейндж“ е сниман в Лондон, Ню Йорк, Катманду (Непал) и Хонконг.
49 души работят върху рисунките и скиците, скулптурите, ръчно правените модели, 3D принтирането и други дейности по създаването на сценографията. Близо 800 рисунки, 3000 концептуални рисунки и 40 модела на декори са създадени в рамките на снимачния процес.
Комиксите на Стив Дитко вдъхновяват средата, създадена за филма.
Когато гледате филма ще забележите доминиращото присъствие на геометрични фигури и модели.
21 декора са построени за снимките на филма. Има много впечатляващи реални декори, включително най-големият – дворът на Камар-Тадж и улицата, който е с размери близо 50х25 метра.
До 100 човека работят по костюмите по време на подготвителния период и снимките на продукцията.
Силуетът на Плаща за левитация е много важен в комикс вселената на Марвел и неговото създаване е една от най-сериозните задачи пред костюмографите на Александра Бърн, в която се включват 20 души. Заради раязличните му използвания по време на снимките са произведени 18 плаща.
Колата, която Доктор Стрейндж кара като хирург във филма, е Ламборгини. Шест Ламборгинита са използвани за снимките.
Един от обективите, използвани във филма, си има собствена киноистория, бидейки използван в снимките на „Лорънс Арабски“.
За да влезе в образа на д-р Стивън Стрейндж, Бенедикт Къмбърбач прекарва време с истински неврохирурзи, а режисьорът, операторът и сценографът посещават различни нюйоркски операционни и спешни отделения, за да добият представа за осветлението и текстурите, които трябва да пресъздадат във филма за създаването на реалистична болнична среда на екран.
Трудно се е спазвал графикът на снимките в Непал, тъй като се оказва, че много непалциса фенове на ТВ поредицата на BBC TV с Бенедикт Къмбърбач – „Шерлок“. На площад Патан Дурбар се събира тълпа от стотици фенове, които крещят името му. Бенедикт излиза на един от прозорците, за да помаха на тълпата, което подлудява почитателите му и много от момичетата изпадат в истеричен смях.
Някои от интериорните сцени са снимани в историческия колеж Ексетър, част от университета Оксфорд. Дж.Р.Р. Толкин е една от многото известни личности, завършили Ексетър.
Във филма, адресът на Санктум Санкторум, Блийкър Стрийт 177А, е измислен адрес и намигване към комиксите. Близо 10 месеца и работата на петима артисти отнема финализирането на сценографията и детайлите от фоайето на Санктум Санкторум.
По време на снимки в Ню Йорк Бенедикт Къмбърбач – напълно облечен като Доктор Стрейндж – отскача в паузата между две сцени за чаша следобед чай със съпругата си и приятели в кафене в Гринич Вилидж. Присъствието на истински супергерой сред тях успява изненада трудно впечатляващите се от каквото и да е било нюйоркчани.
Малко преди края на снимките на последната сцена от филма, Къмбърбач влиза в случаен магазин за комиски в Ню Йорк, за да поздрави персонала и клиентите, и моментът бързо е увековечен с множество селфита, които обикалят целия свят.
Декорът на улицата в Хонконг е построен на сервизен път в студиата Longcross Studios в Лондон и е с дължина над 200 метра. За направата им са използвани реални снимки, направени от сценографския отдел в Хонконг. Декорите включват 35 магазина, включително ресторанти, сергии за храна, химическо чистене, автомеханик, магазин за часовници, месарница, билкова аптека, магазини за битови стоки, хартия и печатница.
Уличните сцени в Хонконг, едни от най-сложните екшън сцени, снимани някога от Marvel Studios, са заснети в няколко етапа на разрушение, започвайки от чисти улици, които постепенно са разрушени. Точно обратното се случва на екрана, като сцените започват с разрушенията и се връщат към естественото състояние на улицата. Това означава, че всичко трябва да се състари – от надписите на магазините до автомобилите. За да „асистират“ на разрушенията са използвани 350 тона истински чакъл.