„Миналата година България получи наградата за аутсорсинг дестинация на годината на Европейските аутсорсинг награди. Ние отдавна сме топ дестинация за тази индустрия, която е сред най-успешните и има огромен потенциал да расте стремглаво нагоре“ - споделя Ксавие Марсенак пред b2b Media.
Ксавие Марсенак е президент на TELUS International Europe, един от най-големите доставчици на аутсорсинг услуги в Източна Европа, който той съосновава под името CallPoint през 2004 г. в България. По-късно през 2007 г. под негово ръководство компанията отваря офис и в Румъния.
След придобиването на CallPoint от TELUS International Ксавие Марсенак е отговорен за управлението и развитието на 2 500 служители в петте офиса на компанията в България, Румъния и Великобритания.
Той е опитен мениджър с над 20 години стаж в международни компании в областта на консултантските услуги, финансите и корпоративните сливания.
В специално интервю за b2b Media, Марсенак сподели информация за разрастването на компанията, аутсорсинг индустрията в България и социално отговорната роля на бизнеса.
TELUS International се развива с много бързи темпове. Вие си поставихте, някои много амбициозни цели за следващите няколко години. Повишаване на приходите и отваряне на нови работни места. Какво се случи за 2015 година и какво можем да очакваме през новата 2016 година? Планирате ли в бъдеще да се разраснете и към други български градове като Бургас или Варна?
2015 година беше изключително успешна за нас. Тя ни постави на първо място по големина сред работодателите в индустрията. Успяхме да постигнем страхотен растеж и в момента екипът ни се състои от над 2 500 души във всичките ни локации в България и Румъния. Резултатите от миналата година отчитат ръст на оборота ни над 60%, което затвърждава не само мястото на компанията ни сред водещите в страната, но и показва, че аутсорсинг е една от ключовите индустрии за България. Планираме сериозен ръст и за 2016 г. не само като разрастване на екипа, но и като разширяване на портфолиото от услуги, които предлагаме. Тази година основните ни планове за развитие са насочени към бизнеса ни в Пловдив. Като голяма компания обаче не изключваме възможността да търсим развитие и в други градове.
Бизнесът играе важна роля в социалния живот на страната и може да бъде диктуващ, когато се отнася до насърчаване на нов манталитет на обществена отговорност. TELUS International има много силни проекти със социална насоченост, разкажете ни за, социалните инициативи на компанията и за това как виждате ролята на бизнеса в обществените проблеми.
Ролята на бизнеса в обществените проблеми трябва да е подкрепяща и проактивна. Съвсем скоро предстои да обявим резултатите от Обществения ни борд. Всяка година Общественият борд на TELUS разпределя 100 000 канадски долара за проекти в сферата на образованието, здравеопазването и околната среда. Българският неправителствен сектор е изключително активен и демонстрира световно ниво, над 150 проекта бяха внесени за разглеждане на двете сесии на борда. Освен това всяка година организираме и TELUS Ден на подкрепа във всичките ни локации. По време на него служителите ни отделят цял един ден от своето време, който посвещават на определена кауза. През изминалата година за първи път проведохме инициативата в Пловдив, където нашите служители, ремонтираха Детската къща за деца в риск, част от комплекса за социални услуги за деца и семейства – Пловдив. А в София проведохме инициативата в училището за незрящи деца „Луи Брайл“ за трета поредна година. Това събитие показва, че бизнесът може да е страхотен двигател за промяна към по-добро.
Кол центровете процъфтяват в последните години. Как ще коментирате възможността България да стане топ дестинацията в Европа за аутсорсинг бизнеса?
Това не е просто възможност, а вече факт. Миналата година България получи наградата за аутсорсинг дестинация на годината на Европейските аутсорсинг награди. Ние отдавна сме топ дестинация за тази индустрия, която е сред най-успешните и има огромен потенциал да расте стремглаво нагоре. Това означава възможност да се откриват все повече работни места, да се подобрява инфраструктурата в страната, което да помага и на други сектори и като цяло на икономиката.
TELUS International обслужва много различни индустрии, забелязвате ли повишаване на търсените услуги от някои специфични индустрии в последните години?
Докато икономиката в повечето европейски страни е в застой, ние виждаме увеличаване на търсенето на висококачествени аутсорсинг услуги. Индустрии, които трябва да бъдат по-ефективни като финансовите услуги, автомобилостроенето, търговията на дребно се стремят да открият партньори като нас. Много компании в цифровия сектор, фирми, които оперират в сектора за споделяне на автомобили също от развлекателната индустрия и социалните медии се обръщат към нас.
Човешкият ресурс е важен за успешното опериране на аутсорсинг компаниите, как оценявате българските кадри? Според вас те готови ли са да стъпят в работната обстановка или им е необходимо допълнително обучение? Вие предоставяте услуги на над 35 езика, сблъсквате ли се с проблеми при набирането на персонал?
Една от причините България да е толкова привлекателна за аутсорсинг бизнеса е именно фактът, че голяма част от българите говорят поне по един чужд език. Сблъскваме се обаче с трудности при намирането на хора, които говорят сравнително рядко срещани у нас езици. Това е причината 30% от служителите ни да са чужденци, които се прелокират, за да работят при нас. Вярвам, че точно по тази причина чуждоезиковото обучение трябва да бъде още по-сериозно застъпено в българското образование. Ние предоставяме страхотна възможност за кариерно развитие на младите хора. 70% от мениджърите в TELUS International Еurope са стартирали своята кариера от най-ниската агентска позиция. Благодарение на тяхното желание и на обученията, които им предоставяме, в момента много от тях ръководят екипи от стотици хора.
