1. Как започнахте работа в Netpeak?
По стандартния начин: преди 4 години бях поканен на интервю за работа с Геннадий Воробьов (CEO на Netpеak Bulgariа) за позицията CRM специалист. Тогава все още нямаше такъв отдел в компанията и той ми обясни, че имат нужда от професионалист, който да помогне с развитието на тази услуга и привличането на нови клиенти. Всичко това ме привлече и мотивира да приема това предизвикателство. Ясно изградената визия, организация и точно поставените цели ме привлякоха. Отличната продуктивна среда, приятелски колектив и позитивна атмосфера са друга положителна черта на агенцията, която открих. Сега, след толкова години в Netpeak се чувствам горд и удовлетворен от свършената работа, постигнатите резултати, от развитието на CRM услугата и най-вече от доволните клиенти.
По стандартния начин: преди 4 години бях поканен на интервю за работа с Геннадий Воробьов (CEO на Netpеak Bulgariа) за позицията CRM специалист. Тогава все още нямаше такъв отдел в компанията и той ми обясни, че имат нужда от професионалист, който да помогне с развитието на тази услуга и привличането на нови клиенти. Всичко това ме привлече и мотивира да приема това предизвикателство. Ясно изградената визия, организация и точно поставените цели ме привлякоха. Отличната продуктивна среда, приятелски колектив и позитивна атмосфера са друга положителна черта на агенцията, която открих. Сега, след толкова години в Netpeak се чувствам горд и удовлетворен от свършената работа, постигнатите резултати, от развитието на CRM услугата и най-вече от доволните клиенти.
2. Как един CRM специалист може да помогне на успешното развитие на онлайн магазин?
Добрият CRM специалист помага на онлайн магазина да създава по-силни и дълготрайни взаимоотношения с клиентите си, което води до повишаване на продажбите и растеж на бизнеса. За да бъда по-конкретен ще посоча в какви направления работи CRM специалиста: разработване на стратегия за развитие на лоялни клиенти, активиране на автоматизирани кампании, персонализиране на маркетинг посланията, подобряване на клиентското преживяване, по-добрa сегментация на целевата аудитория, повишаване ефективността и качествен анализ. Някои от основните канали и инструменти, с които работи CRM специалиста са: имейл маркетинг, push известия, pop-up кампании, Viber и/или SMS, Chat bot, AI инструменти и други.
3. Какви са последните новости в e-mail маркетинга?
Тенденциите през 2023 година в имейл маркетинг сферата могат да се маркират в няколко направления:
➢ Автоматизациите. Автоматизираните имейли помогнаха да доставяме персонализирани съобщения и съдържание на аудиторията през различни маркетингови канали. Това ни помогна да увеличим ефективността, да спестим доста време, ресурси и усилия по оптимизиране на процесите. Автоматизацията на имейли позволява да се увеличат приходите средно м/у 20 и 30%. Друга полза от въвеждането на автоматизирани кампании е създаването на по-добро клиентско изживяване.
➢ (AI) изкуственият интелект става все по-ценен. В резултат на това платформите използващи изкуствен интелект ни помагат да изпращаме по-качествени имейли. Например с помощта на Chat GPT увеличaваме процента на Open Rate, CTR и да генерираме повече поръчки от кампаниите си. Друга новост в това направление са функционалностите на платформи базирани на ,,machine learning”. Mашинното обучение използва програмирани алгоритми, които получават и анализират входни данни, за да предскажат стойности. Например ние използваме подобна функционалност, за да сегментираме таргет аудитория по: Брой поръчки за следващите 2 месеца, Вероятност при риск за отпадане, Стойност на последваща поръчка и други.
➢ Интерактивно съдържание. Интерактивните имейли имат функционални елементи в имейл шаблона, които позволяват на потребителите да се ангажират със съдържанието. Понастоящем интерактивното съдържание се състои от викторини, въртележки с изображения и геймификации, които са популярни сред потребителите. Всъщност те могат да повишат CTR до 300%. В резултат на това те повишават ангажираността на клиентите и значително увеличават взаимодействието с имейлите. Основната концепция на интерактивността при имейл кампаниите е да се взаимодейства със съдържанието.
