От какво се оплакват клиентите големите вериги хипермаркети в България, и кои кампании са успешни? Neticle провери онлайн коментарите, както в социалните мрежи, така и в новините.
Компанията за медиенанализ Neticle отново изследва онлайн репутацията на основните вериги хипермаркети. Миналата година също изследваха тези данни за периада 1 май – 1 юли, а сега ще се занимаем с изминалите 8 месеца. Новото е, че освен Лидл, Кауфланд и Била, сега част от изследването е и CBA.
Най-много споменавания, близо 49 000, има Лидл. Следва Кауфланд със само една четвърт от споменаванията на Лидл, накрая са Била и СВА само с няколко хиляди споменавания.
Брой дневни споменавания (Източник: neticle.com)
Тъй като разликата в броя е огромна, първо ще обърнем внимание на Лидл. Въпреки че клиентите на Лидл са активни и във Фейсбук (тук има повече споменавания от всичките на Била и СВА взети заедно), не този канал е основният: форумите са доминиращи с над 73% дял.
Разпределение по канали
Neticle разкри и кои конкретни сайтове са доминирали при Лидл, а това е форумът Napravisam.
Къде са говорили най-много за Лидл
За съжаление голяма част от тези споменавания не са позитивни: основни теми са инструментите, акумулаторите, с които очевидно клиентите не са били удовлетворени. Тук се дискутират промоционалните, но не винаги качествени продукти. Споменатите тук критики са много по-негативни и крайни от тези в други онлайн канали. Между форумите и Фейсбук има голяма разлика.
Отношение в отделните платформи
Ако премахнем форумите от графиката, ясно се виждат два позитивни върха: игра на собствената Фейсбук страници, а тази година играта във връзка със стотния магазин на веригата. Към последното има над 5000 коментара, малко подобрявайки отношението като цяло.
Отношението в отделните платформи, без форумите
Кауфланд и Била с добър резултат, СВА не влияе много на ситуацията
Онлайн отношението към другите три вериги, практически е позитивно през целия период. Основни теми са разрастването на веригите, каталозите, кампаниите и цените. При Кауфланд се вижда сериозен ръст през февруари, когато много позитивно се приема новината, че дрехите, продавани във веригата, се произвеждат от памук, сертифициран от Глобален стандарт за органичен текстил.
Споменаванията на СВА също скачат след февруарска кампания в тяхната Фейсбук страница, при която могат да се печелят плодове. Освен тази кампания, при тях е доста тихо, може би трябва да се засили комуникацията, тъй като се вижда, че има интерес от страна на потребителите.
При Кауфланд и Била е интересно, че се споменават по-често в други канали: при първата верига водещи са бизнес блоговете и новините, а при Била Туитър. И двете компания са активни в собствените Фейсбук страници и могат да са доволни от комуникацията през последните осем месеца.