Все повече се доближаваме до реализирането на различните проекти във виртуална реалност. На практика те вече съществуват. Sony, Microsoft, HTC, Facebook и други корпорации притежават свои продукти, най-известният от които е Occulus Rift, които трябва само да бъдат доразработени и популяризирани, за да достигната масовия пазар. Тези устройства са бъдещето на развлеченията и могат да бъдат много успешна платформа за реклама и PR.
Спомняте ли си навлизането на мобилните устройства преди около 10 години? Преди това повечето от нас не са осъзнавали какви са техните възможности, а сега прекарваме голяма част от деня си „залепени“ за тях. Любимите ви безплатни приложения и игри се издържат от реклами и това неизбежно ще се повтори във виртуалната реалност.
Филмите и игрите са начинът да се наслаждаваме на по-различна и по-интересна реалност от нашата, но с новите виртуални очила тези изживявания ще са на съвсем друго ниво. Възможностите са неограничени – ще можем да преживеем концерта на любимия си изпълнител от първо лице, футболен мач от световното първенство, дори и спускане с най-голямото влакче на ужасите, без значение дали имаме възможност да сме там на живо.
Създателите на „Game of Thrones“ пренасят своите фенове в реалността от сериала
От тук нататък всичко е в ръцете на създателите на дигитално съдържание. На лице е и нова бизнес ниша – стартъп компании, които се занимават специално с изработката на различни PR събития във виртуалната реалност, които да са достъпни за потребителите на брандовете. Само до 1-2 години ще можем да изживеем всичко това, докато сме в удобството на дома си.
Пример за потенциала на технологията е успешната идея на Mountain Dew. Те използваха технологията през последното турне им за екстремни спортове Dew Tour. На Dew VR Skate събитието хората имаха възможността да разгледат Лас Вегас чрез виртуален тур с професионалните скейтъри Пол Родригес и Шон Малто, спонсорирани от бранда. Очилата позволяват оглеждането на 360 градуса, сякаш караш рамо до рамо с отбора на компанията.
Разходката из Лас Вегас с видеото на Mountain Dew.
През следващата година очакваме големи маркетингови кампании от четирите гиганта, разработващи устройствата, с които да ги превърнат в част от масовия пазар, а Facebook целят техният Oculus Rift да бъде новата утвърдена комуникационна платформа.