Сред отличниците тази година в най-големия ПР фестивал се откроиха кампаниите на Мтел, Пощенска банка и Самсунг, които отнесоха най-много отличия. 57 ПР кампании в 15 категории се състезаваха за наградите на БДВО.
Нагладени бяха десетки екипи от водещи ПР агенции, а b2b Media удостои със специално отличие Софарма за тяхна здравно приложение, което всеки ден напомня за различните ползи от спирането на цигарите – подобряване на здравето, увеличаване на живота, спестяване на пари и време – ценни моменти, които да бъдат споделени с близките.
За допълнителен стимулиращ ефект в приложението е заложен и елементът на геймификация – потребителите отключват различни постижения, събират точки от напредъка си и имат възможност да ги дарят за определена кауза.
Ex Smoker е второто мобилно приложение за здравословен живот в дигиталното портфолио на “Софарма”. В началото на 2014 г. фармацевтичната компания стартира платформата “Здрави”, която всекидневно изпраща на потребителите си лесни за следване и изпълнение съвети за добро физическо и умствено здраве, здравословно хранене, правилно спортуване и др. Успешното мобилно приложение набира все по-голяма популярност, като доказателство за това е солидният брой сваляния – за една година приложението е изтеглено над 7000 пъти в App Store и над 5000 в Google Play.
Няколко награди получиха All Channel Communication, Chapter 4, Civitas, EMI Communication, New Moment, BBDO и много други.
Сред наградените медийни кампании беше „Купувам българското“ на БНТ 2 и кампанията „Забавното лятно четене“ на ПР агенция Civitas.
Първа награда в категорията Пиар проект в публичния сектор отиде при Националната агенция за приходите с проекта „Влез в час с данъците“. Целта му е да повиши финансовата грамотност на учениците. Проектът спечели и връчваната за първи път тази година специална награда на Етичната комисия на БДВО.
Пощенска банка получи три награди в престижния конкурс. Отличията са за кампанията „Най-добър старт за всяко дете”, зелената инициатива „За колелата и техните хора” и продуктовата комуникация на кредитните карти на Пощенска банка „Вземи сега, плати на части”. И трите проекта са реализирани от агенцията на финансовата институция – BBDO Group.
Три първи и едно второ място спечелиха проектите, с които Мтел участва в конкурса на Българското дружество за връзки с обществеността. С първо място бяха отличени „Вечеря на тъмно", партито „Mtalent" и онлайн кампанията „Мтел талант". Второто място е за церемонията на Mtel Media Masters.
Конкурсът PR Приз е най-старият и най-престижният в сферата на комуникациите в България. Той бе кулминацията на Деветия PR Фестивал и се проведе в Бална зала, Радисън Блу Гранд Хотел, където с официална церемонията по награждаването на победителите в петнадесетото издание на първия в страната конкурс бяха отличени най-добрите комуникационни постижения.