Казвам се Ганчо Христов и съм Project Manager Team Lead от повече от 5 години и Заместник управител във Valival. Имам богат опит в комуникацията с клиенти и в менажирането на служители. Имам завършено средно и висше икономическо образование. Работя в сферата на онлайн търговията вече над 10 години. Бил съм администратор и управител на различни онлайн магазини, и пряк участник в създаването им и обучението на служителите за правилните методи на администриране, SEO оптимизиране и интеграция на функционалности. През годините имам натрупани умения в интеграцията на сайтове и онлайн магазини с различни платформи като Opencart, WordPress и др.
Основната ми функция в Дигитална Агенция Valival е координация с клиентите и екипа ни, и управление и подаване на задачите към отдел Support и Development. Основния ни фокус в момента е представянето и развитието на най-новата ни разработка - SAAS платформата ни Valival Commerce. Повече от 20 години Дигитална Агенция Valival е била ориентирана към изработката на изцяло Custom разработки, но вече изместваме фокуса към Valival Commerce, като запазваме възможността за Custom доработки към нея, при желание от страна на клиентите.
Доколко е важно магазинът да работи добре както при различни операционни системи, така и на различни устройства?
Онлайн магазинът трябва да работи еднакво добре на всяко устройство, от което бъде отворен. Първо, дизайнът на сайта трябва да бъде съобразен с това, за да може дори на телефоните с най-малката разделителна способност да се вижда цялото съдържание на сайта, както и самото потребителско изживяване и функционалности да не са засегнати. В сегашното модерно общество не можем да си позволим нашето лице, нашият онлайн магазин, да не бъде достъпен от всички наши потенциални клиенти, било то на различни операционни системи и различни устройства. Сайтът трябва да бъде активен 365 дни в годината, 24 часа в денонощието, за да може клиентът сам да реши кога да влезе и да направи своята поръчка, и негово да бъде решението дали ще го направи от своя компютър или мобилен телефон.
Кои са най-често срещаните грешки, които забелязвате в онлайн магазините?
Една от най-честите грешки, които наблюдавам от гледна точка на User Experience и която се допуска в онлайн магазините, е недостатъчното тестване на сайтовете от различни устройства и несъобразяването на графичните елементи на сайта с десктоп и мобилната им версии. Една част от грешките се допускат от хората създатели на сайта, като дизайнът и функционалностите на сайта не са предвидени за мобилна версия. Другите са от страна на администраторите на онлайн магазините, които не спазват подадените им специфики за графичните материали. Например, качват се банери, предназначени за десктоп версията на сайта, които на мобилно устройство са нечетими или са с неправилна пропорция за съответното устройство. Всичко това води до бавно зареждане на сайта и цялостно чувство за неподреденост на мобилната версия. А понякога дори липсва мобилна версия на сайта, което затруднява потенциалните клиенти да стигнат по най-бързия и лесен начин до желаните продукти и завършване на поръчката.
Други основни грешки, които се допускат от страна на управлението на онлайн магазините, е неглижирането на платената реклама и SEO-то на сайта. Доста хора правят страхотни сайтове, пълни с много продукти, информация за тях, страхотни банери и пр., но не създават маркетингов план как да презентират онлайн магазините си на потенциалните си клиентите, чрез платена реклама или чрез по-добро класиране в резултатите на търсачките. По този начин сайтовете им нямат много посещения, съответно и не генерират поръчки.
Кои са вашите източници на вдъхновение?
На първо място, най-голямото вдъхновение за мен идва от доволните клиенти. Когато сме направили и издали даден проект, и обратната връзка от клиента е позитивна, това ме кара да се чувствам доволен от свършеното и да продължавам да работя със същия хъс.
Следващото най-голямо вдъхновение за мен са колегите и общата ни цел да се развиваме заедно, да вървим напред и нагоре. Много е важно работната обстановка да е мотивираща за всички и всеки да дава по нещо за нея, за да може денят да минава неусетно и в добро настроение.
Защо приехте да бъдете да част от журито на конкурса?
Много съм благодарен на екипа на eCommerce Academy Awards за поканата да бъда част от журито на това голямо събитие. Моята мотивация за участие е да помогнем максимално на българския бизнес да подобри нивото на онлайн магазините си и с много по-добър темп да излезе на международните пазари. Иска ми се да мога да предам натрупания си с години опит на максимално повече бизнеси, в помощ на тяхното развитие. Също така е и чест за мен да бъда част от журито, редом с толкова много доказали се професионалисти, с които да обменяме опит и знания.
Кой е най-честият съвет, който давате на онлайн търговците, които идват при вас на консултация?