Ксавие Марсенак е президент на TELUS International Europe, един от най-големите доставчици на аутсорсинг услуги в Източна Европа, който той съосновава под името CallPoint през 2004 г. в България. По-късно през 2007 г. под негово ръководство компанията отваря офис и в Румъния.
След придобиването на CallPoint от TELUS International Ксавие Марсенак е отговорен за управлението и развитието на 2 500 служители в петте офиса на компанията в България, Румъния и Великобритания.
Той е опитен мениджър с над 20 години стаж в международни компании в областта на консултантските услуги, финансите и корпоративните сливания.
В специално интервю за b2b Media, Марсенак сподели информация за разрастването на компанията, аутсорсинг индустрията в България и социално отговорната роля на бизнеса.
TELUS International се развива с много бързи темпове. Вие си поставихте, някои много амбициозни цели за следващите няколко години. Повишаване на приходите и отваряне на нови работни места. Какво се случи за 2015 година и какво можем да очакваме през новата 2016 година? Планирате ли в бъдеще да се разраснете и към други български градове като Бургас или Варна?
2015 година беше изключително успешна за нас. Тя ни постави на първо място по големина сред работодателите в индустрията. Успяхме да постигнем страхотен растеж и в момента екипът ни се състои от над 2 500 души във всичките ни локации в България и Румъния. Резултатите от миналата година отчитат ръст на оборота ни над 60%, което затвърждава не само мястото на компанията ни сред водещите в страната, но и показва, че аутсорсинг е една от ключовите индустрии за България. Планираме сериозен ръст и за 2016 г. не само като разрастване на екипа, но и като разширяване на портфолиото от услуги, които предлагаме. Тази година основните ни планове за развитие са насочени към бизнеса ни в Пловдив. Като голяма компания обаче не изключваме възможността да търсим развитие и в други градове.
Бизнесът играе важна роля в социалния живот на страната и може да бъде диктуващ, когато се отнася до насърчаване на нов манталитет на обществена отговорност. TELUS International има много силни проекти със социална насоченост, разкажете ни за, социалните инициативи на компанията и за това как виждате ролята на бизнеса в обществените проблеми.
Ролята на бизнеса в обществените проблеми трябва да е подкрепяща и проактивна. Съвсем скоро предстои да обявим резултатите от Обществения ни борд. Всяка година Общественият борд на TELUS разпределя 100 000 канадски долара за проекти в сферата на образованието, здравеопазването и околната среда. Българският неправителствен сектор е изключително активен и демонстрира световно ниво, над 150 проекта бяха внесени за разглеждане на двете сесии на борда. Освен това всяка година организираме и TELUS Ден на подкрепа във всичките ни локации. По време на него служителите ни отделят цял един ден от своето време, който посвещават на определена кауза. През изминалата година за първи път проведохме инициативата в Пловдив, където нашите служители, ремонтираха Детската къща за деца в риск, част от комплекса за социални услуги за деца и семейства – Пловдив. А в София проведохме инициативата в училището за незрящи деца „Луи Брайл“ за трета поредна година. Това събитие показва, че бизнесът може да е страхотен двигател за промяна към по-добро.
Кол центровете процъфтяват в последните години. Как ще коментирате възможността България да стане топ дестинацията в Европа за аутсорсинг бизнеса?
Това не е просто възможност, а вече факт. Миналата година България получи наградата за аутсорсинг дестинация на годината на Европейските аутсорсинг награди. Ние отдавна сме топ дестинация за тази индустрия, която е сред най-успешните и има огромен потенциал да расте стремглаво нагоре. Това означава възможност да се откриват все повече работни места, да се подобрява инфраструктурата в страната, което да помага и на други сектори и като цяло на икономиката.
TELUS International обслужва много различни индустрии, забелязвате ли повишаване на търсените услуги от някои специфични индустрии в последните години?
Докато икономиката в повечето европейски страни е в застой, ние виждаме увеличаване на търсенето на висококачествени аутсорсинг услуги. Индустрии, които трябва да бъдат по-ефективни като финансовите услуги, автомобилостроенето, търговията на дребно се стремят да открият партньори като нас. Много компании в цифровия сектор, фирми, които оперират в сектора за споделяне на автомобили също от развлекателната индустрия и социалните медии се обръщат към нас.
Човешкият ресурс е важен за успешното опериране на аутсорсинг компаниите, как оценявате българските кадри? Според вас те готови ли са да стъпят в работната обстановка или им е необходимо допълнително обучение? Вие предоставяте услуги на над 35 езика, сблъсквате ли се с проблеми при набирането на персонал?
Една от причините България да е толкова привлекателна за аутсорсинг бизнеса е именно фактът, че голяма част от българите говорят поне по един чужд език. Сблъскваме се обаче с трудности при намирането на хора, които говорят сравнително рядко срещани у нас езици. Това е причината 30% от служителите ни да са чужденци, които се прелокират, за да работят при нас. Вярвам, че точно по тази причина чуждоезиковото обучение трябва да бъде още по-сериозно застъпено в българското образование. Ние предоставяме страхотна възможност за кариерно развитие на младите хора. 70% от мениджърите в TELUS International Еurope са стартирали своята кариера от най-ниската агентска позиция. Благодарение на тяхното желание и на обученията, които им предоставяме, в момента много от тях ръководят екипи от стотици хора.