По повод старта на националнозначимата инициатива се проведе пресконференция с участието на:
За седма поредна година уникалната класация на b2b Media ще оцени и отличи най-зелените компании, общини, държавни организации, опериращи в България, независимо от това дали са големи или малки, стига да покажат и докажат, че наистина постигат промени в своите екологични показатели и развиват бизнеса си по отговорен за природата начин.
Проучването е уникално за България, като отчита постигането на "зелени" цели и корпоративни стратегии. Допитването е за компаниите, които имат зелени инвестиции и самоинициират действия и каузи за по–здравословна среда.
Катя Димитрова (председател на Българската Асоциация на ПР Агенциите, изявен ПР експерт) коментира: „Този път съм част от журито, а в предишни години сме били част от конкурса. Поздравления, защото това е един от зелените конкурси, който остана устойчив през годините. Забелязвам една много приятна тенденция: докато в началото участваха повече големи компании, които имат устойчиви политики в международен план, все повече български по-малки компании кандидатстват с проекти, което за мен е много радващо и мотивиращо. Забелязвам сред нашата общност на ПР агенциите, първоначално колеги и ние кандидатствахме с проекти на наши клиенти на големи компании със световна практика, но вече все повече от нас набраха смелост и кандидатстват с малки инициативи, енергоспестяване, стимулиране ползването на велосипеди, някакъв друг тип вътрешна политика. За мен лично това говори изключително добре за узряването на нашия пазар.”
Д-р Марина Стефанова (директор „Устойчиво развитие“ към Българската мрежа на Глобалния договор на ООН) сподели: „Аз съм ангажирана с каузата „Зелена икономика” и моя лична кауза е наистина да подпомогна българския бизнес да съумее по устойчив начин да направи своя преход от начина, по който е функционирал досега чрез инвестиции, чрез консултации, подкрепа. Да може да съумее да види реален икономически смисъл в зелената идея, която за нас може да означава не само нисковъглеродна икономика, а много повече неща. Създаването на този конкурс дава ясна платформа за диалог, за това какво е всъщност „зелената икономика”, зелените инвестиции и зелените стартъпи, зелените иновации. Всяка година този конкурс ме вдъхновява и неговите организатори с нови категории, защото има кандидатури за тях.
Според Йоана Христова (зам.-кмет в направление „Зелена система, екология и земеползване“ на Столична община): „Бизнесът е онзи, който трябва да осигури устойчивост на инвестициите. Общината, обаче, от друга страна е онази, която трябва да осигури среда в която да се случват тези инвестиции и в този смисъл един от приоритетите на Столична община е да развива зелената система на града, защото един зелен град предполага много по-зелено мислене. Колкото по-зелен е градът ни, колкото повече самият бизнес прилага по-устойчиви зелени политики, толкова повече и гражданското общество повишава своето съзнание, така че всички ние да живеем в по-чиста околна среда.”
А Илиана Павлова (директор, Индустрия и околна среда при Българската стопанска камара) заяви: „Особено съм впечатлена от редица инициативи, които имат не само международните компании, но и българските компании, които предприемат редица действия, както с връзка за опазването на околната среда, така и с развитието на социалните отношения вътре в компанията, също така и извън, това което ги характеризира като устойчиви и прогресиращи комапнии. Считам, че този конкурс, особено с неговата сравнително дълга история, ще има съществен принос за разширяването именно на това устойчиво развитие на бизнеса в страната и така съществуващите днес пред нас предизвикателства и на членството ни в ЕС, особено с въвеждането на кръговата икономика, считам, че ще има принос дори за популяризирането и на такива идеи.”
- Йоана Христова, зам. кмет на София в направление "Околна среда" и член на журито
- Катя Димитрова, председател на БАПРА и член на журито
- Марина Стефанов, директор устойчиво развитие към Българската мрежа на глобалния договор на ООН
- Илияна Павлова, директор "Чиста индустрия" в Българската стопанска камара
- Надя Маринова, главен редактор на b2b Media и председател на журито.
За седма поредна година уникалната класация на b2b Media ще оцени и отличи най-зелените компании, общини, държавни организации, опериращи в България, независимо от това дали са големи или малки, стига да покажат и докажат, че наистина постигат промени в своите екологични показатели и развиват бизнеса си по отговорен за природата начин.
Проучването е уникално за България, като отчита постигането на "зелени" цели и корпоративни стратегии. Допитването е за компаниите, които имат зелени инвестиции и самоинициират действия и каузи за по–здравословна среда.
Катя Димитрова (председател на Българската Асоциация на ПР Агенциите, изявен ПР експерт) коментира: „Този път съм част от журито, а в предишни години сме били част от конкурса. Поздравления, защото това е един от зелените конкурси, който остана устойчив през годините. Забелязвам една много приятна тенденция: докато в началото участваха повече големи компании, които имат устойчиви политики в международен план, все повече български по-малки компании кандидатстват с проекти, което за мен е много радващо и мотивиращо. Забелязвам сред нашата общност на ПР агенциите, първоначално колеги и ние кандидатствахме с проекти на наши клиенти на големи компании със световна практика, но вече все повече от нас набраха смелост и кандидатстват с малки инициативи, енергоспестяване, стимулиране ползването на велосипеди, някакъв друг тип вътрешна политика. За мен лично това говори изключително добре за узряването на нашия пазар.”
Д-р Марина Стефанова (директор „Устойчиво развитие“ към Българската мрежа на Глобалния договор на ООН) сподели: „Аз съм ангажирана с каузата „Зелена икономика” и моя лична кауза е наистина да подпомогна българския бизнес да съумее по устойчив начин да направи своя преход от начина, по който е функционирал досега чрез инвестиции, чрез консултации, подкрепа. Да може да съумее да види реален икономически смисъл в зелената идея, която за нас може да означава не само нисковъглеродна икономика, а много повече неща. Създаването на този конкурс дава ясна платформа за диалог, за това какво е всъщност „зелената икономика”, зелените инвестиции и зелените стартъпи, зелените иновации. Всяка година този конкурс ме вдъхновява и неговите организатори с нови категории, защото има кандидатури за тях.
Според Йоана Христова (зам.-кмет в направление „Зелена система, екология и земеползване“ на Столична община): „Бизнесът е онзи, който трябва да осигури устойчивост на инвестициите. Общината, обаче, от друга страна е онази, която трябва да осигури среда в която да се случват тези инвестиции и в този смисъл един от приоритетите на Столична община е да развива зелената система на града, защото един зелен град предполага много по-зелено мислене. Колкото по-зелен е градът ни, колкото повече самият бизнес прилага по-устойчиви зелени политики, толкова повече и гражданското общество повишава своето съзнание, така че всички ние да живеем в по-чиста околна среда.”
А Илиана Павлова (директор, Индустрия и околна среда при Българската стопанска камара) заяви: „Особено съм впечатлена от редица инициативи, които имат не само международните компании, но и българските компании, които предприемат редица действия, както с връзка за опазването на околната среда, така и с развитието на социалните отношения вътре в компанията, също така и извън, това което ги характеризира като устойчиви и прогресиращи комапнии. Считам, че този конкурс, особено с неговата сравнително дълга история, ще има съществен принос за разширяването именно на това устойчиво развитие на бизнеса в страната и така съществуващите днес пред нас предизвикателства и на членството ни в ЕС, особено с въвеждането на кръговата икономика, считам, че ще има принос дори за популяризирането и на такива идеи.”