Най-честия съвет, който давам на онлайн търговците, е да се придържат към доказалите се добри практики, които във времето гарантират отлични резултати, а не да се опитват да открият топлата вода с иновативни методи. Много често се случва неопитни или не добре развити онлайн търговци да желаят да направят корекции в онлайн магазина си, които не само няма да доведат до подобрения, а напротив - ще навредят на онлайн магазина и може дори да влошат резултатите му до затваряне.
Основната ми функция в Дигитална Агенция Valival е координация с клиентите и екипа ни, и управление и подаване на задачите към отдел Support и Development. Основния ни фокус в момента е представянето и развитието на най-новата ни разработка - SAAS платформата ни Valival Commerce. Повече от 20 години Дигитална Агенция Valival е била ориентирана към изработката на изцяло Custom разработки, но вече изместваме фокуса към Valival Commerce, като запазваме възможността за Custom доработки към нея, при желание от страна на клиентите.
Доколко е важно магазинът да работи добре както при различни операционни системи, така и на различни устройства?
Онлайн магазинът трябва да работи еднакво добре на всяко устройство, от което бъде отворен. Първо, дизайнът на сайта трябва да бъде съобразен с това, за да може дори на телефоните с най-малката разделителна способност да се вижда цялото съдържание на сайта, както и самото потребителско изживяване и функционалности да не са засегнати. В сегашното модерно общество не можем да си позволим нашето лице, нашият онлайн магазин, да не бъде достъпен от всички наши потенциални клиенти, било то на различни операционни системи и различни устройства. Сайтът трябва да бъде активен 365 дни в годината, 24 часа в денонощието, за да може клиентът сам да реши кога да влезе и да направи своята поръчка, и негово да бъде решението дали ще го направи от своя компютър или мобилен телефон.
Кои са най-често срещаните грешки, които забелязвате в онлайн магазините?
Една от най-честите грешки, които наблюдавам от гледна точка на User Experience и която се допуска в онлайн магазините, е недостатъчното тестване на сайтовете от различни устройства и несъобразяването на графичните елементи на сайта с десктоп и мобилната им версии. Една част от грешките се допускат от хората създатели на сайта, като дизайнът и функционалностите на сайта не са предвидени за мобилна версия. Другите са от страна на администраторите на онлайн магазините, които не спазват подадените им специфики за графичните материали. Например, качват се банери, предназначени за десктоп версията на сайта, които на мобилно устройство са нечетими или са с неправилна пропорция за съответното устройство. Всичко това води до бавно зареждане на сайта и цялостно чувство за неподреденост на мобилната версия. А понякога дори липсва мобилна версия на сайта, което затруднява потенциалните клиенти да стигнат по най-бързия и лесен начин до желаните продукти и завършване на поръчката.
Други основни грешки, които се допускат от страна на управлението на онлайн магазините, е неглижирането на платената реклама и SEO-то на сайта. Доста хора правят страхотни сайтове, пълни с много продукти, информация за тях, страхотни банери и пр., но не създават маркетингов план как да презентират онлайн магазините си на потенциалните си клиентите, чрез платена реклама или чрез по-добро класиране в резултатите на търсачките. По този начин сайтовете им нямат много посещения, съответно и не генерират поръчки.
Кои са вашите източници на вдъхновение?
На първо място, най-голямото вдъхновение за мен идва от доволните клиенти. Когато сме направили и издали даден проект, и обратната връзка от клиента е позитивна, това ме кара да се чувствам доволен от свършеното и да продължавам да работя със същия хъс.
Следващото най-голямо вдъхновение за мен са колегите и общата ни цел да се развиваме заедно, да вървим напред и нагоре. Много е важно работната обстановка да е мотивираща за всички и всеки да дава по нещо за нея, за да може денят да минава неусетно и в добро настроение.
Защо приехте да бъдете да част от журито на конкурса?
Много съм благодарен на екипа на eCommerce Academy Awards за поканата да бъда част от журито на това голямо събитие. Моята мотивация за участие е да помогнем максимално на българския бизнес да подобри нивото на онлайн магазините си и с много по-добър темп да излезе на международните пазари. Иска ми се да мога да предам натрупания си с години опит на максимално повече бизнеси, в помощ на тяхното развитие. Също така е и чест за мен да бъда част от журито, редом с толкова много доказали се професионалисти, с които да обменяме опит и знания.
Кой е най-честият съвет, който давате на онлайн търговците, които идват при вас на консултация?
Най-честия съвет, който давам на онлайн търговците, е да се придържат към доказалите се добри практики, които във времето гарантират отлични резултати, а не да се опитват да открият топлата вода с иновативни методи. Много често се случва неопитни или не добре развити онлайн търговци да желаят да направят корекции в онлайн магазина си, които не само няма да доведат до подобрения, а напротив - ще навредят на онлайн магазина и може дори да влошат резултатите му до затваряне.
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/