Измина повече от половин година, откакто COVID-19 беше обявен за глобялна пандемия. Както стана ясно още през март, неговият ефект ще е болезнен за бизнеса. Но в този момент, 6 месеца по-късно изглежда, че бизнесите успяват в моного по-голяма степен от очакваното да се адаптират към новата ситуация, в която бяха принудително поставени.
Дигиталната трансформация се ускорява. Стратегиите за дигитално присъствие, дигитален макретинг и присъствие в онлайн пространството работят добре за всички, които успяха да настроят своите процеси и системи.
Дигитални бизнеси, дигитални потребители
Потребителите също са все по-дигитални в своето търсене. Кои са най-печелившите стратегии, които бизнесите предлагат?
Реалността показва, че отлично се справят онези, които предлагат изключително дигитално преживяване за своите клиенти.
COVID-19 принуди много фирми да започнат да работят онлайн и оттогава наблюдаваме огромен скок в интереса на онлайн купувачите, който непрекъснато се увеличава през последните два месеца.
Тази цифрова трансформация вече се случваше преди пандемията, но COVID-19 ускори времевата линия, като притисна и бизнеса, и купувачите да се насочат към онлайн среда.
Стандартизиране на онлайн процесите
Сега, когато брандовете изпитват предимствата на решенията онлайн, като чатовете в реално време и други подобни инструменти в сферата на комуникациите, тези функции ще бъдат стандартизирани, тъй като потребителите очакват да ги откриват все повече и повече с течение на времето.
Виждаме едновременно и ефективност на ново ниво в комуникационните стратегии.
Да вземем например търговските имейли - изпращанията са се удвоили от март насам, но в същото време процентът на отварянето им остава доста под нивата отпреди COVID.
Купувачите диктуват взаимодействието
Не че интересът на купувачите не е налице; всъщност потребителите вече имат свободата да избират кога и къде искат да взаимодействат с бизнесите.
Това поставя по-голям акцент върху маркетинговите тактики и показва ясно, че марките трябва да дадат приоритет на новите комуникационни канали като чатовете, където потребителите могат да взаимодействат с маркетинг, продажби и отдел услуги със собственото им темпо.
След като много повече бизнеси се научиха как успешно да направят прехода, глобалната икономика бавно започна да се отваря отново, а резултатите от продажбите започнаха постепенно да се подобряват.
Подобрено ниво на сключените сделки
През юни видяхме промяна в нивото на сключените сделки, като увеличението почти приближи нивата отпреди COVID и дори ги задмина в края на юли.
В момента ефективността на глобалните сделки се движи на и над нивата преди COVID, тъй като все повече бизнеси свикват да работят при тези нови обстоятелства.
Със сигурност все още живеем в труден момент за бизнеса, но данните за продажбите показват, че бавно, но сигурно сме започнали да вървим напред.
Какво да очакваме
На този етап не можем да направим прогнози за това какво ще се случи в следващите месеци и никой не знае как изглежда бъдещето, но се надяваме, че този анализ предоставя полезна справка за успешната дигитализация на бизнеса и че през следващото тримесечие данните ще са отново положителни.