Международният форум #NEXT DIFI 2019, събра в София най-динамичните финтех компании и банки наред с иновативни стартъпи от Англия и Швейцария. Събитието откриха евродепутатът Ева Майдел и зам. председателят на Българския форум на бизнес лидерите Ираван Хира.
Ексклузивен медиен анализ за репутацията на банките в България представи международната компания за онлайн проучвания Neticle.
Според изследването най-добро онлайн присъствие имат три български банки - ОББ, Банка ДСК и Уникредит.
Всяка от трите банки се разглежда в изледването като пример за публично присъствие, а то винаги може да бъде нож с две остриета. В конкретните случаи обаче то има позитивна роля за репутацията на тези водещи финансови институции.
Още от темите на форума:
"Няма конкуренция между FinTech и традиционните банки, а само поводи за сътрудничество. За да имате добро обслужване във финансовия сектор, първо трябва да имате щастливи служители. Технологиите са важни, но хората са ключови и дигитализацията не отнема, а по-скоро създава нови работни места. Новите технологии се възприемат по-бързо от очакваното и е необходимо регулиране. А междувременно банките очакват да спестят между 20% -25% при инвестиране в технологии с изкуствен интелект."
Това бяха акцените от дискусия, в която участваха Кристоф де Мил, изпълнителен директор Финанси и иновационен лидер на КВС Груп в България и Панайотис Пантазис от Oracle, заедно с Бруно Канетолиот Axxiome Group.
„Технологиите промениха значително банковия сектор в последните години. В момента 70% от IT бюджетa ни e насочен към дигитализация на услугите ни и създаване на клиентско преживяване“, каза Юлиян Влахов, директор „Алтернативни канали“ в Уникредит Булбанк. Той посочи, че клиентите търсят бързина и по тази причина в последната година за функционалностите на мобилното банкиране в банката се работи по Agile подход. В отговор на клиентските потребности, наскоро УниКредит Булбанк обнови и дизайна на онлайн банкирането си. „Новите технологии и дигитализацията трябва да се прилагат не като самоцел, а разумно за решаване на конкретни бизнес казуси и процеси и да носят реални ползи за клиента и организацията", допълни още той.
Румен Радушев, заместник-началник сектор „Банкиране на дребно“ в Пощенска банка, представи световните тенденции във финансовия сектор при използването на изкуствен интелект и успешния опит на Пощенска банка с въвеждането на иновации като чатбота EVA и приложението Eva Postbank. Според него успехът им показва, че този тип дигитално изживяване има и човешко лице, защото отговаря на потребностите на потребителите от модерни и иновативни услуги. Затова Пощенска банка работи и по друга иновация от световен мащаб, базирана на изкуствен интелект, която ще бъде пусната през 2020 г. Румен Радушев подчерта още, че важността на изкуствения интелект е безспорна, но изключително важен за бизнеса остава и естественият интелект, защото именно човешкото докосване и разбиране правят бизнеса успешен.
На 3-и октомври "Софарма Бизнес Тауърс" приюти лидерите в банковото дело и най-актуалните нови играчи в полето на дигиталните разплащания и нови технологии, които заедно ще отличат актуалните предизвикателства, пречки и възможности, стоящи пред ресора.
Темите включваха навлизането на изкуствения интелект, силната дигитализация и въвеждането на блокчайн технологията. Засегнати бяха също новите банкови програми за иновации и иновативни лаборатории, как да бъдат предотвратени настоящи глобални заплахи, сигурност и нови продукти.