И в работата, и в любовта успява този, който вложи сърцето си

Една 100-годишна белгийска фамилна фирма вече четвърт век има и свое дружество в България. Пуратос България, част от белгийската Puratos Group, отпразнува 25-тата си годишнина с изключително парти в Киноцентър Бояна в присъствието на официални лица, партньори, медии и гости.

Успешното й присъствие на нашия пазар за този период се дължи и на факта, че научната и развойната й дейност приспособяват продукцията й към българския вкус. Днес всеки трети хляб в България се произвежда с продуктите на Puratos. Фирмата е доставчик на продукти и решения за мелничарство, хлебопроизводство, сладкарство и шоколатиерство.

 

Пуратос България предлага у нас пълна гама от иновационни продукти - ензими, подобрители, закваски, зърна, кълнове и семена в закваски, смеси за производство на хлебни и сладкарски изделия, маргарини, инстантни кремове, плодови и кремови пълнежи, глазури, шоколад, сметана.

По повод 25-тата годишнина изпълнителния директор на Пуратос България Ростислава Павлова даде специално интервю за b2b Media.

25-години по-късно сладък ли е бизнесът в България или се нуждае от много подобрители, за да се развива успешно?

Българският пазар е предизвикателен от гледна точка на нарастващите изисквания на потребителите по отношение на качеството съчетани с нестихващ натиск за ниска цена, особено по отношение на хляба. В същото време, има ясно изразени тенденции за по – здравословни, свежи и вкусни продукти.

В сладкарството нещата са по-оптимистични, тъй като на сладкишите се гледа като на удоволствие и голяма част от хората „ се отдават“ без чувство на вина. Настройките по отношение на цената също са по–позитивни, особено при свежото сладкарство, при пакетираното цената е определяща все още.

1358 3

Как една дама успява да ръководи сравнително голяма компания и постоянно разрастващ се бизнес?

След толкова години в тази компания, мога да кажа, че съм изтрила прага между лично и професионално. Пък и в работата, като и в любовта, за да е успешен човек трябва да не се страхува да „вложи“ сърцето си. Хората го усещат и са готови да следват, вярват и подкрепят.

За това време промениха ли се хранителните предпочитания на българите и стана ли масовият вкус по-изтънчен?

Хората все повече пътуват, докосват се до различни култури в храненето и искат все повече да имат на разположение нещата, които са харесали и на родния пазар.

Разбира се, има и сериозна промяна във вкусовете, която се задава вследствие смяната на поколенията.

1358 2

Как съчетвате своите предложения с вълната от търсене на “здравословни продукти”?

Ние сме отдадени на две социални каузи: „Здравословно хранене“ и За следващите поколения“.

По отношение на първата, работим постоянно в посока оптимизиране на хранителните стойности. През изминалите две години имаме голям успех със серия продукти, наречени Софтгрейн, чието производство за Европа е локализирано в България. Представляват зърна и семена в натурални закваски, като с тези продукти успяхме да направим заводския хляб по-вкусен, по-свеж и по-здравословен.

В индустриалното сладкарство тече процес на намаляване на Е-номерата и стремеж към Чист етикет. Вече имаме успехи и на българския пазар, като разработихме продукти с натурални съставки.

Кои са най-силните ви предложения на българския пазар и на какво се дължи успехът им?

Работим с повечето големи производители в хлебния и сладкарския бранш. Адекватност и приспособимост, когато говорим за ценово ориентирани категории и иновации, когато говорим за диференциране.

Какво е предимството да си начело на дружество, част от една семейна компания, макар и мултинационална и това създава ли усещането на фамилност вътре във фирмата?

Компанията много порасна за последните 10 години, което доведе до много промени свързани с адаптацията на работа на по-високи обороти. И въпреки това, магията е в човешките взаимоотношения, които са определящи и чувството на принадлежност.

Трудно ли е да се изградят взаимоотношения с български производители и доверяват ли се на  “чужди” марки?

Не мисля, че партньорите ни гледат на нас като на„чужди“. Имаме възможността да се възползваме от научния развой, в който групата инвестира. В същото време адаптираме продуктите към местната култура на хранене и традиции, а също така и спрямо технологичните особености на различните производители. Подкрепяме ги ежедневно с идеи, технологична помощ, маркетингови проучвания; разработваме заедно продуктите и следим за качеството.

Разкрийте ни поне някои от плановете за следващите 25 години?

Планираме разширяване на фабриката ни в Перник през 2018 г с цел увеличаване на производствените мощности и стартиране на нови продуктови линии. Поехме и македонския пазар, който е сходен с нашия и бихме могли да приложим натрупания опит.

Реклама

Още от новини:

  • От 11 ноември започват LEADERS OF INFLUENCE AWARDS 2024 на b2b Media

    Leaders of Influence Awards 2024 са най-новото предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. Годишните награди ще стартират от 11 ноември с кандидатстване, а официалната церемония по награждаване на призьорите във второто издание на конку...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: