За първи път приходите от компютърни игри прескочиха 100 милиарда долара по целия свят само една година. А Китай надмина САЩ като световна столица на геймърската индустрия по отношение на размера на пазара. Това сочи доклад, публикуван от базираната в Лондон фирма Atomico, цитира от Blomberg.
600 милиона геймъри във втората по големина икономика са генерирали 24.6 милиарда долара в местната индустрия от обща сума 101.1 милирда долара през 2016 година. В това отношение любителите на игри в Щатите са добавили 24.1 милиарда долара, сочат данните.
През 2015 г. световната игрална индустрия е била на стойност 91.8 милиарда долара според изследователската къща Newzoo.
Значителен принос за растежа е магазинът за мобилни приложения на Apple в Китай. През 2016 г. Китай прави 31% от общите 18 милиарда долара, генерирани от игрите в iOS в сравнение с едва 3% от общите 2.4 милиарда долара през 2012 година.
Според авторите на проучването в момента по света има повече от 2 милиарда геймъри, а мобилните телефони "са погълнали" сферата.
"Игрите станаха наистина масов пазар и това е огромна възможност, която ще продължава да става все по-голяма", коментира Илкка Паанан, изпълнителен директор на Supercell, разработчик на популярната мобилна игра Clash of Clans.
"Някой ден ще се направи игра, която ще достига милиард потребители месечно", допълни експертът.