➢ Употребата на multi-channel инструменти. С цел повишаване ефективността и добрите резултати използваме микс от различни канали през които да достигнем до целевата аудитория и да персонализираме посланията въз основа на потребителското поведение.
➢ Персонализиране на имейл съдържанието. Един от най-добрите начини за генериране на повече приходи чрез имейл маркетинг е персонализиране на потребителското изживяване. Използването на динамични тагове в темплейтите за име, фамилия или други данни за персонализиране, като последни покупки или местоположение, правят имейл кампаниите по-благоприятни и целенасочени. Също така изпращането на автоматизирани имейли въз основа на потребителското поведение е първокласна стратегия за изграждане на доверие и връзка, а оттам и на по-високи приходи.
Венцислав Танев e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
4. Какви съвети бихте дали на онлайн търговците за да могат да направят своя e-mail бюлетин привлекателен за клиентите?
Основното което онлайн търговците трябва да направят е да се придържат към добрите практики за имейл маркетинга, а именно:
1) изграждане на лист с контакти на истинска и качествена аудитория, която изрично се е записала за имейл бюлетина на дадения онлайн магазин;
2) образуване на групи от сегментирани контакти по специфичен признак, потребителско поведение или демографски характер;
3) изграждане на адаптиран имейл шаблон с фокус към мобилните устройства и разбира се оптимизиран към ,,dark mode";
4) разнообразно, полезно, релевантно и интерактивно съдържание на имейл шаблона спрямо целевата аудитория;
5) използване на Chat GPT за помощ и насоки по подобряване на заглавията и текстовете в имейл шаблоните;
6) определяне на оптимална честота на изпращане на имейл бюлетините предвид спецификата на бизнеса: ежеседмично, през седмица или месечно;
7) актовно да се правят A/B тестове на различните имейл темплейти;
8) въвеждане на геймификации с цел увеличаване на потребителската ангажираност;
9) друга добра практика е да се следят конкурентите, какви кампании реализират и да се взаимстват добрите практики и да се избягват лошите примери.
10) редовно да следят популярни блогове със статии за имейл маркетинг, като например този на Netpeak.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Със съдържание, практичен и бърз.
Добрият CRM специалист помага на онлайн магазина да създава по-силни и дълготрайни взаимоотношения с клиентите си, което води до повишаване на продажбите и растеж на бизнеса. За да бъда по-конкретен ще посоча в какви направления работи CRM специалиста: разработване на стратегия за развитие на лоялни клиенти, активиране на автоматизирани кампании, персонализиране на маркетинг посланията, подобряване на клиентското преживяване, по-добрa сегментация на целевата аудитория, повишаване ефективността и качествен анализ. Някои от основните канали и инструменти, с които работи CRM специалиста са: имейл маркетинг, push известия, pop-up кампании, Viber и/или SMS, Chat bot, AI инструменти и други.
3. Какви са последните новости в e-mail маркетинга?
Тенденциите през 2023 година в имейл маркетинг сферата могат да се маркират в няколко направления:
➢ Автоматизациите. Автоматизираните имейли помогнаха да доставяме персонализирани съобщения и съдържание на аудиторията през различни маркетингови канали. Това ни помогна да увеличим ефективността, да спестим доста време, ресурси и усилия по оптимизиране на процесите. Автоматизацията на имейли позволява да се увеличат приходите средно м/у 20 и 30%. Друга полза от въвеждането на автоматизирани кампании е създаването на по-добро клиентско изживяване.
➢ (AI) изкуственият интелект става все по-ценен. В резултат на това платформите използващи изкуствен интелект ни помагат да изпращаме по-качествени имейли. Например с помощта на Chat GPT увеличaваме процента на Open Rate, CTR и да генерираме повече поръчки от кампаниите си. Друга новост в това направление са функционалностите на платформи базирани на ,,machine learning”. Mашинното обучение използва програмирани алгоритми, които получават и анализират входни данни, за да предскажат стойности. Например ние използваме подобна функционалност, за да сегментираме таргет аудитория по: Брой поръчки за следващите 2 месеца, Вероятност при риск за отпадане, Стойност на последваща поръчка и други.
