Идеята за увеличаване на дигиталното присъствие на вашата марка не е никака лоша, тъй като в момента потребителите прекарват значително повече време онлайн. Дигитализирането бързо се превръща в абсолютна необходимост за тези, които искат да оцелеят и да придължат да се развиват.
Ако не достигате до потенциалните си клиенти и не успявате да ги ангажирате по време на тяхното клиентско преживяване с вашия бранд, можете да бъдете сигурни, че вашите конкуренти са готови да заемат мястото ви.
Дигитализация, но и поверителност на личните данни
Вече би трябвало да сте си поставили за цел постигането на по-голяма цифрова зрялост, но едновременно с внедряването на правилните технологични и организационни стратегии, поставете като приоритет и запазването на поверителността на личните данни на потребителите, все пак GDPR е в сила, а и клиентите стават все по-чувствителни към тази част от взаимодействието с всеки един бизнес.
Проучванията сочат, че ако се погрижите за поверителността, това най-вероятно ще ви доведе до спестяване на разходи, а и дори до увеличаване на приходите.
Преди няколко месеца Boston Consulting Group проведе изследване, с което целеше да установи каква трансформация би била успешна в контекста на пандемията. Експертите констатират три неща, които бизнесите могат да направят, за да ускорят трансформацията и да се подготвят за следващото ниво:
1. Сложете силен акцент върху обработката на данните, за да добиете по-съществени прозрения за своята аудитория, поведението на потребителите и бъдещите проспекти и да подобрите възвръщаемостта на инвестициите си.
Според Майкъл Лобан, главен директор на InfoTrust: „Този момент изисква да показвате съпричастност към клиентите си. Хората навсякъде преоценяват отношенията, които имат с марките; те търсят брандове, които добре разбират ситуацията и имат какво да кажат на своите клиенти. Потребителите ще изискват от вас да се доближите до техните преживявания, но и да поставите поверителността на техните данни в центъра на взаимоотношенията си с тях. Виждаме, че все повече марки осъзнават това.”
2. Обръщайте повече внимание на анализите, базирани на данните, които сте събрали и вземайте решения, базирани на тях, а не на собственото си усещане или опит, защото живеем в различни времена.
Вин Паолоци, главен инвестиционен директор в Kinesso съветва: „Свързването на данните от всички различни възможни точки на взаимодействие, които могат да съществуват между вашата организация и клиентите, по анонимен, но правилен начин, ще ви даде по-пълна представа за вашата аудитория и за пътуването на потребителя към вашата марка. Важна първа стъпка към свързаността е да разгледате и анализирате всички онлайн и офлайн бази данни, които имате. Някои компании имат офлайн програми за лоялност, в които инвестират от години. Други разполагат с данни за веригата на доставки, които оказват влияние върху това какви продукти се предлагат по рафтовете им. Ако тази информация не е пряко свързана с вашите маркетингови и бранд инициативи, тя няма да ви е от полза. Но, ако успеете да я изполвате, ще реализирате най-добрите си кампании”.
3. Дайте приоритет на стратегическите партньорства.
Сара Уокър, главен директор бизнес стратегии в Essence дава своите препоръки: „Разчитайте на партньори, които ще ви помогнат да идентифицирате надеждни методи за обработка на данни и ще ви предложат правилните технологии. Мисля, че медийните агенции действат адекватно като придават уникална стойност на марките при някои много добре обмислени кампании и им помагат да развиват правилните отношения с доверени технологични партньори. Тези партньорства стават все по-сложни през последните няколко години, тъй като много региони и държави са приели свои собствени разпоредби за поверителността на личните данни. Медийните агенции разбират променящия се пейзаж и помагат на бизнесите да осъзнаят какво е законно на различните пазари, както и това, което потребителите на тези пазари вече очакват. Това е изключително важно умение, което осигурява безопасна среда за правене на бизнес и комуникация с потребителите.”