Нито един собственик на бизнес не иска да създава представа пред клиентите и доставчиците си, че има финансови затруднения. И все пак към 2015г. един от най-големите проблеми за българската икономика остава междуфирмената задлъжнялост.
Тя обаче е преодолимо препятствие, когато фирмите се възползват от факторинг услуги.
Факторингът е търговска операция, при която дадена фирма "продава" своите вземания (по фактури) от клиенти на трето лице в замяна на незабавно плащане.
За кого е полезна услугата?
Някои собственици на компании още имат опасения, че техните клиенти ще се отдръпнат от техните услуги, ако факторинг компания се свърже с тях. Днес хиляди фирми в различни отрасли на европейската икономика се развиват успешно благодарение на алтернативните финансови решения.
Факторинг услугите се превръщат в много полезно решение за нуждите на малките бизнеси, които нямат средствата, нужни за да се справят със събирането на задължения. Тези компании получават най-силна полза от факторинга: не само освобождават средствата, замразени в неплатени фактури, но и делегират процеса по събирането им на професионалисти в сферата.
Данни за междуфирмената задлъжнялост
Към началото на 2014 г. общият размер на задълженията на корпоративния сектор е бил 171 млрд. лв.
За поредна година най-голям ръст има при междуфирмените задължения, които през 2013 г. са нараснали с 4% прямо 2012 г. и са достигнали 117 млрд. лв.
Забавените плащания са и причина бизнесът в Европа да отписва годишно по 3.1%, или 289 млрд. евро от приходите си. За България дялът е двойно по-голям – 6.1%, което е и сред най-високите стойности на континента.
Мерки срещу просрочени плащания
Николай Стоянов, началник отдел „Корпоративно транзакционно банкиране“ в Пощенска банка споделя, че факторингът е добро решение за справяне с междуфирмената задлъжнялост. Нещо повече, има дисциплиниращ ефект по отношение на плащанията на контрагентите на дадена компания.
Мненията на експертите и очакваните тенденции на пазара можете да разберете на предстоящата специална дискусия на тема “Факторинг услуги – перспективи и тенденции за 2016”, която ще се проведе на 15 октомври 2015 г. в София.
Форумът се организира от b2b Media за втори път и има за цел да запознае търговци и компании с възможностите на този финансов инструмент.
При интерес за участие, можете да се регистрирате на сайта на събитието: factoring.b2bMedia.bg
И малките фирми вече се обръщат към факторинг услугите
Други специалисти от бранша гарантират, че твърденията за факторинга като услуга само за големите компании са мит. При някои от големите играчи на пазара на факторинг услугите, 50% от оборота идва от малките и средни предприятия.
Според проучване на глобалната факторинг асоциация Factors Chain International (FCI) нараства търсенето на факторинг услугата за целия свят с 6 процента за една година.
Нарастване на търсенето на факторинг услугата има и в България - с 8 процента от 1,600 милиона през 2013 до 1,728 милиона през 2014 г.
********************
Специална дискусия на тема “Факторинг услуги – перспективи и тенденции за 2016” ще се проведе на 15 октомври 2015 г. в София.(Място: Семинарна зала - Партер, PERFORM BUSINESS CENTER, гр. София, площад Позитано 2; Начало: 9.00 часа)
На събитието водещи експерти в областта на факторинг и банковите услуги ще обсъждат как факторингът помага за развитието на бизнеса.
Участие в семинарната част са потвърдили експерти от водещите банки у нас, както и специализираните компании в този сегмент.
Организатор на събитието е b2b Media.
При интерес за участие, регистрирайте се на сайта на събитието: factoring.b2bMedia.bg
С подкрепата на: Пощенска банка
Партньори на дискусията са:
Българската търговско промишлена палата
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия
ВУЗФ, Fakti.bg, ПРЕДПРИЕМАЧ, Manifesto.bg