Настоящата пандемия влияе негативно на почти всички сектори на световната икономика, но сякаш дигиталният маркетинг не е сред най-засегнатите. Как тази обстановка влияе на сектора? Neticle, компанията за интелигентен медиен анализ проучи темата.
В периода от 1-и февруари до 9-и април проследихме публичните споменавания в интеренет пространството на някои области (напр. PPC, Google Ads, SEO, Instagram marketing и др.) и дигитални агенции като Hop Online, Bulpros, Netpeak, Rioks, Accella, Optimystica, 411 Marketing, DigitInk, Dantek, Digitawise, Ganbox, iProspect, SEO Consult, Tendrik.
Като ключови думи, освен класическите за бранша, се появяват и такива, свързани с онлайн курсове, които стават все по-популарни в създалата се ситуация. Складовете също стават доста популярни, предвид драстичното увеличение на електронната търговия (e-commerce). Много търговци търсят нови и нови складове, за да задоволят увеличеното търсене.
Сред ключовите теми през последните два месеца намирам класически маркетингови въпроси
През месец март онлайн маркетингът вече се е приспособил
Анализирайки събраните коментари става ясно, че потребителите са станали доста по-активни, при това основно в позитивен аспект. Всичко това отчасти се дължи на успеха на онлайн търговията, както и фактът, че във все повече канали са публикувани стратегии как да се адаптираме към специфичната ситуация.
Атмосферата в онлайн пространството остава позитивна през целия период
При споменаванията на онлайн агенциите още през февруари се вижда позитивен връх, благодарение на положителните постове на агенциите Netpeak и Bulpros.
Страниците във Facebook и Twitter и на двете агенции са сред най-активните през посочения период в българското онлайн пространство по теми, свързани с онлайн маркетинга, успоредно с агрегатори на новини като novini247.com или професионалният форум uroci.net.
Най-акивните автори – много агенции са активни
Тези страници са били най-активни по теми, свързани с онлайн маркетинга и агенциите
С подходящата комуникация е възможно да обърнем в наша полза настоящата ситуация
Видно е, че през този период повечето хора си стоят вкъщи пред компютрите, но успешни са тези, които с интересни и полезни постове привличат аудиторията. Според интерактивните данни на Neticle, водещи отново са Netpeak и Bulpros: техните постове са раздвижили потребителите, и имат множество лайкове и споделения във Facebook.
Автори с най-много интеракции
Много добре се представят през март SoftUni Digital и Software University, споделяйки полезни курсове, с начална дата през април, като така реагират предварително на нарасналото свободно време, което много хора желаят да използват за обучение. В топ десет на най-активните автори са включени и такива, които комуникират в Twitter и YouTube.
Онлайн специалистът Виктор Стоилов използва момента, за да даде стратегически съвети на своите последователи, като ги убеждава, че този период може да бъде успешен за тях. Може би е малко странно да включим в списъка на инфлуенсърите по темата с дигиталния маркетинг и името на кмета на Варна, Иван Портних, но той е постигнал популярност с пост, в който информира, че е отворен образователният център на AdvanceAcademy.bg, където освен информационни предмети, обучението по дигитален маркетинг също е важно. В топ десет комуникартори влязат още и популярният в Туитър автор eYordanov и медията BivolBg.