➢ Интерактивно съдържание. Интерактивните имейли имат функционални елементи в имейл шаблона, които позволяват на потребителите да се ангажират със съдържанието. Понастоящем интерактивното съдържание се състои от викторини, въртележки с изображения и геймификации, които са популярни сред потребителите. Всъщност те могат да повишат CTR до 300%. В резултат на това те повишават ангажираността на клиентите и значително увеличават взаимодействието с имейлите. Основната концепция на интерактивността при имейл кампаниите е да се взаимодейства със съдържанието.
➢ Употребата на multi-channel инструменти. С цел повишаване ефективността и добрите резултати използваме микс от различни канали през които да достигнем до целевата аудитория и да персонализираме посланията въз основа на потребителското поведение.
➢ Персонализиране на имейл съдържанието. Един от най-добрите начини за генериране на повече приходи чрез имейл маркетинг е персонализиране на потребителското изживяване. Използването на динамични тагове в темплейтите за име, фамилия или други данни за персонализиране, като последни покупки или местоположение, правят имейл кампаниите по-благоприятни и целенасочени. Също така изпращането на автоматизирани имейли въз основа на потребителското поведение е първокласна стратегия за изграждане на доверие и връзка, а оттам и на по-високи приходи.
Венцислав Танев e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
4. Какви съвети бихте дали на онлайн търговците за да могат да направят своя e-mail бюлетин привлекателен за клиентите?
Основното което онлайн търговците трябва да направят е да се придържат към добрите практики за имейл маркетинга, а именно:
1) изграждане на лист с контакти на истинска и качествена аудитория, която изрично се е записала за имейл бюлетина на дадения онлайн магазин;
2) образуване на групи от сегментирани контакти по специфичен признак, потребителско поведение или демографски характер;
3) изграждане на адаптиран имейл шаблон с фокус към мобилните устройства и разбира се оптимизиран към ,,dark mode";
4) разнообразно, полезно, релевантно и интерактивно съдържание на имейл шаблона спрямо целевата аудитория;
5) използване на Chat GPT за помощ и насоки по подобряване на заглавията и текстовете в имейл шаблоните;
6) определяне на оптимална честота на изпращане на имейл бюлетините предвид спецификата на бизнеса: ежеседмично, през седмица или месечно;
7) актовно да се правят A/B тестове на различните имейл темплейти;
8) въвеждане на геймификации с цел увеличаване на потребителската ангажираност;
9) друга добра практика е да се следят конкурентите, какви кампании реализират и да се взаимстват добрите практики и да се избягват лошите примери.
10) редовно да следят популярни блогове със статии за имейл маркетинг, като например този на Netpeak.
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Със съдържание, практичен и бърз.
6. Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Един онлайн магазин става ,,Звезда на електронната търговия” когато бъде на висота във всякакъв характер: качествено и разнообразно съдържание, добро и персонализирано потребителско изживяване, оптимизирани процеси и различни канали за комуникация с целевата аудитория. Задължителни черти при топ онлайн търговците са постоянство, усъвършенстване и развитие в маркетинг направление. Това се изразава в добър дизайн, адекватни маркетинг послания, ангажираност в социалните мрежи, активен retention маркетинг, опция за потребителски отзиви и не на последно място отличен съпорт. На кратко ,,Звездата на електронната търговия'' трябва да задоволява потребителските нужди, желания и очаквания.
Един онлайн магазин става ,,Звезда на електронната търговия” когато бъде на висота във всякакъв характер: качествено и разнообразно съдържание, добро и персонализирано потребителско изживяване, оптимизирани процеси и различни канали за комуникация с целевата аудитория. Задължителни черти при топ онлайн търговците са постоянство, усъвършенстване и развитие в маркетинг направление. Това се изразава в добър дизайн, адекватни маркетинг послания, ангажираност в социалните мрежи, активен retention маркетинг, опция за потребителски отзиви и не на последно място отличен съпорт. На кратко ,,Звездата на електронната търговия'' трябва да задоволява потребителските нужди, желания и очаквания.