България е прекрасно място за бизнес
„ЗАГОРКА е компания, която вярва, че за да имаме по-добро бъдеще утре, трябва да правим важни стъпки днес“ споделя Николай Младенов, изпълнителен директор на „ЗАГОРКА“ АД в интервю за b2b Media.

Кариерата му в компанията започва преди 15 години, като търговски представител. През 2003г. е промотиран за Мениджър Канал ХоРеКа, а следвайки динамиката на бизнес средата по онова време, Николай поема новооткритата позиция Мениджър Търговски Маркетинг, като поставя основите на тази функция в ЗАГОРКА и е начело на екипа до 2008 година.

След кратък период извън компанията, преследвайки успешна кариера като Кънтри Мениджър в DIAGEO за България, Сърбия и Черна Гора, през 2011 Николай се завръща в ЗАГОРКА на позицията Мениджър продажби и прави обрат в представянето на компанията на пазара.

През 2013 година той поема поста Изпълнителен Директор на ЗАГОРКА и под негово ръководство компанията постига най-високите резултати в приходи и печалба от приватизацията насам.

През 2016г. ЗАГОРКА АД спечели награда за първо място в Националния конкурс "Най-зелените компании в България" в категория "Хранителна индустрия, сектор „услуги”, търговия и селско стопанство".

ЗАГОРКА е лидер в продажбите на бира в страната. Какво планирате до края на 2016г., за да впечатлите феновете на бирата и спечелите нови любители?

Вече сме в средата на годината и за този период успяхме да изненадаме консуматорите с нов вкус от нашето портфолио в семейството на Stolichno, а именно Stolichno Pale Bock. Реализирахме кампания за нашия сайдер бранд „Крадецът на ябълки“, който ще промени категорията из основи, а това съпътствахме с интересна кампания. Ариана отпразнува рождения си ден и 10 години за това, че е най-питата бира в София. Любимата марка на Софиянци създаде фен зони с големи екрани, на които почитателите на футбола ще могат да се наслаждават на Европейското първенство. Иновацията на десетилетието - Загорка Ретро ще бъде на мода и през 2016 с нова кампания, свързана с активности на точките на продажба. Хайнекен подкрепи Европейското по футбол и през лятото ще излезе с интересна кампания, с която ще разкаже повече за това какво се крие зад звездата (behind the star). Нашето чешко портфолио ще се обогати с предлагането на Starobrno в кен. През останалата половина на годината предстоят още предизвикателства, които сме подготвили. Разчитаме на креативност, иновации и добро бизнес планиране.

Какви са световните тенденции във вашия бранш и състоянието на пазара?

Когато говорим за бира не можем да говорим за световна тенденция, тъй като има специфики и много вариации на различните континенти. Консумация от няколко литра годишно в Африка до 100 литра годишно на човек в Европа, за това и не можем да говорим за еднакви тенденции. Изключителна важна новина в нашия сектор е закупуването на втория производител на бира от първия като го превърна в бирен гигант, който е четири пъти по-голям от втория – Хайнекен. Това трансформира пазара.
Тенденция, интересна в бирения свят е и развитие на малки нишови пивоварни и вкусове.

За българския бирен пазар смея да кажа, че откъм консумация стои много добре със средна Европейска консумация от 74 литра/ годишно, но откъм многообразие на видове бира  и най-вече развитието му в различни опаковки има какво да се желае. Все още на бирения пазар доминира лагерната бира и все още преобладава употребата на РЕТ опаковка от 2 литра, което не помага за развитие на бирената култура. ЗАГОРКА, като иноватор, работи за да промени тази тренд.

Загорка провежда социално отговорни и зелени инициативи, като и е отличавана от b2b Media в националния конкурс “Най-зелените компании в България”. Дългогодишните проекти са: “Загорка Зелен Фонд” част от платформата за устойчив бизнес "Създаваме по-добър свят”, кампания за отговорно шофиране без употреба на алкохол “Карай трезво”.  Каква ще бъде КСО политиката и проектите на Загорка в близко и дългосрочно бъдеще?

ЗАГОРКА е компания, която вярва, че за да имаме по-добро бъдеще утре, трябва да правим важни стъпки днес. За шеста поредна година стартира публичният конкурс Загорка Зелен Фонд, чрез който търсим най-зелената идея за ефективно използване на вода и енергия в градска среда. Зелената идея-победител ще получи награда от 10 000 лв, а реализирането на проекта се осъществява изцяло от ЗАГОРКА. През есента ще стартира и нашата КСО кампания, която ще бъде ориентирана към проблема с продажбата и консумацията на алкохол на лица под 18 години. Един проблем, който нараства с всяка изминала година и на който не се обръща особено внимание. Ние смятаме, че е време да започнем този разговор и да предприемем необходимите действия като отговорна компания.

Какво бихте посъветвали чуждестранните инвеститори, които проучват страната ни и имат желание да правят бизнес в България?

Труден въпрос. Зависи за какво са дошли. Ако търсенето е за краткосрочни печалби – тогава това не е най-подходящото място и по-скоро да погледнат към Азия и Африка, например.

България е едно прекрасно място за правене на бизнес. Казвам го като Изпълнителен директор на ЗАГОРКА, която с резултатите си го показва.

И един личен въпрос. Какво Ви мотивира всеки ден?

Работата ме мотивира, за да ставам всеки ден, а да видя синът ми да се смее – това ме кара да продължавам напред.

Фирмен профил

„ЗАГОРКА” АД е част от семейството на HEINEKEN от 1994 г. През октомври 2014 г. глобалната компания увеличи дела са на близо 100% в пивоварната в Стара Загора, която днес е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа. В портфолиото на компанията са марките Zagorka, Ариана, Heineken, Stolichno, Amstel, Desperados, Starobrno, Kaiser и Strongbow. За седма поредна година „ЗАГОРКА” е лидер по приходи на българския бирен пазар. През 2013 г. МОСВ отличи „ЗАГОРКА” с наградата „Зелена България“ за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда. През 2015 г потребители признаха ЗАГОРКА за най-зелената компания в бързооборотния сектор. Компанията усилено работи в устойчивото развитие на своя бизнес и в изпълнение на глобални цели за ефективно използване на вода и енергия, управлението на местните ресурси, развитие на местните общности, комуникация и активности за отговорна консумация на алкохол и безопасност и здраве.

Реклама

Още от новини:

  • От 11 ноември започват LEADERS OF INFLUENCE AWARDS 2024 на b2b Media

    Leaders of Influence Awards 2024 са най-новото предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. Годишните награди ще стартират от 11 ноември с кандидатстване, а официалната церемония по награждаване на призьорите във второто издание на конку...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: