Защо определени компании са наричани предпочитан работодател? Истината е, че малките промени могат да доведат до големи резултати. Правилното управление на работодателската марка може да привлече точно онези таланти, които бизнесът желае. Ето 5 начина това да се случи:
1. Ясно разбиране за нуждите на компанията:
Преди да започне своето търсене на кадри, бизнесът трябва да разбере какви кандидати е нужно да бъдат привлечени. Това се определя от крайната цел на компанията и посоката, в която организацията иска да расте. Добиването на повече информация и данни за настоящите свободни кадри ще помогне за развиването на подходяща стратегия за привличане и ангажиране на желана аудитория, a нуждите на компанията ще определят вида талант, който се търси и къде той да бъде намерен.
2. Провеждане на проучване:
Следващата стъпка в привличането на таланти чрез работодателската марка е разбирането за интересите и въпросите на кандидатите. Бизнесите могат да проучат това въз основа на данни обществено достояние или чрез по-профилирани методи като създаване на фокус групи. Компаниите трябва да са наясно какво помага на кандидата да реши дали да кандидатства на дадено място или не. Потенциалните кадри искат да научат какво е да се работи при дадения работодател, има ли социални събития. Те искат не само да чуят, но и да видят хората, които стоят зад бизнеса – служители и ръководство. Те искат и да разберат какви са възможностите за тяхното обучение и израстване на това място. Щом компанията разбира желанието на кандидатите, то тя ще е наясно с тяхната мотивация и ще може по-адектватно да предложи себе си като пътят за реализирането на техните професионални стремежи.
3. Създаване и споделяне в онлайн пространството:
Веднъж щом бизнесът знае какво иска да каже на кандидатите, сега трябва това да стигне до тях. За целта не е нужен огромен бюджет или специален екип, а само достъп до страниците на компанията в социалните мрежи и добри идеи – като кратки интервюта с новите кадри, снимки от моменти от работата, общуването и живота на комапнията. Това отнема само секунди, но дава на кандидатите богата представа за уникалната за бизнеса култура. Важното е съдържанието да достигне целевата аудитория, използвайки най-подходящата за нея платформа, и бизнесите да развият солидно онлайн присъствие.
4. Всеки служител е търсач на таланти:
Ключово е самите бизнеси да разчитат на настоящите си служители да разширяват достигането на нови таланти и да превърнат ядрото на компанията в партньор в търсенето на нови кадри. Служителите трябва да бъдат обучени как да ползват социалните платформи, как да споделят подходящото съдържание и как да предаде разказ, който да е в единство с комуникацията на целия бранд. Важно е екипът на компанията да разбира какви са посланията, които бизнесът иска да сподели и да бъдат мотивирани да внедрят това послание в своите собствени публикации. Каквото и да споделят, то трябва да съдържа тези ключови послания. Много е вероятно кандидатите да разглеждат профилите на служителите, за да разберат какво те казват за компанията, в която работят. Затова е важно служителите да са наясно, че когато хората кандидатстват за дадена позиция, те ще проучват профилите и страниците им, за да разберат що за хора са. В края на краищата, работодателската марка е групово усилие.
5. Коя е следващата стъпка, която работодателите трябва да предприемат в привличането на нови кадри, ще се дискутира на предстоящия форум за Employer Branding: Битката за талантите.
Събитието ще се проведе на 12 декември 2018г. В Експо хотел, София.
Сайтът за регистрация е: www.talents.b2bmedia.