Индустрия за $24.6 милиарда: Светът има нов геймърски център

За първи път приходите от компютърни игри прескочиха 100 милиарда долара по целия свят само една година. А Китай надмина САЩ като световна столица на геймърската индустрия по отношение на размера на пазара. Това сочи доклад, публикуван от базираната в Лондон фирма Atomico, цитира от Blomberg.

600 милиона геймъри във втората по големина икономика са генерирали 24.6 милиарда долара в местната индустрия от обща сума 101.1 милирда долара през 2016 година. В това отношение любителите на игри в Щатите са добавили 24.1 милиарда долара, сочат данните.

През 2015 г. световната игрална индустрия е била на стойност 91.8 милиарда долара според изследователската къща Newzoo.

Значителен принос за растежа е магазинът за мобилни приложения на Apple в Китай. През 2016 г. Китай прави 31% от общите 18 милиарда долара, генерирани от игрите в iOS в сравнение с едва 3% от общите 2.4 милиарда долара през 2012 година.

Според авторите на проучването в момента по света има повече от 2 милиарда геймъри, а мобилните телефони "са погълнали" сферата.

"Игрите станаха наистина масов пазар и това е огромна възможност, която ще продължава да става все по-голяма", коментира Илкка Паанан, изпълнителен директор на Supercell, разработчик на популярната мобилна игра Clash of Clans.

"Някой ден ще се направи игра, която ще достига милиард потребители месечно", допълни експертът.

Реклама

Inspiration Hub

 

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: