Планираме увеличаване на служителите

България, в сектора на изнесени услуги, се радва на находчиви, бизнес ориентирани и дейни мениджъри. Това смятат Иван Георгиев и Евгени Борисов, основатели на Pontica Solutions. Двамата дадоха специално интервю за b2b Media.

Pontica Solutions e българската компания, основана като стартъп през 2015 г. В момента компанията си партнира предимно с технологични лидери, представители на различни индустрии.

В сложните времна, когато се налага на бизнеса да навигира през кризата, виждаме, че настоящата ситуация, в която преобладава непредвидимост и много по трудно реализиране на продажби, все пак някои се проявяват като находчиви и гъвкави и продължават да развиват успешно бизнеса си. Докато други страдат. Откъде идва разликата и какво може да помогне на един бизнес да се справя по-успешно?

(Иван) Съгласен съм, че ситуацията е и ще бъде трудна в необозримо бъдеще по отношение на дългосрочното планиране. Липсата на необходима информация, за да планират бизнесите следващите си стъпки, води до консервативно поведение и съответно компаниите като нашата, които са ангажирани в сферата на аутсорсинга на бизнес процеси и информационни технологии, ще са потърпевши и реализирането на продажби ще е по-сложно.

От една страна, наистина предприемчивостта и гъвкавата структура помагат, затова всякакви кризисни ситуации да бъдат преодолявани бързо и с минимални последици, но от друга страна в сегашната ситуация е необходим и малко късмет на компаниите, свързан с диверсификация на клиентската база и услугите, както и зависимостта от основни засегнати сектори (транспорт, туризъм, и т.н.).

Ние, като представители на сектора, със сигурност залагаме на гъвкавост в организационната структура, бързина и адекватност при взимането на решения. Затова и гледаме на кризата като възможност за растеж. Този модел на поведение ни се отразява добре и в рамките на последния месец успяхме да добавим още два международни клиенти в нашето портфолио. Планираме увеличаване на екипа ни, като за последните месеци сме пораснали с 40%. Плановете ни за развитие включват и откриването на нов офис извън София.

Какви промени забелязвате на международните пазари? Вие имате определен опит на тях. Накъде се измества акцентът в търсенето и предлагането?

(Евгени) Промените са по-скоро на макро ниво. В следващите месеци, ако не и години, със сигурност всеки бизнес, ползващ услуги, ще опита да преразгледа взаимоотношенията и зависимостите си от други доставчици и да търси минимални срокове на ангажираност.

Тъй като това не винаги е възможно, гъвкавостта при доставката на услуги и създаването на истински партньорства би следвало да бъде фокус при търсенето и предлагането.

Какви са тайните съставки за успех специално в индустрията на изнесените услуги, в която оперирате?

(Иван) Създавайки Pontica, като хора с дългогодишно наблюдение над развитието на изнесените услуги, имахме идеалната цел да се опитаме да подобрим връзката между Клиент и Доставчик. Смятаме, че трябва да създаваме екипи като неизменно продължение на бизнеса на нашите клиенти и хората, взимащи решения и от двете страни, да съумеят да изградят отворена и дълготрайна връзка, а не просто да се извършва работа на парче. Затова и ние, собствениците на Pontica Solutions, участваме активно в изграждането на партньорството, познаваме лично проблемите на клиентите ни и сме 24/7 достъпни, за да ги изслушаме. Правим подобрения бързо и ефективно. Както споменахме, гъвкавостта и бързото вземане на решения са необходимо условие за изграждането на дълготрайни партньорства.

Очаквате ли българските компании да имат повече гъвкавост и повече сили, за да се справят, независимо от липсата на съществена държавна подкрепа?

(Иван) Като членове на Асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии (АИБЕСТ) и активни предприемачи, имаме удоволствието да познаваме повечето компании от сектора отблизо и смятам, че България, в сектора на изнесени услуги, се радва на находчиви, бизнес ориентирани и дейни мениджъри. На група от можещи хора, за които решаването на проблеми е ежедневие, не й липсва нито гъвкавост, нито сили. Всички сме се обединили около адаптирането КЪМ реалността, но и адаптирането НА реалността в момента и съм сигурен, че ще преминем по-умни и с малко грешки през това изпитание.

Вашите Топ 3 съвета за напредък в ситуацията на криза и несигурност?

(Евгени) В духа на темата е важно да завършим с това, че всяка криза може да бъде и учител, както и да се трансформира в нови възможности, затова е важно да:

  • слушаме и гледаме какво се случва около нас като бизнес и като индивидуалности, а не да потъваме в уютния застой на комфортната зона;

  • строим бизнесите ни с умерена гъвкавост и фокус върху хората, тъй като от кризи ни изважда добрият екип, а не стабилният бизнес;

  • сме обединени в един курс на действие достатъчно дълго, за да сме сигурни в правотата му.

 

Реклама

Още от новини:

  • От 11 ноември започват LEADERS OF INFLUENCE AWARDS 2024 на b2b Media

    Leaders of Influence Awards 2024 са най-новото предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. Годишните награди ще стартират от 11 ноември с кандидатстване, а официалната церемония по награждаване на призьорите във второто издание на конку...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: