Не се заблуждавайте от реалистичността на тези графики.
Наскоро тези впечатляващи изображения обиколиха интернет пространството, като бяха представени за истински снимки направени от НАСА. Признаваме, че те могат лесно да ви заблудят, но ако се вгледате ще забележите, че нещо не е както трябва.
Сравнете ги с тази снимка на Пиренейския полуостров направена на борда на Международната космическа станция през юли 2014г.:
Както се досетихте, заглавната снимка е компютърно генериран образ. Той е направен от графичния дизайнер Антон Балаж.
Надолу ще намерите още от неговата впечатляваща работа.
Не се заблуждавайте, това не са истински образи на планетата Земя.
Това е северна Европа, но не е фотография.
Не, това не е истинската Великобритания.
Антон Балаж живее в Санкт Петербург, Русия.
Страстта на Балаж е работата с 3D програми. Той решил да осъществи идеята си за цялостен модел на Земята.
Това, разбира се, не било проект за една нощ.
Балаж прекарва няколко години постепенно разработвайки модела.
Той използва като образец множество истински сателитни образи взети от каталога Visible Earth на НАСА.
След което имплементира батиметрични данни, за да създаде реалистично изглеждащо океанско дъно.
Както и информация за морското равнище.
Той изработва графиките на планините, използвайки топографски данни от НАСА. Те биха изглеждали плоски, ако бяха снимани от космоса.
Върху получилата се картина, той наслагва информация за силата на градското осветление, която се събира от сателита Suomi NPP, който се движи в орбита около Земята.
Има множество различни детайли, които трябва да бъдат добавени за завършването на един образ: засилване на градските светлини, повдигане на планините или отразяване на изкуствената лунна светлина по правилен начин.
Всеки образ има 20-30 милиона геодезически полигона, нужни за формирането на 3D терена.
Изображенията са в размер 5 000 на 5 000 пиксела.
Обработването на един образ отнема десетки часове и компютър с множество ядра и 32 GB RAM.