Air France планира да пусне нов, по-евтин превозвач до зимата на 2017 г. Плановете включват да има маршрути с полети на дълги разстояния, които ще стартират до лятото на 2018 г. и ще са с до 20% по-евтини от предложенията в момента.
Полетите ще свързват международни хъбове в Европа и по света. Въпреки, че тарифите няма да са високи, компанията подчертава, че няма да бъде нискотарифен превозвач като Ryanair или easyJet.
“Компанията няма да бъде позиционирана като нискотарифен превозвач. Ще има стандарти, подобни на Air France”, съиобщи Ройтерс.
Проектът е наречен Boost, тъй като името на превозвача все още не е обявено. Планира се той да оперира 28 самолета до 2020 г, от тях 10 самолета на дълги разстояния и 18 самолета на средни, заяви главният изпълнителен директор на Air France Жан-Марк Янайлак. Всички самолети ще бъдат оборудвани с Wi-Fi.
Маршрутите ще обслужват различни дестинации, включително няколко града в Югоизточна Азия, според Air Transport World.
"Статуквото не е опция. Трябва да започнем нещо ново, за да се върнем в лидерската позиция на нашите пазари", заканва се Янайлак.
Първоначално Air France пусна новината за новия превозвач през ноември 2016 г. в опит да се бори срещу загубите, причинени от възхода на нискотарифните компании.
Air France обаче претърпяха допълнителни щети от няколко стачки на техни служители и се очаква да срещнат отпор при стартирането на новия превозвач. Той би трябвало да използва същите пилоти на Air France, но ще изисква от тях да работят повече, поне на първо време. Никак не е сигурно, че това ще бъде възприето безпроблемно от служителите.
Все пак новината за евтини полети между Европа и САЩ се приветства от пътуващите на дълги разстояния.