Искаш да погледнеш как изглежда 5-то Авеню в Америка? Лесно е: влизаш в Интернет.
Искаш да се запознаеш с индийската култура? Същото. А какво да кажем за пазаруването?
Отдавна целият процес на търговия се е пренесъл в мрежата и малцина разчитат само и единствено на физическите търговски обекти. Голяма част от обществото също е преориентирала търсенето си онлайн. Интернет пространството ни дава гъвкавост и бързина, когато търсим или предлагаме. Дава ни също невероятно голям избор, когато става въпрос за пазаруване.
Онлайн търговията през 2016 година е основен инструмент, за всеки който произвежда или предлага продукти. Плюсовете за потребителите са, че имат достъп до голям брой различни марки и модели, но минусът е в липсата на физически достъп до продукта и грешната преценка, до която това би могло да доведе.
Все още много хора предпочитат, пазаруване чрез докосване, тоест те предпочитат на място в магазина да усетят и видят на живо желания продукт. Въпреки това онлайн търговците се опитват до максимум да дават информация за всеки един артикул, защото смятат, че по пълната информация би улеснила клиента при вземането на решение.
Смята се, че потребителите харчат почти 300 000 долара на минута, пазарувайки онлайн и 78% от потребителите са по-склонни да купуват от търговец на дребно, който им изпраща оферти, които са по-близки до техните интереси.
Със специален софтуер и инструмент за анализ, търговците на дребно могат да извличат модели от данни, да изграждат решения със засилено емоционални и поведенческо разбиране и така да намаляват случаите на пропуснати възможности. На практика чакането на дълги, дразнещи опашки на касите се превръща в нещо от миналото.
Друг основен плюс (или минус) в пазаруването в Интернет е скоростта, с която се доставя желаният продукт. Куриерските фирми по цял свят, както и местната поща, ежедневно доставят продукти, закупени онлайн. Това, обикновено се случва в растояние от 1 до 20 дни в зависимост от местоположението на клиента, като тенденцията е този срок постоянно да се скъсява.
Потребителите искат обаче достъпно пазаруване по всяко време, на всяко място и на всяко едно устройство. Мобилността е без съмнение средството, с което може да се достави това персонално потребителско преживяване.
В непрекъснатия стремеж към увеличаване пазарно присъствие, търговците прибягват до интелигентни стратегии, за да ангажират потребителите в дълготрайна връзка, която често се отличава с качества като личен контакт, персонално отношение и лоялност. За последните над 20 години електронната търговия извървя революционен път и категорично промени начина, по който продаваме и купуваме.
Технологиите днес предлагат все по-нови и нови възможности за потребителите да намират, оценяват и купуват продукти. Начинът, по който модерните клиенти пазаруват ще продължава да се изменя и съвсем скоро потребителят ще може да постави смартфона си пред търговска витрина, да сканира 3D холограма и да получи персонализирана информация за избран продукт, а след това и мнение на експерти за продукта, докато отива към близкия магазин, внимателно препоръчан от друго мобилно приложение.