Според проучване направено от фондация Kaufman, жените са двойно по-малко склонни да започнат свой бизнес.
Макар жените да имат потенциала да бъдат велики предприемачи, този факт продължава да е реалност. За тези, които са част от общество на заможни жени, следната информация е известна от край време, но наскоро бе потвърдена и от Kaufman:
- Жените предприемачи имат по-задълбочено виждане за риска. Те идентифицират риска по-комплексно от мъжете и в същото време запазват ясна представа за „глупавите рискове“.
- Жените проявяват по-засилена тенденция да се превърнат в серийни предприемачи отколкото мъжете.
- Статистиката показва, че повишеният брой на жените в управлението на компанията засилва финансовите показатели и печалбите.
Сред пречките за жените предприемачи, Kaufman разкрива следните като най-силни:
- Липсата на ментори.
- Възприемането, че да притежаваш собствен бизнес е присъщо само на мъжа, а не на жената.
- Балансирането между семейния живот (да бъдеш майка) и професионалния.
За съжаление доклада на Kaufman не съумява да предостави към момента ясни препоръки, за да се подпомогне предприемачеството сред жените. Към доклада са добавени и съвети за подобряване на ситуацията, но те не са насочени към жените. Например: “Да се показват по-явно добрите примери за жени бизнес лидери“ или „Да се намали риска от стартирането на бизнес“, чрез държавна политика.
Това изглежда, като неефективни действия, които няма да имат резултат. Нужни са по-засилени мерки, които да са целенасочени и с ясно измерими последващи резултати. Например засилване на финансовото образование, промяна на манталитета и достъп до капитал.
Жените и финансовото образование
Скорошно проучване направено от FINRA разкрива, че само 8 процента от жените родени между 1980 г. и 2000 г. имат високи финансови познания, докато при мъжете той достига до 29 процента.
Образованието е първата и може би най-важна крачка към насърчаване на жените предприемачи. С по-висока информираност и знания по финанси ще се намали съотношението в броя на жените и мъжете предприемачи.
Промяна в манталитета
Убежденията могат бъдат нашият най-силен противник, когато става въпрос за това да преборим самите себе си. Предприемачеството е умение, което се развива първо и най-вече в съзнанието на индивида. Нашето най-трудно препятствие ще бъде да преборим личните си убеждения и вярвания за самите нас и за нашите способности, за да достигнем до целите и мечтите си.
Задайте си въпрос, какво трябва да развиете в себе си? Погледнете на ситуацията и направете списък на това, какви са пречките, пред които сте изправени? Веднъж след като сте индентифицирали преградите, пред които сте изправени трябва да преборите възприятията си, че те са непреодолими. Това е по-трудно отколкото звучи и някои хора не успяват да се преборят със себе си цял живот и да предприемат и осъществят собствените си мечти и цели, защото не вярват в своите знания и умения или защото препятствията, които обществото изправя пред тях изглеждат непреодолими.
Накрая всичко опира до това кое идва първо кокошката или яйцето? Дали жените наистина са по-малко предприемчиви или докладите, които твърдят, че те са, обезкуражават жените да започнат свой бизнес?
Не позволявайте на чужди или ваши убеждения да ви спират по пътя към това да се превърнете в ръководител на свой собствен бизнес.
Всеки страда от тези убеждения. Нека не позволяваме те да ни попречат да постигнем успеха.
Достъп до капитал
Фондация Kaufman сподели впечатляваща графика относно жените предприемачи и финансирането.
Три неща, от които жените предприемачи се нуждаят сега.
Факт е, че жените наистина имат повече трудности с получаването на финансиране спрямо мъжете. За щастие има и решения на създадената ситуация.
Първо нека разгледаме източниците на финансиране. Шокиращо е когато разбираме, че само 5,4 процента от жените се допитват до близки и приятели за информация относно финансиране или за директно набиране на средства. Това е отново проблем на нашето възприятие. Не се страхувайте да питате.
Един от новите способи, който се появи с развитието на технологиите, е „набирането на средства от тълпите“ (crowdfunding). В интернет ще намерите достатъчно платформи, чрез които можете да набирате средства за вашия бизнес. Това e изключително удобно при започване на нов бизнес или при предоставяне на нова услуга или стока на пазара.
Най-новите данни показват, че има видима разлика между финансиране чрез тези платформи и чрез традиционните фирми за рисков капитал.
Парите са там и чакат някои да ги вземе.