1. Как дойде идеята за създаването на MarmaLAB?
Идеята за MarmaLAB се “роди” през 2017-а, когато и аз, и моят съдружник все ощя бяхме част от корпоративния свят. Имахме знания, които трябваше да превърнем в опит и малко свободно време, за да го правим. Никога не съм крил, че в началото MarmaLAB беше повече хоби, но се радвам, че успяхме да го превърнем в бизнес. Надявам се, разпознаваем и вдъхващ доверие.
Стартирахме с услуги, свързани с дигиталния маркетинг, но пазарът бързо ни преориентира. Поставихме си за цел агенцията да се профилира изцяло и само към електронната търговия и съм щастлив, че успяхме да го постигнем.
2. Как изглежда модерния и функционален онлайн магазин през 2023 година?
Модерният и функционален онлайн магазин не разчита на базовото. В него има вложени много маркетинг знания, които не се “набиват” в очите на потребителите.
Модерният и функционален магазин носи стойност и изгражда доверие. Показва, че зад бизнеса стоят реални хора и разказва тяхната история .
Модерният и функционален магазин прави преживяването на потребителите незабравимо и изгражда у тях навици и модел на поведение. В него всяка конверсия се случва лесно: от регистрация на имейл за бюлетин до най-важното - завършване на поръчка.
3. Как помага Conversion Rate Optimization на развитието на онлайн магазина?
Conversion Rate Optimization е един от може би най-важните процеси за всеки онлайн магазин, но за жалост е и сред най-пренебрегваните. Често срещам онлайн търговци, които нямат дори бегла представа какъв е процента им на реализирани продажби. Да не говорим за второстепенни конверсии.
Конверсия се нарича постигането на конкретна цел, а оптимизацията за конверсии, както и самото име подсказва, помага за това един онлайн магазин да постига повече и по-високи цели: повече продажби, повече регистрирани профили, повече регистрирани имейли за бюлетин, по-висока средна стойност на поръчка. А не са ли това сред най-важните цели за един онлайн магазин?
Оптимизацията за конверсии е начин да се изгради солидна основа за планиране и дългосрочност на бизнеса.
4. Как оптимизацията на онлайн магазина влияе на качеството?
Оптимизацията за конверсии е свързана с доста промени в един онлайн магазин. От структура на начална и продуктова страница до процес на поръчка и използване на активи след завършване на поръчка. Онлайн магазините правят информацията по-достъпна за потребителите , а процесът на конвертиране - симплициран и достъпен. Така се гарантира качествено преживяване на потребителите.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Модерен, функционален, удобен.
6. Как се става “Звезда на електронната търговия”?
“Звезда в електронната търговия” се става с много и професионална работа, непрекъснати инвестиции в подобрения и най-вече - адаптация. Знам, че звучи клиширано, но към днешна дата е по-валидно от всякога.
Пандемията, която ни “връхлетя” през 2020 г. наложи на всички търговци да предприемат светкавични действия и да се адаптират към новото нормално. На тези, които не считаха, че инвестицията в развиване на електронна търговия е оправдана, се наложи много бързо да вземат мерки, за да “оцелеят” и да осъзнаят, че бъдещето е в продажбите онлайн. От друга страна са собствениците на работещи онлайн магазини, които се сблъскаха с нови конкуренти и трябваше да се адаптират и да запазят преднината си.
Накрая, но не на последно място, трябва да споменем и потребителите, в голяма част от които се изгради съвсем ново поведение - да пазаруват активно онлайн. През 2022 г. това са 40.5% от българите. За сравнение, през 2019 г., точно преди пандемията, процентите са едва 21.7. Освен по-активни, потребителите станаха и доста по-претенциозни и взискателни. А истнските “Звезди в електронната търговия” се вслушват в гласа на потребителите и предоставят не само качествени продукти, но и преживяване и обслужване на много, много високо ниво.
Борислав Колибаров e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
Идеята за MarmaLAB се “роди” през 2017-а, когато и аз, и моят съдружник все ощя бяхме част от корпоративния свят. Имахме знания, които трябваше да превърнем в опит и малко свободно време, за да го правим. Никога не съм крил, че в началото MarmaLAB беше повече хоби, но се радвам, че успяхме да го превърнем в бизнес. Надявам се, разпознаваем и вдъхващ доверие.
Стартирахме с услуги, свързани с дигиталния маркетинг, но пазарът бързо ни преориентира. Поставихме си за цел агенцията да се профилира изцяло и само към електронната търговия и съм щастлив, че успяхме да го постигнем.
2. Как изглежда модерния и функционален онлайн магазин през 2023 година?
Модерният и функционален онлайн магазин не разчита на базовото. В него има вложени много маркетинг знания, които не се “набиват” в очите на потребителите.
Модерният и функционален магазин носи стойност и изгражда доверие. Показва, че зад бизнеса стоят реални хора и разказва тяхната история .
Модерният и функционален магазин прави преживяването на потребителите незабравимо и изгражда у тях навици и модел на поведение. В него всяка конверсия се случва лесно: от регистрация на имейл за бюлетин до най-важното - завършване на поръчка.
3. Как помага Conversion Rate Optimization на развитието на онлайн магазина?
Conversion Rate Optimization е един от може би най-важните процеси за всеки онлайн магазин, но за жалост е и сред най-пренебрегваните. Често срещам онлайн търговци, които нямат дори бегла представа какъв е процента им на реализирани продажби. Да не говорим за второстепенни конверсии.
Конверсия се нарича постигането на конкретна цел, а оптимизацията за конверсии, както и самото име подсказва, помага за това един онлайн магазин да постига повече и по-високи цели: повече продажби, повече регистрирани профили, повече регистрирани имейли за бюлетин, по-висока средна стойност на поръчка. А не са ли това сред най-важните цели за един онлайн магазин?
Оптимизацията за конверсии е начин да се изгради солидна основа за планиране и дългосрочност на бизнеса.
4. Как оптимизацията на онлайн магазина влияе на качеството?
Оптимизацията за конверсии е свързана с доста промени в един онлайн магазин. От структура на начална и продуктова страница до процес на поръчка и използване на активи след завършване на поръчка. Онлайн магазините правят информацията по-достъпна за потребителите , а процесът на конвертиране - симплициран и достъпен. Така се гарантира качествено преживяване на потребителите.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Модерен, функционален, удобен.
6. Как се става “Звезда на електронната търговия”?
“Звезда в електронната търговия” се става с много и професионална работа, непрекъснати инвестиции в подобрения и най-вече - адаптация. Знам, че звучи клиширано, но към днешна дата е по-валидно от всякога.
Пандемията, която ни “връхлетя” през 2020 г. наложи на всички търговци да предприемат светкавични действия и да се адаптират към новото нормално. На тези, които не считаха, че инвестицията в развиване на електронна търговия е оправдана, се наложи много бързо да вземат мерки, за да “оцелеят” и да осъзнаят, че бъдещето е в продажбите онлайн. От друга страна са собствениците на работещи онлайн магазини, които се сблъскаха с нови конкуренти и трябваше да се адаптират и да запазят преднината си.
Накрая, но не на последно място, трябва да споменем и потребителите, в голяма част от които се изгради съвсем ново поведение - да пазаруват активно онлайн. През 2022 г. това са 40.5% от българите. За сравнение, през 2019 г., точно преди пандемията, процентите са едва 21.7. Освен по-активни, потребителите станаха и доста по-претенциозни и взискателни. А истнските “Звезди в електронната търговия” се вслушват в гласа на потребителите и предоставят не само качествени продукти, но и преживяване и обслужване на много, много високо ниво.
Борислав Колибаров e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.