Стартира надпреварата за престижните зелени награди на b2b Media!
Националният конкурс „Най-зелените компании в България” стартира на 14 април 2015 г. За пета поредна година той ще отличи най-иновативните и най-отговорните зелени компании в общо десет категории. В него могат да участват дружества, опериращи в България, но също и общини, асоциации и неправителствени организации.
Официалната церемония по награждаване на отличените ще се проведе на 28 май 2015 г. в Софийската филхармония.
Кандидатстването се осъществява с попълването на онлайн въпросник, който е на разположение до 15 май 2015 г. Той е достъпен на сайта на събитието – http://green.b2bmedia.bg/.
Специална награда „Зелена личност“
Като част от конкурса се приемат и номинации за специалното отличие „Зелена личност на 2014”. Предложенията за „зелена“ личност се приемат на email: [email protected] до 10 май 2015 г.
На фейсбук страницата на събитието ще бъдат обявени кандидатурите на личностите, получили номинации и допринесли за популяризиране и утвърждаване на зелената идея. След онлайн публично гласуване във фейсбук ще бъде определен носителят на престижното отличие.
За първа година в конкурса са предизвикани да участват и журналистите. Те могат да изпращат свои материали, посветени на “зелена” тема на email: [email protected] до 10 май 2015 г.
Най–добрите материали ще бъдат качени на интернет страницата на събитието и във фейсбук, като ще се състезават за първото място и престижното отличие - “Зелено перо”.
Освен призът “Зелено перо” победителят в надпреварата ще получи и специален подарък от организаторите – велосипед, предоставен от фирма Max Europe.
Надя Маринова: “Като цяло в българското законодателство няма много изисквания относно т-нар. зелен начин на работата на компаниите. Когато една фирма има програма за еко инвестиции, това е в голяма степен нейно желание и се дължи на нейната добра воля. А това е нещо е важно! Ето защо ние искаме чрез конкурса да насърчим тази част от дейността на компаниите в България, да я осветим и да дадем отличия, които за компаниите са наистина престижни.”
Марина Стефанова: “Считам, че зелената икономика е един от основните двигатели за растежа и може би ще стане приоритет за развитието на нашата цялостна икономика, но това което ни лисва е събирането на критична маса добри примери. Един от тези добри примери вече четири години е този конкурс. Вдъхновението, от това да видиш толкова много зелени иновации ми дава и повод за гордост, защото е част от работата ни в Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Вярвам, че един такъв конкурс би могъл изключително много да допринесе за осветяването на тези добри примери.”
Арх. Николай Гълъбов: “Благодарение на инициативи като тази в последните години много неща са се променили. Климатичните промени вече не се оспорват. Те са следствие на неустойчиви, незелени модели на развитие. Ролята на този конкурс за мен е една от стъпките, които стимулират обществото, да се покажат добрите примери за устойчиво развитие. За това с удоволствие се включих в този конкурс„.