Резултатите, постигнати в социалните медии са решаващи за успеха на дигиталната маркетингова стратегия на всяка компания. Въпреки това, бизнеси от всякакъв вид и размери си позволяват да не използват този инструмент в пълните му възможности. Въпреки че броят на "последванията", "харесванията" и "споделянията" все още е важен, доверието към марката е много повече от това. Днес социалните медии изискват уникален набор от умения, чрез които търговците трябва да разбират напълно нуждите на своите клиенти. Ето и 10 стратегии за маркетинг в социални медии, които ще са ви от полза, независимо дали сте млад предприемач или добре утвърдена компания.
Започнете да използвате “чатботове - chatbots”.
Те са единственият дигитален инструмент, който може да комуникира и да разреши проблемите на вашите клиенти, без да е необходима евентуална човешка намеса. Освен това, “чатботовете” се интегрират с платформите, с които потребителите сега се чувстват най-удобно да взаимодействат - социалните медии. Платформи като Chattypeople правят лесно интегрирането на чатбот, задвижван от изкуствен интелект във вашата медийна стратегия.
Тези инструменти ви позволяват да създадете чатбот, който:
– Не изисква “кодиране на знания”.
– Може да отговаря на въпросите на клиентите
– Може да приема поръчки директно от Facebook Messenger или да приема коментари
– Интегрира се с всички големи платежни системи
Създайте персонализирано преживяване за клиентите си.
Чатботовете са не само чудесен начин за автоматизиране на някои ежедневни задачи, но вашият chatbot би могъл да ви е полезен в това да създадете по-персонализирано съдържание за вашите клиенти. За да направите това, спрете да свързвате рекламите си единствено с “лендинг” страници. Вместо това нека да пренасочват аудиторията ви към прозорец на Messenger, където ще отговаря вашия бот. Така вие ще:
– Разбиете традиционалните виждания, които клиентите имат за вас, че само и единствено се опитвате да им продадете нещо.
– Приемете мнението на клиента по-лично.
– Увеличете продажбите си.
– Създадете лоялна фен база.
Създайте ефективно съдържание на маркетинговата стратегия.
Качеството е ключът, включително към успеха на съдържанието. Маркетинговото съдържание си е отделен инструмент, признат от много време и това няма да се промени скоро. Висококачественото съдържание, съчетано с останалите стъпки, ще ви помогне да привлечете подходящите клиенти в точното време. Освен това е призната способността на качественото съдържание да привлича органична аудитория и да изгражда пълноценна маркетингова стратегия. Освен това в много случаи този инструмент е безплатен.
Създайте общност сред вашата аудитория.
Въпреки че "последователите" и много други показатели са важни, те не са всичко. В социалните медии можете да използвате бот, но в същото време трябва да покажете на аудиторията си, че не сте просто роботи. Добавете чувство за хумор и емоции в посланията към вашата аудитория и така тя ще може да се свърже с вашата марка. Социалните медии имат за цел да бъдат социални и ако клиентите ви виждат отново и отново едни и същи постове, ще загубят интерес. Направете комуникациите си интерактивни чрез:
– Въпроси към аудитортията.
– Събиране на мнения по определени проблеми.
– Споделяне на нова информация, а не просто информация за вашите продукти или услуги.
– Харесвайте и споделяйте някои от техните постове, а не само те вашите.
– Помолете ги да взаимодействат директно с публикациите ви чрез “харесвания” и “споделяния”.
Освежете вашите профили с разнообразна стратегия на съдържанието.
На хората им правят впечатление добрите изображения, забавните видеоклипове и някои интересни подкасти. Страниците ви в социалните медии ще изглеждат скучно, ако всичко, което публикувате и споделяте, е само текст, така че не забравяйте да използвате други видове медии, за да привлечете вниманието на аудиторията си. Това също е чудесен начин да добавите лична нотка към посланията на вашата марка.
Използвайте поддръжници на марката.
Вашият най-добър промоционален инструмент са хората, които харесват вашата марка. Вместо да фокусирате всичките си усилия върху това да търсите нови клиенти, защо да не се възползвате от тези, които вече сте спечелили? В допълнение към настоящите си клиенти, може да използвате свои собствени служители. За да използвате служителите си като защитници на марката, вие трябва да:
– Дадете насоки, специфични за вашата марка, с които да ги ориентирате какво да споделят.
– Разкажете за най-добрите практики в компанията на вашите поддръжници в социалните мрежи.
– Направете точни анализи, за да разберете в кои области “посланиците” се справят добре, и в кои не толкова.
Създайте профили в съответните социални медии.
Днес хората си създават профили във всеки достъпен медиен канал с цел да достигнат до колкото се може повече хора. За съжаление, с този начин на мислене няма да ви отведе точно до избраната от вас целева аудитория. Така например, няма да ви бъде необходим профил в LinkedIn, ако пускате нова марка готическо облекло; също така няма да ви свърши работа, изберете Pinterest, за да популяризирате услугите си за видео наблюдение. Изберете прецизно своите канали в социалните медии и там създайте профили.
Направете бюджет за кампанията в социалната медия.
Социалната медийни платформи са сред най-важните форми на дигитален маркетинг. Да разпределите правилно бюджета за всяка отделна социална медия е от решаващо значение за вашия успех. Нещо повече, ако използвате този бюджет с правилната маркетингова стратегия, тогава може да откриете най-рентабилния начин за достигане до избраната от вас целева аудитория. Тъй като социалните медии се използват на много по-лично ниво, вие също ще откриете, че това е място, където можете да осъществите много по-дълбока връзка с клиентите си.
Провеждайте кампании в различни социални медии.
За да направите по-завладяващо впечатление на клиентите си, стартирайте кампании във всички социални канали, подходящи за съответната кампания. Имайте предвид, че тези кампании се изпълняват на практика от всяка компания днес, така че ще трябва да си дадете предимство, за да се откроите от тълпата. Добавете емоционален компонент към кампанията си, така че вашата аудитория да може да се свърже с вашата кауза.
Разкажете история, предавайки на живо.
Защо да не споделяте с аудиторията си какво се случва с вашата компания в реално време? Facebook и Instagram, например, са създали свои собствени функции за предаване на живо, нещо което все още не се използва с пълния си потенциал от големите марки. Живите истории са чудесен начин да:
– Покажете на аудиторията си, че сте нещо повече от машина за правене на пари.
– Завладеете и вдъхновите клиентите си.
– Създадете споделено и запомнящо се съдържание.
Бизнесът по цял свят става все по-ангажиран с набирането на клиенти чрез социалните медийни платформи и този процес има предимство пред използването на уеб сайтовете. Следвайки 10-те стъпки от тази статия, не само ще успеете да се конкурирате с утвърдени марки, но и ще създадете свой план за предстоящи кампании в социалните медии, който ще ви осигури резултати в бъдеще.