900+ лидери разбират значението на ангажиращото дигитално присъствие, но въпреки това мнозинството от тях изпитва трудности в реализацията
Progress обяви днес резултатите от глобалното си проучване „Дигиталните преживявания: какво е състоянието на индустрията“. Според него, през последните 12 месеца 90% от участниците са отменили или забавили проекти, насочени към дигиталното присъствие на организациите си. Сред причините за това са липса на комуникация, ограничени ресурси и недостатъчна подкрепа от висшия мениджмънт.
Проучването на Progress е проведено в периода ноември – декември 2019 г. от независимата консултантска компания Insight-Avenue, базирана във Великобритания. В него участват 900 лидери от различни области на бизнеса – разработка на приложения, уеб разработка, маркетинг и дигитален бизнес – от средни и големи компании в Северна Америка, Централна и Южна Америка и Европа. Целта на проучването е да покаже приоритетите и предизвикателствата на организациите в създаването, пускането и управлението на дигитални „преживявания“.
Според резултатите, компаниите виждат дигиталните „преживявания“ като все по-важен приоритет и ключ към успеха. Реализирането им, обаче, изисква по-интегриран подход, обхващащ всички участници в процеса – разработка, ИТ и бизнес потребители.
„Живеем в нова бизнес реалност, обусловена от редица безпрецедентни глобални събития“, коментира Лилия Месечкова, старши директор „Софтуерно инженерство“ в Progress и част от лидерския екип на компанията в България. „Никога досега дигиталната свързаност и комуникация между организациите и техните клиенти и партньори не е била толкова приоритетна. Колкото по-интуитивно и задържащо вниманието дигитално присъствие може да предложи една компания, толкова по-успешна ще е тя – сега и занапред.“
Според резултатите:
48% от участниците посочват, че трябва да предприемат активни стъпки в областта на дигиталните „преживявания“, а 32% смятат, че имат 1-2 години време, преди техният бизнес да усети негативни последствия;
79% от организациите имат мандат да използват дигитални решения с цел постигане на по-високо конкурентно предимство;
93% са съгласни, че координацията на работата по дигиталните системи и разработката на приложения може да ускори дигиталната трансформация на бизнеса и да доведе до по-бързи резултати;
77% посочват, че координацията и синхронизацията между ИТ и бизнеса е добра
Топ приоритет за бизнеса са B2C „преживяванията“ (72%), като тези, насочени към служителите и B2B/партньори стават все по-важни;
Вследствие на това, към традиционните канали като десктоп и уеб се присъединяват служебни устройства (64%), мобилни приложения (58%) и портали 56%). Сред каналите, които е най-вероятно да бъдат добавени през следващите 12 месеца, са виртуална реалност (46%), разширена реалност (41%) и микроприложения (40%).
Progress предлага всичко необходимо за ефективното създаване, пускане и управление на дигитални „преживявания“ във всички комуникационни канали и точки на допир с клиентите, партньорите и служителите. Progress Sitefinity – основата на платформата на Progress за дигитални
решения – се разработва от инженерния екип на компанията в България. Тя осигурява възможност за интегрирането на приложения и данни за консистентно и безпроблемно предоставяне на персонализирана информация на крайните потребители в глобален мащаб. С нея разработчиците лесно могат да създават нови технологии, а маркетинг екипите да се възползват от функционалности за оптимизация на стъпките за клиентите в дигиталните комуникационни канали на бизнеса – с минимален риск и сложност.
Пълните резултатите от проучването на Progress може да намерите тук.