Напредъкът по отношение на изкуствения интелект, съчетан с разнообразието от мобилни приложения наливат масло в огъня на една нова революция - тази с развитието и навлизането на чатоботове почти във всички бизнес сфери.
Софтуерни програми, които използват месинджъри или чатове, чрез които се изпълняват множество задачи от изготвяне на програми до реализиране на събрание или среща, от прогноза за времето до помощ към потребителите да си закупят нов чифт обувки - за всичко това може да се погрижи чатбот.
Предвиждайки големия потенциал, различните бизнеси вече инвестират мощно в бот икономиката. Редица известни марки, а също и издатели вече инсталираха ботове в своите месинджъри и канали за комуникация, включително гиганти като HP и CNN.
И докато бот революцията е все още в ранна фаза, мнозина прогнозират, че 2017 година ще е годината, в която се случва бум в интеракцията между човека и изкуствения интелект.
Има и някои компании в България, които въведоха чатбот - сред първенците се отличава дигиталната финансова компания Кредисимо, която се похвали с подобна иновация. Нейният изкуствен интелект SIMO обслужва хиляди клиенти месечно.
Ако сте в дигитална компания, която има намерението да се задържи на гребена на вълната, е добре да проучите въпроса по-обстойно и да видите как се променя картината с навлизането на ботове в комуникацията, как други бизнеси се възползват успешно от тях, как можете да постигнете най-силно влияние и да станете част от бот екосистемата.