Мери Мийкър, консултант на Kleiner Perkins Caufield & Byers, публикува тази седмица годишната си презентация относно интернет тенденциите през 2017 г. Огромният доклад от 355 слайда бе представен на Code Conference в Калифорния.
Според изследването, през следващите шест месеца интернет рекламата ще надхвърли разходите за телевизия. Приходите от онлайн реклама в САЩ са нараснали с 22% през 2016 г., като голяма част от растежа се дължи на мобилните устройства, тъй като сега именно те генерират повечето рекламни приходи.
За 2016 г. ръстът от 85% на дигитална реклама в САЩ се дължи на Google и Facebook, като приходите на Facebook са скочили с 62% на годишна база, а тези на Google са отбелязали ръст от 20% на годишна база.
В развиващите се пазари все повече започват да се употребяват софтуери за блокиране на реклами. За сметка на това се наблюдава намалено потребление на смартфоните, тъй като броят на доставените смартфони се е увеличил с 3% през 2016 г.
Въпреки това, електронната търговия, гласовото разпознаване, геймингът и мобилните забавления стават все по - популярни. Мийкър отбеляза, че в момента има 2.6 милиарда играчи по света, в сравнение с едва 100-те милиона през 1995 година.