Нови потребителски категории ще се появят, а цели индустрии може да се променят.
Проучването на Ericsson ConsumerLab's твърди, че представлява вижданията на 1,1 милиарда потребители в 24 страни.
Михаел Бьорн, ръководител на отдел Проучвания за Ericsson ConsumerLab споделя: „Някои от тези тенденции може да изглеждат футуристични, но интересът на потребителите към новите технологии е много силен. Изкуственият интелект, виртуалната реалност и вграждането на интернет в интериора на сградите и дори в човешкото тяло са някои от новите тенденции.
Може да очакваме, че ще се появят нови потребителски категории и ще се променят цели индустрии“.
1. Живот в социалните мрежи
Четири от пет човека вече изпитват добавена стойност от он-лайн услугите, когато се повиши броя на хората, които ги ползват. Глобално, една трета от потребителите вече участват в различни форми на споделената икономика.
2. Видео-стрииминг услуги
Тинейджърите гледат повече YouTube видео материали отколкото всяка друга възрастова група. 46% от младите хора от 16 до 19 години прекарват повече от един час на ден в YouTube.
3. Изкуственият интелект ще сложи край на екраните
3. Изкуственият интелект ще сложи край на екраните
Изкуственият интелект ще позволи интерактивността с технологиите без нуждата от тъчскрийн екрани. Половината от потребителите мислят, че смартфоните ще бъдат остаряла технология до 5 години.
4. Виртуалните технологии стават реалност
Потребителите искат вече да използват виртуалните технологии в ежедневието си. Голям брой от анкетираните проявяват истерес към гледането на телевизия или видео разговори чрез нови технологии. 44% от тях искат да използват 3D принтиране докато готвят.
5. „Умни“ домове
55% от анкетираните вярват, че в бъдеще могат да бъдат вградени сензори в стените на къщите, които да слядят състоянието на водопровода, електрическата система и други важни показатели за устойчивостта на домът. Oчакванията на потребителите са, че концепцията за „умните“ сгради ще бъде преразгледана.
6. „Умни“ пътници
Пътниците искат да оптимизират времето, през което пътуват и да съкратят маршрута, по който преминават. 86% от тях споделят, че биха използвали персонални пътнически маршрути, ако бе налична услуга, която ги предоставя.
Пътниците искат да оптимизират времето, през което пътуват и да съкратят маршрута, по който преминават. 86% от тях споделят, че биха използвали персонални пътнически маршрути, ако бе налична услуга, която ги предоставя.
7. Чат услуги със Спешна помощ
Социалните мрежи може да се превърнат в предпочитания начин за контакт със Спешна помощ. 60% от потребителите също се интересуват от разработването на специална апликация за известяване при бедствия и аварии.
8. Технологиите в нашите тела
Преносимите технологии, като смартфоните и фитнес гривните могат да отстъпят мястото си на нова технология - вградени сензори в тялото. 8 от 10 анкетирани респонденти биха искали да използват импланти, за да засилят сензорните си възприятия и когнитивните си способности, като зрение, памет и слух.
9. Всичко може да бъде „хакнато“
Повечето потребители на смартфони мислят, че вирусите и интернет атаките ще продължат да бъдат сериозен проблем. Като позитивен страничен ефект всеки пети човек споделя, че има по-голямо доверие на организация, която е била атакувана, но е решила проблема.
10. "Журналисти" в социалната мрежа
Потребителите споделят все повече информация и тенденциите показват, че влиянието им в обществото расте.