Благодарение на американските тийнейджъри анонимното приложение за съобщения Sarahah е официално вирусен хит.
Приложението, което позволява на потребителите да изпращат и получават анонимни съобщения, е достигнало 95 милиона регистрирани потребители, според статия в Wall Street Journal.
Най-големият пазар на апликацията сега е САЩ.
Sarahah е дело на саудитския програмист Zain al-Abidin Tawfiq и на арабски означава откровеност или искреност. Приложението стартира в началото на февруари, но започна да се изкачва в класациите на App Store през юли.
Идеята зад Sarahah първоначално не е била да привлече само тийнейджъри. Авторът на ап-а твърди пред журналиста, че е разработил Sarahah като офис приложение, с което служителите зда дават на своите колеги анонимна обратна връзка. По-специално в арабската култура се поставя силен акцент върху уважението, а това в много случаи пречи на хората да споделят мнението си на работното място.
Същата концепция очевидно се харесва и на американските тийнейджъри, тъй като приложението бързо скочи до номер 1 сред най-добрите безплатни приложения на App Store през последното лято. САЩ са най-популярният пазар на Sarahah, като апликация за iPhone, докато Индия е най-популярният Android пазар на ап-а.