Лятото свърши, повечето от нас свършиха отпуските си. С помощта на Neticle изследвахме какви новини и коментари се появиха преди и по време на летния сезон, за какво са говорили онлайн потребителите.
Анализирахме съдържанията, създадени в периода април-август в българското онлайн пространство, относно туризма и в частност туризма по българското Черноморие. За изследваните 5 месеца са генерирани 27.000 резултата, от които 20.000 в онлайн медиите, останалите в социалните медии.
Динамиката на споменаванията показва, че темата за туризма е най-споменавана преди сезона, като най-висока е активността през м.април, след което постепенно спада.
Графиката показва разпределението на резултатите по видове източници – ясно се вижда, че преди сезона темата е много коментирана в социалните медии, след което активността спада. (Източник: Neticle.bg)
Най-популярната тема са акциите на Валери Симеонов по Южното Черноморие и отношението на министър Ангелкова.
Най-активните Фейсбук страници
Освен през април, социалните медии не са особено голям източник на съдържание по темата. Най-активната платформа е Фейсбук, а с помощта на платформата за онлайн мониторинг Нетикъл можем да изследваме активността на основните публични страници. Кои са най-активинте страници по темата за туризма?
Най-активните Фейсбук страници по темата за туризма (Източник: Neticle.bg)
Само няколко примера с каква дейност можеше да се достигнат топ местата: промотирането на изложението на „Туризъм от А до Я“ в страницата „За туризма от А до Я“ генерира много постове, в страницата „Храни и напитки за туризма“ също промотирането на събитие генерира много съдържание.
От новинарските портали Eco News е най-активен, като основната причина за многото коментари е статия относно пречките и липсата на подкрепа от страна на държавата спрямо зимния туризъм. Там има интересна дискусия относно стойността на високопланинските курорти, про-контра държавната подкрепа за ски туризма в България и в други европейски страни.
Най-позитивен пример за комуникация в социалните медии: Wine & SPA Complex Starosel, на свойта официална Фейсбук страница, админстраторите не публикуват само „задължителното“, но успяват да направят своята страница интерактивна. Последователите смело използват канала за да изказват мнения, да задават своите въпроси, на които администраторите бързо и коректно отговарят.