Медийната група ще отбележи своя юбилей на специално събитие на 8 юни в Софийската Филхармония, когато ще бъдат връчени и Годишните награди b2b Media Awards 2018, с които ще бъдат отличени най-иновативните, най-креативните, най-успешните и най-отговорните компании. В програмата са включени и изпълнения на популярни и изгряващи шоу звезди, томбола и елегантен коктейл.
Когато преди 10 години запва своите планове по проекта, Надя Маринова се стреми да създаде онлайн медия от нов тип. “Отначало ми се струваше, че ще създам само един сайт за бизнес новини – генератор, който да показва в реално време най-доброто новинарско съдържение и по този начин да бъде полезен и удобен на бизнеса, но с течение на времето идеите се трупаха и много от тях намериха своята реализация”, разказва основателят на компанията.
И наистина – първите стъпки са със стартирането на сайта b2b News, който в добре подредени категории събира акцентите от целия новинарски поток и поднася най-актуалното в сектори като земеделие, финанси, строителство, технологии, енергетика, туризъм, пазари и компании.
По-голямата идея обаче назрява. B2b Media ще бъде много повече от новинарски сайт или генератор на съдържание. Ще мине време и медийната група ще има сайтове, конференции, бизнес събития и дори в един период ще издава луксозно списание, а идеята от чистото репортерстване стига доста по-далеч.
Правилната формула
Целта зад b2b Media винаги е стояла по-високо – да се намери формулата, с която да свързват отделни бизнеси и да се извади на показ най-добрите практики от корпоративния свят у нас.
Така на втората година от съществуването на b2b Media вече се ражда идеята на Националния конкурс “Най-зелените компании в България” - една нестандартна инициатива, която в следващите 8 години ще показва най-ярките примери от света на бизнеса по отношение на зелените CSR проекти на компаниите, намаляването на техния въглероден отпечатък и позитивната промяна, която обществото може да усети от отговорното отношение на бизнеса към околната среда. Още от първото издание, партньор на инициативата става Министерството на околната среда и водитеи въпреки, че от тогава са се сменили няколко различни министри, всеки от тях неизменно припознава идеята на конкурса.
Не е пресилено да се каже, че има стотици компании, които са кандидатствали, а десетки от тях са били отличени пре това време и с гордост са поставили в офиса своя “зелен сертификат” и стаутетка. С течение на времето всички започват да наричат инициативата “Зелените Бизнес Оскари”,заради важността и мащаба, който добива.
И до днес интересът към конкурса не стихва, напротив все повече бизнеси, общини, организации и личности са въвлечени около него. Има множество журналисти, които са участвали със свои материали в категория за “Зелено перо”, а 7 души са носители на престижното отличие “Зелена личност”, заради своята обществена дейност по опазване на природата. Така неусетно тази инициатива става гръбнак на цяла програма от бизнес събития, които медията организира през годините.
Събития от международно значение
Все още се помнят значими издания като Международната конференция “Индустрия и иновации”, която първа започва да показва на преден план иновативните проекти в един сектор, който в миналото се е променял трудно, а днес с бързи темпове възприема новите технологии и похвати.
С не по-малка известност еи Годишната конференция на b2b Media на тема: Smart city, която първа подхваща тенденциите за умно градоустройство и вече е с няколко издания зад гърба си. Друго силно издание е финансовият форум NEXT DIFI, който се радва и на международно участие.
Емблематични за бизнеса са и Годишните награди b2b Media Awards. Конкурсът отличава не само бизнесите и техни отделни проекти, но също най-креативните корпоративни офиси, най-интересните външни пространства, както и социално - отговорни кампании, проекти с образователна насоченост в сферата на бизнеса, инвеститорите с визия, иновативни сгради, мобилни и технологични новости.
Престижно жури от доказани експерти оценява устойчиво и иновативно поведение, направени мащабни инвестиции, значими сделки, оригиналност на идеите, ефективност от реализацията, новаторство по отношение на продуктите и на услугите, а също и иновативност в начина, по който са били комуникирани.
В конкурса има специална категория, свързана с Кампаниите за изграждане на работодателска марка. За първа година бяха въведени и три нови категории: Кампания за community branding, Динамично развитие и Иновативен проект. В конкурса се отличават също Млад предприемач на годината, Бизнес лидер, както и Бизнес дебют на годината.
Employer Branding Awards
За да се затвърди като пионер в определени области в събитийния календар на групата отскоро присъстват силни издания като конференцията “Битката за талантите” и първите Годишни награда “Employer Branding Awards” - и двете събития се фокусират върху развитието на HR индустрията и на най-добрите практики при компаниите за изграждане на силни работодателски марки, за привличане и задържане на таланти.
Мисията на групата
“b2b Media има за за цел да информира бизнеса и обществеността, да анализа икономическите процеси и да стимулира предприемачеството. В своята дейност групата промотира най-иновативните компании в България, насочва "светлината на прожекторите" към находчивите и талантливи хора и идеи, отличава устойчивите бизнеси и организации. Информира за техните постижения и разкрива най-добрите примери”, коментира Надя Маринова.
По думите й, още от създаването си медийната група подкрепя отговорните компании в България и е превърнала това в своя цел и мисия.
За Надя Маринова:
Основател на b2b Media, b2b Magazine, biolife.bg, Manifesto.bg, b2b Legal. Инициатор на конкурса “Най-зелените компании в България”, международната конференция “Индустрия и иновации”, “Smart buildings, Smart cities, Smart economy”, наградите Sky Stars Технологичният форум Sharks in IT и много други национални и международни събития. Мениджърският й опит в областта на медиите включва престижни позиции, като гл. редактор на Darik Radio Burgas, зам. главен редактор на в -к “Пари”, директор икономически предавания на TV Bulgaria On Air и Re:TV, гл. редактор на предаването “Оригиналът” по ТВ 7 и др.
Надя е с юридическо и журналистическо образование, както и диплома от London School of PR. Завършила е множество специализации по PR and reputation management, Crisis Management, Media Evaluation, Corporate identity, Brands and brand management, с диплома по “Investigative Business Reporting”.
Надя има над 15-годишен опит областта на медии, ПР, комуникации и управлението на телевизионни и радио програми, продукции, печатни издания, онлайн медии, продажби и маркетинг на национално и регионално ниво.