Пазарът на труда в България трябва да възприема всеки човек като талант и да гледа на „битката за таланти“ като на най-желаната свръхпечалба. Това послание отправи министър-председателят Гълъб Донев при откриването на шестото издание на международния форум „Битката за талантите”, организиран от b2b Media. Събитието събира днес в София част от утвърдените имена от сферата на мениджмънта, човешките ресурси, връзките с обществеността и комуникациите.
Министър-председателят изтъкна, че талантливите хора не търсят само високо възнаграждение за своя труд, който се отличава с качество, прецизност и новаторски дух, но също така за тях са важни грижата и вниманието в работната среда. Донев отбеляза още, че невинаги на талантите се гледа с добро око и разбиране, защото това са хора, които отхвърлят старите модели, търсят нови посоки и са перфекционисти.
Най-добрите работодатели представиха своите стратегии за Employer Branding на събитието, организирано от b2b Media в Новотел София.
Във форума се включиха лектори от няколко държани, бяха представени две ключови проучвания както и презентации и дускусии по актуални теми за пазара на труда и развитието на бизнес организациите.
Премиерът поздрави експертите в бранша за смелостта да бъдат гласа на талантливите служители на пазар на труда, който страда от липса на кадри, и за умението им като „специалисти по талантите“ да дирижират работната среда в съзвучие със заложбите на служителите и работниците.
„Разчитам на всеки от вас да променя нагласите към талантливите хора в България. Те заслужават нашите аплодисменти и внимание“, добави министър-председателят.
Донев припомни, че за втора поредна година участва във форума „Битката за талантите“, като отбеляза факта, че миналогодишното издание се състоя отново през декември и отново в навечерието на избор на редовно правителство.
„Декември се очертава като период в годината, когато битката за хора с талант за управление на държавата е особено оспорвана“, добави още министър-председателят Гълъб Донев.
Форумът е под мотото “Next Level Branding /Working / Leadership Experience” и е посветен на изграждането на успешни работодателски марки и кампании за привличане на най-добрите таланти.
Повреме на събитието бяха представени резултати от третото международно проучване на Leadership Support в партньорство с Германо-Българската индустриално-търговска камара и Business Mark Румъния на тема: „Новото предизвикателство: хибридната работна среда. Как се подготвя вашата организация за предстоящите промени?”
Специална едночасова дискусия засегна стратегиите на големите работодатели в България. В дебата по темата се включиха три дами, представители на големи работодатели:
Катерина Шопова, HR директор, Лидл България
Яна Папардова, HR мениджъл Шварц АйТи
Калина Петкова, комуникационен мениджър, Шнайдер Електрик
А за финал гостува специален гост-вдъхновител – Маестро Йордан Камджалов, който разкри как подхождат известните към трудностите по пътя на успеха?
В партньорство с Ottobock