Защо решението на Столичен общински съвет за увеличаване на цената за част от ползващите градския транспорт ме дразни:
1. Защото ще увеличи ползването на лични коли в града с всичките вредни последици за околната среда и качеството на живот.
2. Защото, логиката от мотивите на решението за увеличаване на цената с 60% , че това е мярка, която „да насърчи използването на обществен транспорт“ е от някой друг свят и от друго време.
3. Защото обичам да плащам само това, което ползвам и да плащам цена, която е еднаква за всички ползватели.
4. Защото за общинските съветници е нормално пътниците в градския транспорт да плащат между 0 ст и 1.60 лв за пътуване.
5. Защото, СОС установил, че им са нужни допълнително средства за градския транспорт, решиха да си ги осигурят само от част от всички ползващи транспорта, а именно от тези ползващи билети и карти – „Финансовият ефект се изчислява на над 15 млн. ръст в приходите от превозни документи. Този ръст се увеличава не толкова от увеличената цена на картата за еднократно пътуване и картата за 10 пътувания, а от преструктуриране на пътуванията и увеличаване на дела им с по дългосрочни превозни документи“. Това превръща плащането на градски транспорт в квази данък – щом ползваш градски транспорт ще плащаш едни петдесет лева месечно и няма значение колко ще го ползваш
6. Защото Центъра на градска мобилност отчита за последните години по 8-9 млн.лв . печалба, а сега се оказва, че му липсват 10 -15 млн.лева допълнително. Това показва, че са нужни 6-7 милиона допълнително, които могат да дойдат от намалените цени на горива или други разходи, а не от парите само на част от пътниците.
7. Защото в мотивите липсва финансова обосновка защо билета трябва да струва 1.60, а не 1.20 или 1.80 лв. Липсата на финансова обосновка в тези 3 страници мотиви е фрапантна.
8. Защото вместо Центъра за градска мобилнот да ограничи 10-12 % от ползващите градски транспорт безплатно, т.нар. гратисчии, те натовариха с несъбраните суми 15 % пътници ползващи билети. Т.е. като ще ползвам тролей не само, че ще плащам за деца, студенти и пенсионери, но ще плащам и за гратисчиите в него.
9. Защото решиха занапред цените на градския транспорт да се образуват на базата на някаква икономическа рамка от ЦГМ, която не е публична и не подлежи на контрол от гражданите.
10. Защото разни общински съветници и служители, обявиха за редовни пътници, само онези, които имат месечна карта.
11. Защото други съветници обясниха, че тези дето ползват билети били богаташи и можели да си позволят увеличаване с 60%.
12. Защото срока за представяне на становища от гражданите беше 13 април, а съветниците гласуваха на 14 април сутринта – т.е. мнението на гражданите не е от значение за тях и процедурата за обсъждане е само про-форма.
13 Защото увеличава разходите ми за градски транспорт с около 50%.
Мотивировката на това решение е тук - http://www.sofiacouncil.bg/index.ph...
Кой как гласува - https://www.facebook.com/spasisofia...
1. Защото ще увеличи ползването на лични коли в града с всичките вредни последици за околната среда и качеството на живот.
2. Защото, логиката от мотивите на решението за увеличаване на цената с 60% , че това е мярка, която „да насърчи използването на обществен транспорт“ е от някой друг свят и от друго време.
3. Защото обичам да плащам само това, което ползвам и да плащам цена, която е еднаква за всички ползватели.
4. Защото за общинските съветници е нормално пътниците в градския транспорт да плащат между 0 ст и 1.60 лв за пътуване.
5. Защото, СОС установил, че им са нужни допълнително средства за градския транспорт, решиха да си ги осигурят само от част от всички ползващи транспорта, а именно от тези ползващи билети и карти – „Финансовият ефект се изчислява на над 15 млн. ръст в приходите от превозни документи. Този ръст се увеличава не толкова от увеличената цена на картата за еднократно пътуване и картата за 10 пътувания, а от преструктуриране на пътуванията и увеличаване на дела им с по дългосрочни превозни документи“. Това превръща плащането на градски транспорт в квази данък – щом ползваш градски транспорт ще плащаш едни петдесет лева месечно и няма значение колко ще го ползваш
6. Защото Центъра на градска мобилност отчита за последните години по 8-9 млн.лв . печалба, а сега се оказва, че му липсват 10 -15 млн.лева допълнително. Това показва, че са нужни 6-7 милиона допълнително, които могат да дойдат от намалените цени на горива или други разходи, а не от парите само на част от пътниците.
7. Защото в мотивите липсва финансова обосновка защо билета трябва да струва 1.60, а не 1.20 или 1.80 лв. Липсата на финансова обосновка в тези 3 страници мотиви е фрапантна.
8. Защото вместо Центъра за градска мобилнот да ограничи 10-12 % от ползващите градски транспорт безплатно, т.нар. гратисчии, те натовариха с несъбраните суми 15 % пътници ползващи билети. Т.е. като ще ползвам тролей не само, че ще плащам за деца, студенти и пенсионери, но ще плащам и за гратисчиите в него.
9. Защото решиха занапред цените на градския транспорт да се образуват на базата на някаква икономическа рамка от ЦГМ, която не е публична и не подлежи на контрол от гражданите.
10. Защото разни общински съветници и служители, обявиха за редовни пътници, само онези, които имат месечна карта.
11. Защото други съветници обясниха, че тези дето ползват билети били богаташи и можели да си позволят увеличаване с 60%.
12. Защото срока за представяне на становища от гражданите беше 13 април, а съветниците гласуваха на 14 април сутринта – т.е. мнението на гражданите не е от значение за тях и процедурата за обсъждане е само про-форма.
13 Защото увеличава разходите ми за градски транспорт с около 50%.
Мотивировката на това решение е тук - http://www.sofiacouncil.bg/index.ph...
Кой как гласува - https://www.facebook.com/spasisofia...