1. Как започнахте работа в Stenik?
Още от гимназиалните ми години имах особен афинитет към уеб дизайна и макар че образованието и кариерният ми път поеха в друга посока, всъщност винаги успявах да намеря начин (или той ме намираше) отново да се занимавам с уеб дизайн. И така докато един ден не реших изцяло да преместя фокуса си върху дизайн кариера. Не беше лесно, но вече имах няколко години опит зад гърба си, и когато видях отворена позиция в Stenik, нещо кликна. Осъзнах, че любимите ми от години онлайн магазини, от които редовно пазарувах така или иначе, са все клиенти от портфолиото на компанията и тогава някак на шега си помислих, колко хубаво би било да работя с и за такива клиенти. Кандидатствах с огромно желание и вярвам, че показах най-доброто от себе си и своя потенциал, защото вече няколко години по-късно продължавам да бъда част от невероятният екип на Stenik като UI/UX дизайнер.
2. Добрият продуктов интерфейс е …
Този, който е интуитивен, лесен за използване и предоставя на потребителите приятно и ефективно преживяване. Той трябва да бъде функционален и да отговаря на нуждите и очакванията на потребителите като предлага ясна навигация, добре организирано съдържание и привлекателен дизайн. Все пак за всеки потребител и търговец „добрият интерфейс“ означава нещо различно, затова моята работа като дизайнер е да положа основите и да съобразя и насоча желанията на клиента спрямо добрите практики в сферата.
3. Какви са перспективите през следващите 5 години за създаването на добро клиентско преживяване?
Всички новости навлизащи бързо в дигиталната среда като например AI инструментите ще дадат своя отзвук и в създаването на добро клиентско преживяване. Тепърва ще откриваме повече и по-добри начини да използваме изкуствения интелект, за да направим процеса на покупка в един eCommerce магазин възможно най-опростен и приятен, което от своя страна да води до повече осъществени поръчки и доволни клиенти.
Важно е да се отбележи, че мобилните приложения ще продължат да се развиват, а те предлагат една чудесна платформа за добро клиентско преживяване и търговците могат много да спечелят от развитието на онлайн магазините си в тази по-персонализирана посока.
За създаването на добро клиентско преживяване няма как да не отбележа и перспективите за търговците, които развиват Omnichannel подхода си - при него, всички канали за комуникация с клиентите са интегрирани, така че те да имат унифицирано и последователно изживяване с бизнеса ви, независимо дали е във физически магазин, по телефона, в социалните мрежи, в мобилно приложение или в онлайн магазина ви. Данните ясно показват, че повече търговци трябва да обърнат внимание на omnichannel елементите, тъй като наблюдаваме наистина високо ниво на ангажираност и задържане у клиентите.
4. Кои са основните цели, които онлайн търговеца трябва да поставя пред себе си?
От гледната ми точка на дизайнер, чиято работа е насочена точно към клиентското преживяване вярвам, че има няколко цели, които онлайн търговците могат не само да си поставят, но и да постигнат с подходящия технологичен партньор и това са:
· Улесняване на потребителите при намирането и покупката на желаните продукти, както и осигуряване на възможност за сигурно и удобно онлайн плащане;
· Създаване на синхронизирано и безпроблемно потребителско изживяване при покупка в различни търговски канали, чрез omnichannel подходи;
· Изграждане на доверие сред потребителите чрез високо качество на обслужване и добра комуникация;
· Поддържане на актуална и лесно достъпна информация за продуктите, цените, наличността и доставката;
· Анализиране на данните за потребителското поведение и предоставяне на персонализирани препоръки и оферти. Това е свързано и със създаването и управлението на програма за лоялност, която е чудесен начин да се постигнат дълготрайни взаимоотношения с клиентите.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
· Създаване на синхронизирано и безпроблемно потребителско изживяване при покупка в различни търговски канали, чрез omnichannel подходи;
· Изграждане на доверие сред потребителите чрез високо качество на обслужване и добра комуникация;
· Поддържане на актуална и лесно достъпна информация за продуктите, цените, наличността и доставката;
· Анализиране на данните за потребителското поведение и предоставяне на персонализирани препоръки и оферти. Това е свързано и със създаването и управлението на програма за лоялност, която е чудесен начин да се постигнат дълготрайни взаимоотношения с клиентите.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Надежден, интуитивен, бърз.
6. Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Със сигурност миналогодишните победители в конкурса eCommerce Academy Awards вече имат отговора на въпроса. Тази година с колегите от журито отново ще имаме трудната задача да определим кои ще са следващите носители на статуетката.
Точна формула няма, но за мен, важен фактор, който би откроил звездите на електронната търговия, е да видя търговци, които предлагат потребителско изживяване, което да е незабележимо в удобството си – да осигурява лесно използваем интерфейс и навигация, който позволяват на потребителите да намират и купуват продуктите бързо и безпроблемно.