Ако 2015 година е била годината на „Еднорога“, то 2016 изглежда ще е годината на съкращенията и икономиите, когато стартиращите компании ще получават по-малко финансиране и ще се наложи да правят съкращение в персонала и темповете на развитие.
Данни относно рисковите инвестиции в стартиращи компании, които бяха обявени от KPMG и CB Insights наскоро, показват отдръпване на инвеститорите от пазара.
“Ние сме се фокусирали върху факта, че икономическата среда се променя за всички стартиращи компании” споделя Катя Бочамп, изпълнителен директор и основател на компанията предлагаща услуги за разкрасяване – Birchbox в скорошно интервю за Business Insider.
“Искаме да сме сигурни, че взимаме информирани решения и сме подготвени за това, което следва, каквото и да е то.
Birchbox освободи 45 човека (15 процента от глобалния си човешки ресурс) и закри бизнеса си за Канада преди един месец. Бочамп споделя, че това е било необходимо поради намалелият капиталов поток от инвеститори.
“Намалява желанието на хората да инвестират в компании и в икономически растеж. Това ни позволява да поемем контрол върху собствените си съдби, отколкото да разчитаме на външни източници на капитал.
Относно бизнесът в Канада, ние не се провалихме. Искахме да създадем магазин там, но имайки предвид начина, по който сме се позиционирали в САЩ и Европа не сметнахме, че е правилното време да инвестираме и в Канада, затова не можехме да предложим на клиентите си услугите, които заслужаваха. Нашите планове трябваше да се изменят спрямо промяната на пазара.
Това не предизвикателство само пред Birchbox. Това е реалността, която гласи, че ако искаме да останем конкурентоспособни и да сме в крак с това къде хората прекарват времето си, енергията си и къде харчат парите си, трябва да продължаваме да се развиваме начина, по който предоставяме услугите си“.
Компанията изпраща на клиентите си всеки месец кутии с персонализирани проби на разкрасителни продукти, за които се заплаща месечна такса.
„Ние събрахме финансиране през септември 2010 и постигнахме 5 годишната си цел за продажби само за 7 месеца. Сгрешихме с представите си за пазара. Причината бе проста, всички ни казваха, че хората няма да плащат за проби на продукти. Ние настоявахме, че те ще отделят средства за това, ако е персонализирано към техните предпочитания – правилните продукти за правилните клиенти. Макар, че досега никой да не бе плащал за проби, ние вярвахме, че това ще се промени с нашата услуга, но ще отнеме време да убедим потребителите в ползата от нея. Сгрешихме. Оказа се, че клиенти бяха готови веднага да платят за проби на продукти.
Ние мислим, че възможностите на пазара на разкрасителни продукти са огромни и че Birchbox има свое място на този пазар в дългосрочен план. Вярваме, че предлагаме нещо наистина специално, като пренасяме разкрасителната индустрия онлайн. Всяка жена иска да бъде най-добрия вариант на себе си”.