Преди няколко часа авторитетното издание The Wall Street Journal съобщи, че Apple също се заема със създаването на висококачествено видео съдържание и е готова да инвестира в това направление около $1 милиард. Вестникът подчертава, че тази сума е съпоставима с разходите на Amazon през 2013 година за създаването на собствени шоута и е двойно по-малка от бюджета на HBO за 2016 година.
Според изданието, Apple може да стартира не повече от 10 телевизионни шоута. С тяхното създаване ще се заемат бившите топ-мениджъри от Sony Pictures Television Джейми Ерлихт и Зак ван Амбург, взели активно участие в създаването на множество популярни сериали. Към Apple се присъедини и бившият шеф на кабелния канал WGN America Мат Чърнис. Целият екип се ръководи от вицепрезидента на Apple Еди Кю, който по-рано намекваше, че Apple може да създаде достоен съперник на популярния сериал „Игра на тронове“. Според тази информация, въпросната сума е предвидена за следващата година и скоро няма да видим видео продукцията на Apple.
WSJ пресметна, че създаването на един епизод от комедийно шоу струва около $2 милиона, епизод от драматичен сериал – $5 милиона, е една серия на „Игра на тронове“ е с цена около $10 милиона.
И сега Apple Music предлага телевизионни проекти: Carpool Karaoke, шоуто на Джеймс Кордън, предаването Planet of the Apps, но WSJ отбелязва, че тези предавания не получиха одобрението на критиците, а Apple не показва рейтингите.